Overschrijvingsformulieren maken

Pagina: 1
Acties:
  • 3.306 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103960

Topicstarter
Kent iemand een softwareprogramma of maakte iemand zelf een ontwerpke om zelf overschrijvingsformulieren te drukken?
Ge weet wel zo'n A4 bladen die ge bij de bank kunt halen en waar vanonder zo'n overschrijving aanhangt. 't is alleen ni zo simpel om alle letterkes en vooral cijferkes op de juiste plaats te zetten.

Laat me aub weten hoe ge da het best en snelst kunt oplossen (en ni door t met de hand te doen he)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07 09:47
Met de typmachine?

zo ging het bij ons op school altijd

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Word? :? Effe een paar keer testen op een blanco a4-tje, brief erachter en tegen het licht en je ziet of je tekst goed staat. En niet vergeten je documentje daarna op te slaan zodat je het de volgende keer weer kunt gebruiken (met andere gegevens, duh...) B)

Gebruik een non-proportioneel font (Courier, Courier New etc) en zet op je a4-tje op vaste posities een * bijvoorbeeld. Dus:
code:
1
2
3
4
5
*     *     *     *     *     *

Puzzel uit welke ster het dichtst in de buurt van je veld is en zet op die plek je tekst. Et voila.

En doe eens wat aan je taalgebruik, dit leest niet erg fijn en wordt zelfs niet geaccepteerd hier.

[ Voor 113% gewijzigd door RobIII op 26-01-2004 22:54 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70162

Anoniem: 103960 schreef op 26 januari 2004 @ 22:40:
(en ni door t met de hand te doen he)
ik denk eerlijk gezegd dat dat nog het snelste is. zo'n macro moet je in een uurtje toch wel kunnen fixen lijkt me? (nee, * Anoniem: 70162 is geen vrijwilliger :P , heb niet van die vellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

men neme een liniaal, meet de afstanden tot de vakjes, de grootte van de vakjes etc.
in je tekstverwerker maak je dan een template waarin je textarea's op de betreffende locaties maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:54

Reptile209

- gers -

Of je belt even met je bank, 10 tegen 1 kunnen ze je er een mooi template voor mailen...

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
'k zal dus waarschijnlijk toch eens snel moeten leren hoe je met macro's werkt... Bedankt voor jullie tips in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkouwer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-06 06:39
een lege acceptgiro inscannen en hem gebruiken als achtergrond ofzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70162

pkouwer schreef op 27 januari 2004 @ 19:13:
een lege acceptgiro inscannen en hem gebruiken als achtergrond ofzo ?
mag niet. zelf acceptgiro's maken is strafbaar, je moet ze kopen bij die drukkerij die ook de nederlandse euro's drukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkouwer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-06 06:39
Ik bedoel eigenlijk om ze te gebruiken als een soort watermerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je het papier al hebt (dwz voorbedrukt met een afscheur euro-acceptgiro, bij iedere goede drukker te bestellen want dat wil je dus echt niet zelf maken) is het idd een kwestie van in word keer op keer afdrukken en goed positioneren. Een lineaal wil wel helpen. Kijk ook eens op http://office.microsoft.com staan een heleboel templates, misschien staat de jouwe er ook bij. Wij gebruiken op het werk overigens Crystal reports voor dit soort dingen, haalt gegevens rechtstreeks uit een willekeurige DB met een ODBC koppeling.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
wij hebben wel degelijk van die voorgedrukte bladen. 'k zou ze zeker niet zelf maken. Bij de bank konden ze mij geen template bezorgen.

Heb uiteindelijk de overschrijving als watermerk gezet en daarover geschreven. watermerk weghalen en 't is in orde.

Dank je wel aan diegene die me de tip gaf.

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 103960 op 27-01-2004 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn_goethals
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:10
Omdat er na al die jaren nog altijd geen oplossing bestond heb ik deze pagina snel gemaakt: ook al zijn het je eigen gegevens toch niet doen. )

[ Voor 29% gewijzigd door Lustucru op 02-05-2017 00:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hardstikke leuk voor je, maar ik denk dat je je eigen gegevens weg wilt halen op die pagina.
Bovendien wordt een oude koe uit de sloot trekken niet echt op prijs gesteld.
Daarnaast is er in 13 jaar vermoedelijk geen oplossing gekomen omdat internetbankieren de norm is en dergelijke formulieren dus steeds minder gebruikt worden.

Tot slot een evht nuttige toevoeging: als je die dingen zelf wilt maken dan moet je ze door je bank goed laten keuren. Met batches van een paar honderd en een verplicht lettertype dat je ook moet kopen.
Dus erg leuk dat je een template hebt gemaakt, maar tenzij willekeurige bank het accepteert heb je dr geen drol aan :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

stijn_goethals schreef op maandag 1 mei 2017 @ 16:09:
Omdat er na al die jaren nog altijd geen oplossing bestond heb ik deze pagina snel gemaakt: ook al zijn het je eigen gegevens toch niet doen. )
Hoewel het natuurlijk hartstikke goed is om -als er iets niet is,- om het dan zelf te maken en het is te waarderen dat je dat deelt met anderen.

Aan de andere kant een topic van 13 jaar oud omhoog schieten met een oplossing voor een probleem wat door de tijd wel is achterhaald is ook weer zo wat. Omdat je -ook al is het je eigen- je bankrekening publiceert op een grootschalige manier heb ik de link weg moeten halen. Dit topic heeft zo geen bestaansrecht meer en gaat op slot.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.