Toon posts:

Netwerkconnectie valt weg met DrayTek Vigor 2200E

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een vervelend probleempje. Misschien dat één van de Tweakers me uit de brand kan helpen.

De situatie is als volgt:
- Een thuisnetwerk bestaande uit drie Windows XP Professional (NL) PC's.
- Aan elkaar verbonden via een DrayTek Vigor 2200E router.
- DrayTek Vigor 2200: Firmware Version: v2.3.1
- Een breedbandverbinding via de hierboven genoemde DrayTek Vigor 2200E router.
- De router is op DHCP ingesteld, elke client krijgt telkens netjes een IP address van de router.

Nu is de router helaas enige tijd geleden defect geraakt, viel nog onder de garantie en de betreffende leverancier (Routershop.nl) heeft netjes een nieuw examplaar gestuurd. Helaas is het hieronder genoemde probleem sinds die tijd onstaan:

Het probleem:
Het komt met grote regelmaat voor dat de connectie tussen de PC's (maakt niet uit welke) en de router wegvalt, met als gevolg de Windows XP melding: "LAN verbinding - Eén van de netwerkkabels is niet aangesloten", meteen gevolgd door de melding "LAN verbinding - Snelheid: 100,0 Mbps".

Dus... de connectie valt een ogenblik weg, en komt meteen daarna weer terug. Heel vervelend met bijvoorbeeld MSN, want die meld zich dan af.

Als firewall gebruik ik BlackICE en daarin heb ik het IP address van de router en elk ander IP address in mijn range als "Trusted address" geconfigureerd. Het uitschakelen van BlackICE heeft ook niet geholpen.

De firewall van Windows XP staat uitgeschakeld.

Toen ik de nieuwe router kreeg heb ik deze weer exact hetzelfde geconfigureerd d.m.v. de "Configuration Backup / Restoration"... dus alle instellingen zijn hetzelfde gebleven.

Verder heb ik nog de poorten van MSN Messenger in de router "opengezet" volgens de de informatiepagina van DrayTek m.b.t. MSN Messenger(http://www.draytek.nl/router/extra/msnmessenger.html).
Dit heeft overigens niets geholpen.

Wellicht ten overvloede, maar ik heb onder "--> Quick Setup --> Internet Access Setup --> Static or Dynamic IP (DHCP Client) --> Keep WAN Connection --> Enable PING to keep alive" ingeschakeld, en op 15 minuten ingesteld.

Wie o wie kan me hiermee helpen want ik weet 't helaas echt niet meer... :'( :'( :'(

Verwijderd

ik heb dit dus ook dat soms msn opeens uitvalt.. en nu kan ik ook al niet van pc naar pc zeg mara.. kvind het maar erg raar allemaal.. heb dezelfde router..

Verwijderd

Misschien helpt het als je je firmware update (naar versie 2.3.8)

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-02 12:23
Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 07:16:
Misschien helpt het als je je firmware update (naar versie 2.3.8)
eerst idd maar upgraden http://www.draytek.nl/
op meuktracker: Draytek Vigor 2200 2.3.6 hebben ze het bijv al over aantal bugs solved.
Help dat niet:
2200E kan ook sysloggen geloof ik. dan kun je misschien overzicht krijgen wanneer verbinding precies uitvalt. In 2200E een ip adres voor syslog server opgeven + syslog level waarschijnlijk. Windows heeft freeware syslogservers en op bij Unix is het standaard aanwezig.

Verwijderd

Topicstarter
Vast bedankt voor bovenstaande suggesties ! :) :) :) Ik ga het proberen en wie weet helpt dit wel idd !

Verwijderd

Topicstarter
Hallo...
Ik heb de firmware van de Draytek Vigor 2200E ge-upgraded met de laatste
versie. Ik ben nu alweer 'n paar uur op internet en nog steeds geen melding dat m'n verbinding is verbroken telkens ertussen door... :) :) :)
Dus blijkbaar heeft die upgrade goed geholpen !!! :> :> :>
Bedankt voor de tip jongens !

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:15
Dit topic, vooral de startpost, geeft precies hetzelfde probleem aan wat ik heb. Ik bezit (helaas) ook de 2200E en krijg ook (de laatste tijd heel vaak) die melding dat LAN Verbinding niet is aangesloten en daarna weer wel.

Hondsirritant, al veel gezocht; draytek forum, GoT, Google; geen oplossingen. Ook niet in dit topic, want ik heb alle bestaande firmwares al geprobeerd.

Het probleem blijft terugkomen.

Dit is de reden voor mijn kick. Ach ja, een nieuw topic aanmaken is net zo irritant nietwaar :)

Goed, heeft iemand een bruikbare oplossing?

[ Voor 14% gewijzigd door Atomius op 15-01-2005 23:42 ]

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-05 11:23

ralpje

Deugpopje

Zoals vermeld een tijdje je syslog laten draaien en eens kijken of daar wat vreemds in naar voren komt.

edit:
Wel een flinke kick, trouwens. Misschien dat er in de tussentijd nieuwe firmware's zijn?

[ Voor 34% gewijzigd door ralpje op 15-01-2005 23:44 ]

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:15
Zoals ik zei, heb alle firmwares geprobeerd. Ook de nieuwste. Zelfde resultaat.

Hij doet het bij alle computers in ons netwerk, dus een syslog op één pc zal weinig nieuws brengen.

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-05 11:23

ralpje

Deugpopje

Syslog houdt in dat je router een log bijhoudt en die 'upload' naar een pc waar je hem dus rustig na kan lezen. Het is dus geen log van die pc, maar van de router.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Pagina: 1