Toon posts:

[XP] geen windows, wel safe mode.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
goed, na een klein ongelukje betreffende een scheurtje in het pompje van mijn watercooling (sjah .. shit happens) zit ik nu met een probleem.
Ik zit nu in safe mode met networking en alles doet het perfect, zelfs het beeld waarin in 4 groepen van 3 verticale strepen lopen bij het 2de bootscherm (RAM check en verificatie van schijven en CD-ROM stations).

Als ik nu normaal ga booten dan gaat hij tot net voorbij het scherm waarin je het windows logo ziet met het blauwe bewegende balkje, dan word het scherm zwart en blijft het zwart.
heb hem een uurtje laten staan zo maar hij komt er niet voorbij.
Als ik nu dus boot in safe-mode dan gaat alles prima, alleen ben ik dus bepert in het draaien van applicaties.
Nu zit ik me dus af te vragen hoe dat nou kan, normaal niets maar in safe-mode wel alles perfect.

Kan iemand me hiermee helpen ?
alvast bedankt.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Misschien laadt hij drivers van een apparaat die defect/beschadigd is? :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
daar zat ik ook aan te denken, maar het enige waar echt water op is gekomen is de videokaart, en die werkt nu ook prima ....
Ik zal even kijken of de drivers opnieuw instaleren werkt ...

• jazeker2003
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-02-2016
ik denk ook dat het de vga kaart is die het probleem veroorzaakt vooral omdat deze nat is geweest

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Maak voor de zekerheid natuurlijk (voordat je dingen gaan proberen) eerst even een backup van je documenten nu je er nog aankan :)

Verder zou je idd kunnen proberen je drivers opnieuw in safe mode te installeren :)

Verwijderd

Topicstarter
nieuwe drivers wil niet helpen :'(
nu komt hij wel iets verder dan een zwart scherm, dat wel (blauw met lichtblauwe balken boven en onder, waar normaal "Welcome" in staat) mar bijft ook daar hangen en om de minuut (oid) gaat het scherm heel even aan en uit.
Ik heb de bovenkant van de vid kaart heel voorzichtig met een beetje terpentine afgenomen, al het stof en ev. resten van watertoevoegingen eraf gehaald maar ook geen effect.

Maar wat ik dus het vreemde vind is dat hij het wel onder Safe Mode doet ... wat is voor de vid.kaart nou werkelijk het verschil tussen normal en safe mode ?
lijkt op een format C:\ voor vanavond maar dan zou het handig zijn als ik weet of het ook daadwerkelijk gaat helpen natuurlijk...

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-03 12:59

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Heb ik ook gehad na gevalletje waterschade, het waterblok had gelekt op de videokaart. Tijdens een spelletje Warcraft begon het beeld steeds slechter te worden en na een herstart deed ie niks meer.
Kast open gemaakt en allemaal water op de videokaart gevallen en in de AGP slot gelopen over het moederbord via alle PCI sloten naar beneden.

Hele pc uit elkaar gehaald, moederbord en videokaart onder de kraan afgespoeld maar de +5V (+12?) pinnetjes in de AGP en PCI sloten waren al ver gecorrodeerd.
De videokaart heeft nu geoxideerde sporen daar waar hij in het AGP slot zit en zelfs met wat poetsen met tandpasta en een wattenstaafje krijg je dit niet weg, het is helemaal ingevreten.
Het moederbord heeft het na een uurtje drogen op de verwarming wel weer gedaan, maar na 4 maanden kreeg ik de pc niet meer opgestart.
Opstarten met logfile (of hoe heet dat) liet zien dat de pc elke keer bleef hangen als Windows het bestand nv4disp.inf wilde inladen. Dit is een van de Nvidia drivers volgens mij, dus het probleem lag aan de videokaart of aan de half uitgefikte AGP slot.
Verwisselen van videokaart hielp niet dus moederbord was alsnog overleden. Nu heb ik een nieuw moederbord en draait prima. De videokaart in kwestie doet het nog, maar geeft een aantal pixelfouten in spelletjes als Warcraft en het lijkt erop of ze langzaam meer worden. Gelukkig nog geen fouten in Windows.

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

• elevator
  • Niet online

elevator

Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 07:42:
lijkt op een format C:\ voor vanavond maar dan zou het handig zijn als ik weet of het ook daadwerkelijk gaat helpen natuurlijk...
Als je zou besluiten een nieuwe installatie te doen - probeer dan als laatste nog eens om in safe mode heel je devicemanager leeg te gooien (als ie vraagt om te rebooten "nee", en zo door tot ie leeg is), en dan te rebooten. Heel soms helpt dat :)

Verwijderd

Topicstarter
had ik ook al overwogen ja, maar zag geen fouten in de device manager dus heb het nog even op de lange baan geschoven.
goed, dat vanavond eerst maar es proberen dan, en hopen dat het helpt.
daarna wil ik nog even de vid.kaart van me broertje "lenen" om te kijken of die het wel in 1 keer doet ... dan weet ik tenminste waar ik aan toe ben.

Verwijderd

Topicstarter
vraag ik me trouwens nog steeds af waarom hij het dan wel goed doet in safe mode, of word die gerunt op on-board iets ? lijkt me niet heel voor de hand.

• elevator
  • Niet online

elevator

Safe Mode disabled veel drivers (en bv. ook je vga driver en vervangt die door een standaard vga driver tijdelijk) :)

Verwijderd

Topicstarter
aha, dat ben ik nu inderdaad aan het ondervinden ... :(
de hele boel uit device manager getrapt, en hij startte inderdaad goed op.
Detonators erop gezet -> ouwe liedje
SafeMode -> drivers eruit getrapt -> boot weer normaal

Zal denk ik dan toch de videokaart (gedeeltelijk) naar zn grootje zijn :'(

Verwijderd

Topicstarter
ok, nu met de vid kaart van me broertje ondervind ik geen enkele hindernis ...

ga morgen dan maar heel voorzichtig mijn kaartje te "wassen" en dan kijken of dat helpt ... zo niet dan verzin ik er nog wel wat leuks voor, als decoratie ergens en ga ik toch maar een nieuw kaartje shoppen :(

in ieder geval bedankt voor alle hulp hier _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
(viel me nog mee dat ik geen "moet je maar geen watercooling nemen" gezeik kreeg O-) )
Pagina: 1