Datalimiet Tiscali: al merkbaar?

Pagina: 1
Acties:
  • 187 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Tiscali heeft me eind vorig jaar via de mail gemeld (na overstap van Light naar Basic) dat ik per 1 januari een limiet heb van 20Gb per maand. Sinds die tijd houd ik uiteraard mijn dataverkeer in de gaten, maar ik heb niet het idee dat Tiscali dat ook doet (er is na die ene mail geen enkele communicatie meer over geweest). Op hun site staat alleen maar dat er idd een limiet is van 20Gb; in de betreffende mail staat dat het mogelijk wordt om wat makkelijker je dataverkeer te monitoren. Desondanks heb ik het idee dat het Tiscali nog steeds niet echt interesseert hoeveel dataverkeer ik genereer.

Iemand al iets ondervonden van de datalimiet die Tiscali tegenwoordig hanteert?

Vervolg: [rml][ Tiscali] foutje van administratie[/rml] :X :X :X

[ Voor 7% gewijzigd door pven op 19-07-2004 23:21 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 23:22
Ben je er zelf nog nooit overheen gegaan? Over die 20GB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

Mijn ouders zijn net lid geworden, en hebben te horen gekregen dat "ergens begin 2004" de datalimiet in zou gaan, en dat ze tijdig geinformeerd zouden worden.

De datalimiet moet dan ook opvraagbaar worden enzo, dus imo is het nog niet ingegaan.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik zit momenteel rond de 20Gb. Ergens had ik de verwachting dat Tiscali me wel zou waarschuwen, aangezien men beweert dat het per 1 januari geld kost als je over die 20Gb heen gaat. Die melding moet dus 'helaas' (?) nog komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Gister is bij de newsgroep : tiscali.adsl het volgende bericht binnen gekomen:"

Had vandaag TIS aan de lijn.
Alle klanten die voor augustus 2003 een abbo hebben genomen bij TIS ADSL
krijgen binnenkort een brief in de bus waar in staat dat men een DATALIMIET
gaat invoeren op hun account.
Dus alle mensen die nu FUB hebben krijgen straks een datalimiet.

Ja, hoe raak je klanten kwijt. zo dus.

Alle providers stunten zonder datalimiet, en wat doet TIS,even tegen de
draad in.

Veel plezier jongens

Als het echt zo is, dan ben ik pleite

(/me Dennis2925 kijkt in z'n glazen bol en ziet dat hij niet de enige zal wezen die weggaat bij Tiscali

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• splat
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Als ze dat in gaan voeren ga ik denk ik ook weg... het moet niet gekker worden.
Eerst zorgen ze dat je geen streams meer kan luisteren van radio veronica, skyradio en 538.. en dan dit ook nog...

Weet iemand toevallig of je van provider kan wisselen zonder je adsl-aansluiting (tijdelijk) kwijt te zijn. Ik heb hier een aansluiting via kpn, en dat wil ik wel zou houden. Ik wil dus alleen van tiscali naar bijvoorbeeld wanadoo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norckon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-09 21:26
Dat kan (nog) niet:

*klik*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pven schreef op 26 januari 2004 @ 21:38:
Op hun site staat alleen maar dat er idd een limiet is van 20Gb; in de betreffende mail staat dat het mogelijk wordt om wat makkelijker je dataverkeer te monitoren. Desondanks heb ik het idee dat het Tiscali nog steeds niet echt interesseert hoeveel dataverkeer ik genereer.
Test dat eens op Belgische wijze uit...

Old-Skool-Telenet-gebruikers hadden vroeger 10Mbit/s upstream en 10Mbit/s downstream en datalimiet 300MBytes per maand. Die gast trekte met Napster (old skool) elke dag 300MB, dan spreken we nog niet over uploads. Na paar dagen krijg de klant paar boze mails en na paar maanden mailen, werden de Telenet-admins moe en de klant kan probleemloos verder leechen tegen 300+MB per dag. In die ouwe tijd bestaan geen BE lans, want Telenet was even snel en alle dagen actief.

