Buzzin Hornet schreef op 26 januari 2004 @ 22:47:
ik had hetzelfde probleem met een 9800pro en bij mij was het de aperture size in de bios die mijn pc deed crashen. Deze moet volgens mij op de helft staan van je intern geheugen!!! Dus in jou geval 256 MB
Edit:
Laat ik het zo zeggen, bij mij was het probleem toen over dus..

offtopic:
Hoe kom je daarbij? De aperture size hoeft echt niet de helft van je RAM te zijn hoor. Weet je wel wat het is? Aperture size is de grootte van het geheugenblok dat door het BIOS word aangewezen om textures die niet meer in het geheugen van de vidkaart passen in op te slaan. Tegenwoordig is dit een vrij overbodige optie aangezien de drivers van de videokaarten van tegenwoordig de Aperture Size zelf dynamisch kunnen beheren. Hoewel het me wel verstandig lijkt iig wat Aperture toe te wijzen hoeft ie echt niet 50% te zijn. Je kunt het natuurlijk proberen.
K heb hier ook 512MB ram, aperture staat op 64 als ik me goed herinner. Dus...
Een te zwakke voeding veroorzaakt 9 van de 10 keer reboots. Dus ik denk dat je echt ff naar je drivers moet gaan kijken. Maar zoals ik al zei 9 van de 10 keer. Als je het mij vraagt kan het wel. Heb hier zelf eigenlijk ook een te zwakke voeding. En die doet beide. Meestal reboot ie maar soms loopt ie ook gewoon vast. Ik zou de voeding dus nog niet helemaal uitsluiten. Maar altijd eerst je software en je settings checken voordat je naar je hardware gaat kijken lijkt me.
[edit]
Ai ik zie nu pas je voedingslijnen. Die 5v is nogal aan de lage kant. Procs zitten gekoppeld aan de 12v lijn dus die krijgt denk ik wel genoeg stroom. Maar het spul wat aan de 5v hangt zit denk ik met stroomtekort. Ik weet zo gauw ff niet wat er allemaal aan de 5v lijn gekoppeld zit maar dat vinden we wel uit. Zit het RAM er niet mee doorgekoppeld toevallig? Ik weet niet hoe ik daar ineens bij kom maar dat schoot me ineens te binnen, kan dus goed fout zijn. Maar DRR Dimm -> 2.5 V. 5/2=2.5. Misschien? Mem errors veroorzaken vooral vastlopers d8 ik.
Let op: Dit laatste is uitkomst van het laten varen van mijn fantasie hoe het zou kunnen. Kans = HEEL groot dat het anders zit. Maar als ik het goed heb dan doe ik morgenvroeg een extra eitje in de pan voor mezelf
[
Voor 21% gewijzigd door
Ultraman op 26-01-2004 23:09
]
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.