[PS] Mount Rushmore namaken

Pagina: 1
Acties:

• matjepet
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-05 00:33
Hallo,

Waarschijnlijk hebben de meeste van jullie al wel ooit van Mount Rushmore gehoord of ze herkennen het wel (zie afbeelding)
Afbeeldingslocatie: http://www.kasbah.com/images/guides/usa/usa-south-dakota-mount-rushmore.jpg

Nou vroeg iemand mij pas ofdat ik zoiets kon maken. En nu wilde ik vragen ofdat er mensen zijn die tips hebben hoe ik dat het beste in photoshop kan doen.
Ik heb zeer goed de originele hoofden uit de tekening kunnen wissen (met behulp van healing brush). Dus nu heb ik een foto met alleen maar rotsen over. Maar nu moet ik 2 hoofden in de berg zien te krijgen, zodat het lijkt dat ze echt uit de bergen zijn gehakt. Dus zijn er tips??

Met vriendelijke groet,

matthias

• tec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-12-2024

tec

TEC

Als je goed kijkt zijn het alleen maar schaduwen (zo lijkt het) die de gezichten maken. Wat je kan doen:

mogelijkheid 1: Voeg een layer toe, zet daarin de foto's op de juiste posities met een lage oppacity. voeg nog een layer toe en zet die op multiply ga dan met zwart de schaduwen overtekenen.

mogelijkheid 2: Voeg een layer toe, zet daarin alle foto's op de juiste posities, desaturate alle foto's en voer dan het contrast op zodat je alleen de schaduwen overhoud, daarna layer op multiply en wat bijgummen en denk dat je dan al een heel eind komt.

mogelijkheid 3: Model de hoofden van de personen na in een willekeurig 3d pakket en verwerk ze daarna met de juiste lichtval in de rots.. :P

Als je dit allemaal goed wil laten lijken heb je dus wel foto's nodig waarop de lichtval ongeveer gelijk is als op die rots zodat de schaduwen ongeveer hetzelfde zijn. Anders zul je dus zelf aan de slag moeten gaan met schaduwen leggen <- das een mooi leerzaam proces en een goede uitdaging. OF je moet foto's gaan nemen en zelf ervoor zorgen dat het licht goed valt en die verwerken in de rots.

Succes!

[ Voor 10% gewijzigd door tec op 27-01-2004 10:24 ]

• Rapzar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-03 09:37
[img]plaatje weg[/img]
zoiets wil je maken, denk ik?

[ Voor 45% gewijzigd door Rapzar op 28-01-2004 09:26 ]

Verwijderd

zou je je rots-only plaatje met ons willen delen? lijkt me wel leuk om ook wat mee te stoeien

• matjepet
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-05 00:33
Ja zoiets als bovenstaands wil ik (proberen te) maken.

Tec, ik zal eens gaan proberen wat jij hebt gepost.

En ruuddie, dit is dat rots-only plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/rushmore_aangepast2.jpg

Groeten Matthias