Old-Skool-Skynet-gebruikers hadden officieel 10GB datalimiet per maand, maar de tellers werken een lange tijd nog niet. Je kan het wel raden dat er veel mensen ADSL pakten om honderden Gigabytes per maand te leechen.

Als je ver over de 100GB kan gaan zonder boze mails, dan is er geen echte datalimiet...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2004 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_

_Rayman_

Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 20:52:
[...]

Test dat eens op Belgische wijze uit...

Old-Skool-Telenet-gebruikers hadden vroeger 10Mbit/s upstream en 10Mbit/s downstream en datalimiet 300MBytes per maand. Die gast trekte met Napster (old skool) elke dag 300MB, dan spreken we nog niet over uploads. Na paar dagen krijg de klant paar boze mails en na paar maanden mailen, werden de Telenet-admins moe en de klant kan probleemloos verder leechen tegen 300+MB per dag. In die ouwe tijd bestaan geen BE lans, want Telenet was even snel en alle dagen actief.

Old-Skool-Skynet-gebruikers hadden officieel 10GB datalimiet per maand, maar de tellers werken een lange tijd nog niet. Je kan het wel raden dat er veel mensen ADSL pakten om honderden Gigabytes per maand te leechen.

Als je ver over de 100GB kan gaan zonder boze mails, dan is er geen echte datalimiet...
Dus als ik je goed begrijp, zou 1 van ons gewoon eigenlijk eens moeten testen, tot hoever je kan gaan bij b.v. tiscali.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:38

BrZ

Dennis2925 schreef op 29 januari 2004 @ 19:34:

Ehm, nee, alle klanten NA aug. 2003 krijgen die limiet, degenen daarvoor niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Vandaag heb ik een brief ontvangen dat mijn bestaande Basis-abbo van 45 EUR per maand gaat wijzigen. Ik kan kiezen uit het onderstaande:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/22897/full.jpg

Ik ga voor de 50 EUR per maand. In mijn brief staat dat mijn huidige datalimiet ongewijzigd blijft, maar op de site staat dus dat het 20Gb per maand gaat worden. Uiteraard heb ik met de helpdesk gebeld, maar daar is niet doorheen te komen.

Het antwoord van BrZ geeft aan dat ik nog steeds een FUP heb! _/-\o_

Ik wilde mijn blijdschap even tonen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reb65
  • Laatst online: 12-09 17:20
ik zal er nog een schepje bovenop doen heb net een brief binnengekregen het abbonements geld van tiscali basic over kpn gaat met 5 euro omhoog.

word dus 50 euro. 50 euro voor een provider met 20 gyg datalimiet geen binaries op nieuwsgroepen, geen stream radio en een mailserver die er vaak uit ligt.

om kort te zijn ik baal :(
damn net te laat

[ Voor 53% gewijzigd door reb65 op 04-02-2004 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 10:08
Dennis2925 schreef op 29 januari 2004 @ 19:34:

Ja, hoe raak je klanten kwijt. zo dus.

Alle providers stunten zonder datalimiet, en wat doet TIS,even tegen de
draad in.

Veel plezier jongens

Als het echt zo is, dan ben ik pleite

(/me Dennis2925 kijkt in z'n glazen bol en ziet dat hij niet de enige zal wezen die weggaat bij Tiscali
Planet Internet helaasch ook dude... En misschien wel meer, ik weet er het fijne niet van qua andere providers.

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_

_Rayman_

pven schreef op 04 februari 2004 @ 18:17:
Vandaag heb ik een brief ontvangen dat mijn bestaande Basis-abbo van 45 EUR per maand gaat wijzigen. Ik kan kiezen uit het onderstaande:
[afbeelding]

Ik ga voor de 50 EUR per maand. In mijn brief staat dat mijn huidige datalimiet ongewijzigd blijft, maar op de site staat dus dat het 20Gb per maand gaat worden. Uiteraard heb ik met de helpdesk gebeld, maar daar is niet doorheen te komen.

