Toon posts:

[XP] PC hangs secs. door processor gebruik 100% at xp*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aloha,

Ik heb nog geen bevredigend antwoord kunnnen vinden.

Weet iemand hoe het komt dat wanneer ik een programma opstart de pc blijft hangen en dat me monitor een aantal keer aan en uit gaat? Na een aantal sec. is dit voorbij en kan ik het programma (willekeurig programma) gewoon gebruiken. Ik denk aan een processor gebruik van 100% omdat hij dit ook aangeeft in windows taakbeheer, prestaties. Ik heb geen flauw idee waar dit gebruik vandaan komt. Ik heb norton antivirus prof. 2003 draaien en geeft geen virussen. Ik heb spybot search & destroy gedraaid daar dit op dit forum ook werd geadviseerd. Daarnaast heb ik a square gedraaid op trojans. De drie programma's geven geen problemen aan. Toch blijft het probleem bestaan. Ik kan niet precies achterhalen wanneer het probleem begonnen is. Ik heb er nooit last van gehad, maar nu dus frequent. Het is plots begonnen. De swap file wordt door xp zelf geregeld en heb ik niet ingesteld. Wie heeft advies?

Alle firmwares zijn up to date.

Specs:
- win xp prof (fully updated)
- asus p4pe
- p4 2,53 GHZ
- 1 gb 2700 ddr
- asus 9280 Ti4200
- audigy 2
- 80 gb wd 8mb cache Incl. coolermaster cooldrive 3
- 120 gb wd 8 mb cache Incl. coolermaster cooldrive 3
- pioneer dvd player
- nec 1300a dvd burner
- boardtemp 24 C
- proc.temp 41 C medium usage

alvast bedankt
Anton

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Zet eens ALLES uit bij msconfig?

Probeer eens een andere videodriver?

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2025

RSpliet

*blink*

Smijt ook eens het nVidia-icoontje dat op je taakbalk staat eens weg, zorgt ook voor de nodige scherm-flikkeringen ;)

Schaadt het niet, dan baat het niet

Verwijderd

a squared zit nog maar in de beginfase, _niet_ aangeraden om als 'enige' oplossing te gebruiken tegen trojans. Zegt/zei Andreas zelf iirc.

Je zou je HT log eens kunnen plaatsen, hoewel ik betwijfel of het met malware te maken heeft.
offtopic:
MJ, get uwer ass @ msnm please.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen nvidia drivers geinstalleerd maar de asus drivers. (zijn ook wel door nvidia ingegeven, maar hebben wat andere extras voor mijn kaart) Dit werkte al 1 jaar naar behoren. Bij de video drivers ligt het probleem denk ik niet.

De a2, spybot, en norton was om aan te geven dat ikzelf al het nodige heb ondernomen om hieruit te komen, zodat ik geen overbidige topics maak. Ik heb geenszins bedoeld dat deze programma's volledig zijn.

Het uitzetten van allerlei zaken in msconfig, zal waarschijnlijk een deel van het probleem verhelpen, maar naar mijn mening niet de oorzaak. De meeste appl. die op mijn pc draaien heb ik ook nodig, dus uitzetten heeft geen zin.

In ieder geval tof dat er in een korte tijd al reacties zijn gekomen.

Groet
Anton

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 januari 2004 @ 23:28:
Het uitzetten van allerlei zaken in msconfig, zal waarschijnlijk een deel van het probleem verhelpen, maar naar mijn mening niet de oorzaak. De meeste appl. die op mijn pc draaien heb ik ook nodig, dus uitzetten heeft geen zin.
Heeft wel zin :)

Zo kom je er achter of daar het probleem zit en welke applicatie het veroorzaakt :)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Van het helemaal wegvallen van het beeld heb ik geen last.

Wat wél voorkomt bijn mijn (dual-monitor) configuratie, is dat bij het opstarten een van de schermen een paar maal wordt 'ververst' terwijl feitelijk niets verandert aan de instellingen. Ik ga er dan ook maar vanuit dat het e.e.a. veroorzaakt wordt door het laden van drivers voor de, in mijn geval ATI, videokaart.

ARME AOW’er

Verwijderd

Het zou goed kunnen dat je svchost verrot is... check eens je log files... (config scherm -> admin stuff -> event viewer) en dan specifiek je app. en sys log
mocht dat t geval zijn kan je t makkelijkst windows herinstalleren.
b.t.w. je hebt al proggies als adaware gedraait neem ik aan ?

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb em nu een complete reinstall gegeven want ik werd er gek van.

Ik zal is bijhouden wanneer er precies problemen ontstaan. Vooralsnog heb ik geen problemen. I'll keep you up to date....

Anton

Verwijderd

Topicstarter
Ok, heb em nu 2 dagen draaien in principe zonder problemen. Ik heb voor een aantal programmas ook de proc priority ingesteld. Bij 1 programma blijft hij echter bokken wat hij anders NOOIT deed en dat is quake III. Hier heeft hij probleem nog.

Ik hou jullie op de hoogte

Anton
Pagina: 1