Toon posts:

[DivX 5.1.1] 3 of 4-pass

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb even een misschien wel domme vraag, alleen vind ik het antwoord er niet op.

Ik weet hoe je 2-pass doet maar hoe doe je nu 3 of 4 passes.

Voor 2-passes doe je het zo:

Multipass 1st pass...dan... Multipass nth pass.

Klopt het dan als je 3 passes wil doen dat het dan als volgt gaat.

Multipass 1st pass...dan... Multipass nth pass...dan...multipass nth pass??

En mag je trouwens het bestand altijd hetzelfde noemen bij elke pass of mag dat juist niet?

Verwijderd

Op www.doom9.net staat precies beschreven hoe of wat over codec settings, verder zijn de "pro's" nog steeds niet overtuigd wa t nu het nut is van 3 of meer pass' es

Persoonlijk nog altijd 2 pass hier :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja inderdaad, daaom dat ik het zelf eens zou willen proberen om te zien of er verschil is (vooral bij lage bitrates dus, daar kan het volgens mij wel wat extra kwaliteit opleveren)

Trouwens op die site heb ik ook gezocht en daar kan ik het niet vinden, kan iemand me er dan eens op wijzen want dan zal ik er vast over kijken.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2004 21:49 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 januari 2004 @ 21:46:
Ja inderdaad, daaom dat ik het zelf eens zou willen proberen om te zien of er verschil is (vooral bij lage bitrates dus, daar kan het volgens mij wel wat extra kwaliteit opleveren)

Trouwens op die site heb ik ook gezocht en daar kan ik het niet vinden, kan iemand me er dan eens op wijzen want dan zal ik er vast over kijken.
Ik het zelf een paar testen gedaan en kon geen verbetring merken, integendeel zelfs, bij band of brothers zorgde het voor blockartefacts :/

Maar goed neem eens een kijkje bij de guides voor divx/xvid daar komen ze langs ,verder staan in het forum een hoop handige stickies die ik je aanraad door te nemen B)

Verwijderd

Topicstarter
Dat van Gordian Knot kan ik vinden maar ik gebuik gewoon de standaard contols van de divx-codec zelf in virtualdubmod, dus ik snap niet hoe ik het daar precies doe...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 januari 2004 @ 22:01:
Dat van Gordian Knot kan ik vinden maar ik gebuik gewoon de standaard contols van de divx-codec zelf in virtualdubmod, dus ik snap niet hoe ik het daar precies doe...
Klopt het dan als je 3 passes wil doen dat het dan als volgt gaat.

Multipass 1st pass...dan... Multipass nth pass...dan...multipass nth pass??
Ja dat klopt idd. Zorg er natuurlijk wel voor dat alles settings zoals gmc en dergelijk in iedere pass hetzelfde zijn.
Ik wens je veel succes maar ik vind het persoonlijk tijd versplilling (tot nu toe) om meer als 2 pass te doen.

Verwijderd

Topicstarter
Mmm ik geloof je best wel hoor, maar ik wist gewoon niet hou het te doen, en dat wilde ik graag weten, bovendien kan het misschien handig zijn voor in de toekomst.
Pagina: 1