Het antwoord van BrZ geeft aan dat ik nog steeds een FUP heb! _/-\o_

Ik wilde mijn blijdschap even tonen. :)
Ik denk dus, dat ze het niet alleen bij het basic abo zullen laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Rey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 21:07
BrZ schreef op 29 januari 2004 @ 22:35:
[...]

Ehm, nee, alle klanten NA aug. 2003 krijgen die limiet, degenen daarvoor niet.
* X-Rey kijkt op servicecentre.tiscali.nl logt in en ziet: "Datum activering:30/07/2003" pfew :P

[ Voor 3% gewijzigd door X-Rey op 04-02-2004 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een 4mbit abo op het moment bij tiscali en vandaag heb ik die brief ook gehad!!
Waarin staat dat ik 10 euro meer moet gaan betalen als ik deze snelheid wil behouden of 10 euro minder betalen en een 2mbit nemen!!

Van mij mogen ze zo doorgaan want dan ben ik weg als mijn abo is afgelopen en gaat deze jongen naar BBned toe als die lijnen zijn geactiveerd op mijn centrale

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Rey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 21:07
je kunt ook opzeggen en ergens anders heen gaan, ze hebben nu hun voorwaarden veranderd en dan kun je meteen opzeggen en hoef je niet je contractijd uittezitten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
@ BrZ : heb je overigens enig idee tot wanneer ik FUP heb? Ik kan me namelijk voorstellen dat Tiscali op een bepaald tijdstip bepaald dat iedereen een limiet heeft, ook de 'oude' klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reb65
  • Laatst online: 12-09 17:20
X-Rey schreef op 04 februari 2004 @ 19:11:
je kunt ook opzeggen en ergens anders heen gaan, ze hebben nu hun voorwaarden veranderd en dan kun je meteen opzeggen en hoef je niet je contractijd uittezitten....
zullen ze dan niet een zinnetje in hun contract hebben gebouwd wat ze wel het recht geeft om het contract aan te passen. lijkt me sterk dat ze dat niet gedaan hebben ze zijn niet gek bij tiscali (ookal zou je het niet altijd zeggen) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 14:43

r0b

Misschien wel, maar dan nog heeft het geen enkele waarde.
Ze mogen wettelijk gezien niet zomaar hun prijzen omhoog gooien en klanten niet de mogelijkheid geven het contract te ontbinden.

Zou wat zijn als ze dat wel konden, dan was mijn @Home lijntje nu vast € 80 per maand .. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Sluuut schreef op 04 februari 2004 @ 18:21:

Planet Internet helaasch ook dude...
Niet zo snel, dit is nog helemaal niet zeker, vooralsnog hanteerd Planet nog steeds een FUP waarin inderdaad wél een verbruikslimiet wordt genoemd; volgens een interne bron geld deze 'limiet' al sinds 2001 maar is het nu pas op de site gezet om zo de klant beter te informeren (not my words! :O ), van de 'limiet' mag iets afgeweken worden. Tiscali echter hanteerd een 'harde limiet', er is/bestaat dus ook geen FUP meer, dit in tegenstelling tot Planet (maar inderdaad, je kunt je afvragen hoe lang dit nog zal duren...).

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_

_Rayman_

-edit-

verkeerd topic

[ Voor 98% gewijzigd door _Rayman_ op 07-02-2004 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jedi_gernic
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-08 07:35
LET OP:
De Tiscali rekening van Juni was een onaangenaame verassing...
ZONDER waarschuwing is per 1 juni de datalimiet van start gegaan en ik kan dus dokken...
Gelukkig is het maximum bij te betalen naar €12,50 teruggebracht.

Geen stijl van Tiscali, heb al twee emails (9/7 en 16/7) verstuurd met een klacht over hun gebrekkige communicatie...... je raad het... nog geen reactie gehad.

VLug ff gekeken maar voor 55 eurotjes Compuserve/Speedlinq of zo :-) twee keer zo snel (8Mb/1Mb) en gewoon FUP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

55 euro? da's ook duur, ik betaal volgens mij veel minder.

maar je kunt het gewoon on line checken: http://web.tiscali.nl/servicecentre/dataverkeer/default.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jedi_gernic
Tiscali 4Mb Live! is inderdaad iets goedkoper en dat heb ik. Is echter 4Mb en geen 8Mbit...

