Onderstaand mijn vorige topic. Ik had hierin enkele zinnige vragen geplaatst aan mensen met zinnige antwoorden, mensen met ervaring met het overklokken van de 7KDD van Chaintech. Graag geen grapjassen die topics met vragen die NIET in FAQs voorkomen sluiten.
Die FAQ? Die heb ik gelezen.
Die FAQ? Die heb ik gelezen.
Ik ben van plan om een krachtig servertje te bouwen op basis van niet te dure onderdelen, en ben zo tegen een Chaintech 7KDD-mainboard aangelopen voor een zacht prijsje.
Aangezien ik een Zalman 3100GP waaier heb liggen en bereid ben er nog een bij te halen (en bij te knippen - ik had het al gezien ) wil ik die power ook kunnen gebruiken (wil er eigenlijk 4x120mm fans tegenaan zetten... ook die heb ik liggen en dat veroorzaakt genoeg wind geloof ik :-D), en wil dus overklokken.
Ik heb ook nog 512MB PC266 geheugen liggen dat erop moet gaan draaien (zit niet zo super in de slappe was) en een Thoroughbred Athlon XP2000+.
Nu wil ik dus die XP2000+ vergezellen met een broertje (of misschien 2x AMD Duron 1800 MHz - kan dat in MP?), en deze dan het liefst flink overklokken. Erg veel rek in de FSB zit er niet (dat PC266 geheugen draait max. 142 MHz ben ik inmiddels achter, dus voor stabiliteit e.d. heb ik hem waarschijnlijk dan op 133 of misschien toch 140 staan), maar ik wil zoveel mogelijk uit de processors persen als erin zit. Met een enkele 120mm en een Zalman 3100GP kreeg ik al 200 x 11,5 MHz uit die XP2000+ die ik heb, dus hij gaat als een tierelier, maar hoe krijg ik zoveel megahertzen uit een 7KDD? zijn die opties er? Om die XP net zo hard te laten draaien als hij deed zou ik dus een multiplier van 17x (of 16,5 - x 140 MHz = 2310 MHz) moeten kunnen instellen - kan dat? En hoe?
Is dat nog een beetje stabiel? (afhankelijk van het moederbord, de processor trekt het echt wel..)
En gaat dat ook met meerdere processoren?
Kon hierover nl. niks duidelijks vinden op het forum, en in de handleiding stond alleen iets over de FSB, maar ik weet niet hoeveel een AMD 760MPX op dat gebied kan hebben (ook hier: iemand ervaring?) en daarnaast moet ik dan nieuw geheugen aanschaffen.
Ga toch fietsen.