En 3/4 jaar geleden kreeg ik te horen dat begin 2004 met de doorbelasting gestart zou gaan worden maar daar zou ik nog over geinformeerd worden...

Maandenlang heb ik de datalimietpagina gecontroleerd (tot maart of zo) maar geen teken van leven.
Dus ik dacht nou dan maar lekker relaxed downloaden totdat we die melding krijgen en dan eens kijken of we het download gedrag moeten aanpassen....

Niet dus... uit het niets blijkt dat ze al gestart zijn en dat er doorbelast wordt!

K***e!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:12
Bij het tiscali light abbo van me vriendin staat bij datalimiet: Geen.

Is ook maar goed ook, want 2 GB is wel belachelijk laag.

Nu is het wel zo, dat ze FUP hadden, toen ze het abbo afsloten.

[ Voor 21% gewijzigd door mhr-zip op 19-07-2004 13:02 ]

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmz, bij mij stond er in de overeenkomst dat tiscali vantevoren heel duidelijk zou communiceren daarover. ik heb nog geen mailtje gezien.

maargoed, ik ga bij lange na niet over die 20 gig heen. downloaden doe ik op school wel. ik heb dit abo alleen maar omdat het net zo duur was als adsl lite bij de concurrentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
jedi_gernic schreef op 19 juli 2004 @ 12:40:

Geen stijl van Tiscali, heb al twee emails (9/7 en 16/7) verstuurd met een klacht over hun gebrekkige communicatie...... je raad het... nog geen reactie gehad.

VLug ff gekeken maar voor 55 eurotjes Compuserve/Speedlinq of zo :-) twee keer zo snel (8Mb/1Mb) en gewoon FUP.
Waarom die 2 ISP?

Waarom overstappen van een skoda, naar een lada?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jedi_gernic
Klopt..staat wat mij betreft heel duidelijk vermeld!

Ik zal wel moeten bellen of faxen om dan met een kluitje in het riet gestuurd te worden

Zo van ... maar meneer u kunt toch altijd uw dataverbruik online inzien... O-)

alsof ik mezelf verplicht heb dat dagelijks te doen! :(

PS. Speedlinq all-in 4096 is een paar euro goedkoper en heeft een FUP ipv 20Gb limiet - iemand daar al ervaring mee????

Anders stap ik zo weer op bij Tiscali! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jedi_gernic
Hoi mhr-zip

Volgens mij gebruiken ze hetzelfde netwerk dus wat maakt dan het verschil?

En Compuserve is een HEEEEL erg oudgediende..... zij ze zo slecht? Kan ik me bijna niet voorstellen....

Mijn grens is eigenlijk gewoon 50 euro per maand - en dan natuurlijk zoveel mogelijk download voor dat geld - das logies toch?

Helpdesk enzo is flauwekul - call center agents (m/v) weten zeer zelden meer dan jezelf.... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

compuserve is ehm "anders". hoe dat adsl zit weet ik niet, maar in de goede oude inbel-tijd moest je altijd een apart AOL-protocol installeren, en als je wilde inbellen moest je persé hun eigen browser opstarten.

als je al die forums doorlas kreeg je ook wel een beetje het sekte-gevoel van die members.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KillerBeeForEver schreef op 04 februari 2004 @ 20:27:
[...]

Niet zo snel, dit is nog helemaal niet zeker, vooralsnog hanteerd Planet nog steeds een FUP waarin inderdaad wél een verbruikslimiet wordt genoemd; volgens een interne bron geld deze 'limiet' al sinds 2001 maar is het nu pas op de site gezet om zo de klant beter te informeren (not my words! :O ), van de 'limiet' mag iets afgeweken worden. Tiscali echter hanteerd een 'harde limiet', er is/bestaat dus ook geen FUP meer, dit in tegenstelling tot Planet (maar inderdaad, je kunt je afvragen hoe lang dit nog zal duren...).
Idd, ik zelf zit ook bij planet, en gem. 40 GByte de maand, en nog geen boze brieven, mails, faxen of telefoontjes....

Moment dat ze komen ben ik waarschijnlijk toch pleite...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 13:24:
[...]

Idd, ik zelf zit ook bij planet, en gem. 40 GByte de maand, en nog geen boze brieven, mails, faxen of telefoontjes....

Moment dat ze komen ben ik waarschijnlijk toch pleite...
denkut niet. planet mag je maar 1x per jaar opzeggen :)

maar wees gerust: na dertigduizend keer uitstellen is de datalimiet maar afgeschaft. tegenwoordig heeft zelfs adsl standard officieel een FUP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joh dat laatste heb ik nog geeneens mee gekregen :D

In het contract staat trouwens dat bij weizigingen men het recht tot opzeggen heeft :) (de kleine lettertjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jedi_gernic
Mijn probleem is nog niet zozeer de FUP of 20Gb limiet... want ik begrijp (zie andere draadjes) dat een FUP bij sommige ISP's er iedere maand anders uit ziet....

Maar als ik weet dat ik een limiet van 20Gb heb, dan download ik toch geen 4,7Gb DVDR maar een 1,2Gb XVID+AC3.....
Dat zet ik zelf wel ff om naar DVD met leuk menuutje ;)

:( ze hebben alleen geen woord gezegd!

Dus ik ben op kosten gejaagd die ik makkelijk had kunnen voorkomen als ze me, zoals de afspraak was, ff hadden gewaarschuwd.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@darkbounce:

maar dan moet je al heel lang abonnee zijn. planet roept immers al jaren dat er een datalimiet is, dus als ze ineen besluiten om het toch te doen heb je geen poot om op te staan.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2004 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siknu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-06 15:56
Dus ik ben op kosten gejaagd die ik makkelijk had kunnen voorkomen als ze me, zoals de afspraak was, ff hadden gewaarschuwd.....
Edit: Even nagezocht; Alle abonnees met een datalimiet hebben een brief ontvangen, deze is eind mei gestuurd. Waarschijnlijk heeft je papa die in de prullebak gegooid. In ken trouwens ook prive, mensen met Tiscali aansluitingen en die waren netjes op de hoogte.

[ Voor 41% gewijzigd door siknu op 19-07-2004 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

siknu schreef op 19 juli 2004 @ 13:41:
[...]

De meeste abonnees met een datalimiet hebben een brief ontvangen, de rest is iig via de infomail op de hoogte gesteld en op de website is het ook kenbaar gemaakt. Je had alleen even je post/mail moeten nakijken.
ik ken behoorlijk wat mensen met tiscali, en als iemand een mailtje gehad had, had ik het wel gehoord hoor.

zelf ook geen mailtje gehad btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Force
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-07-2023

Force

Kan iemand ff me neus afvegen?

Gelukkig heb ik een account van voor augustus 2003. Maar ze proberen nu op een andere manier het dataverkeer naar beneden te brengen. Vanmorgen was mijn pay server (in ned) niet meer te bereiken. Een trace route liep dood.
Na een bericht aan de beheerders van de pay server kreeg ik dit antwoord:
Het is niks dat Tiscali zelf geen binary server heeft , maar nu gaan ze ook al aan de routes naar ons toe prutsen

Ik heb het verkeer naar tis maar even omgeleid... wellicht loopt het nu weer goed.

Groet,

XXXXXXXXXXXX

Leven is als een pijpkaneel, iedereen zuigt eraan en krijgt zijn deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 13:13

rally

Deyterra Consultancy

Als je een provider wilt hebben met een "zeer flexibele" limiet, dan moet je kijken naar Demon of TweakDSL (TweakDSL heeft zelfs helemaal geen limiet). Deze providers hebben allebei een uitstekende reputatie, goede service en een nette prijs. Ik denk dat je in dit geval niet moet gaan "shoppen" op prijs, maar op service (waar de datalimiet, of het ontbreken daarvan dus een onderdeel van is).

Bovenstaande providers zijn relatief goedkoop met hele flexibele voorwaarden. Er zijn gebruikers die 200GB+ ( :X ) per maand verbruiken, zonder problemen (tja... en ga me dan niet vragen waar ze het laten :) ). Uiteraard heb ik met allebei ruime ervaring, want anders heeft mijn input natuurlijk geen zin ;)

www.dslexpress.nl
www.tweakdsl.nl

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jedi_gernic
siknu schreef op 19 juli 2004 @ 13:41:
[...]

Edit: Even nagezocht; Alle abonnees met een datalimiet hebben een brief ontvangen, deze is eind mei gestuurd. Waarschijnlijk heeft je papa die in de prullebak gegooid. In ken trouwens ook prive, mensen met Tiscali aansluitingen en die waren netjes op de hoogte.
}) Mijn papa is 64 en die komt niet aan mijn post....

Ik zeg dus dat ik het zelf 'prive' heb nagezocht: Geen brief ontvangen - niet in fysieke papieren vorm en niet digitaal!

Dat met die brief vind ik ook twijfelachtig want na mijn aanmelding is er nooit meer een brief verstuurd - dat vinden ze te duur - zelf de factuur is niet meer dan een email 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
@ gunhead : men heeft enkele maanden terug midddels een brief gemeld dat de datalimiet in zou gaan. Ik kan me niet voorstellen dat je die brief niet hebt ontvangen, want ik heb deze maar liefst drie keer ontvangen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
pven schreef op 19 juli 2004 @ 22:53:
@ gunhead : men heeft enkele maanden terug midddels een brief gemeld dat de datalimiet in zou gaan. Ik kan me niet voorstellen dat je die brief niet hebt ontvangen, want ik heb deze maar liefst drie keer ontvangen!
Mijn vriendin heeft deze brief nooit gehad. Maar als je het data verkeer controleerd. Staat er ook: geen limiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Waar maak jij je dan druk om? :? Als er staat dat je geen datalimiet hebt, dan hoef je je dus geen zorgen te maken.

Zie ook: nieuws: Tiscali geeft gebruikers inzicht in eigen downloadgedrag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Force
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-07-2023

Force

Kan iemand ff me neus afvegen?

Heb net even gekeken op de pagina waar je je verbruik kan zien. Na 14 juni is mijn verbruik elke dag 0. Dit klopt dus zeker niet. Pc staat echt elke dag aan, en er word zo af en toe ook wel iets mee gedownload.
Begin van deze maand was precies hetzelfde, geloof dat ze toen wel 10 dagen achter liepen. Maar voordat je nu driftig begint te downloaden: Het word bijgewerkt. Ook al staat het (nog) niet op de site, tiscali weet je verbruik wel.
Maar hoe kan je nu zien hoeveel data je nog mag verbruiken ? Als het op de site niet bijgewerkt wordt kun je je ook moelijk aan een limiet houden. (ok, kort door de bocht).

Maar punt blijft wel dat tiscali moet zorgen dat ik een up to date verbruiks overzicht moet kunnen zien.

Leven is als een pijpkaneel, iedereen zuigt eraan en krijgt zijn deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan bevestigen dat mensen deze brieven niet ontvangen hebben maar ook dat zij nog niet geconfronteerd zijn met problemen hieromtrent, verwijzend naar overschrijding.

Maar ik had een aanvullende vraag op de opmerking van mhr-zip, wat is er mis met speedlinq/compuserve? Ik moet binnenkort voor mijn oude huisgenootjes(vijf) een netwerk maken en ze aansluiten op internet, ik dacht zelf dat deze twee providers op een 2048/1024 meer dan genoeg zou zijn, zelf als ze een beetje gamen. Maar als je de boel vergelijkt met een lada!?

Ooh en voor mezelf iemand een idee hoe ik 2.4Tb binnenhaal voordat ik grijs ben over het internet?
Pagina: 1