Epson scanner probleem

Pagina: 1
Acties:

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb een Epson Perfection 1250 scanner, alleen hij wil totaal niet meer scannen. Het lijkt er op alsof er iets met de TWAIN driver aan de hand is. Zodra ik ga scannen gaat het lichtje op de scanner uit, en geeft het programma aan dat hij scanner niet toegankelijk is en soms dat het door een ander programma word gebruikt.

Ik heb scanner gedeinstalleerd, en toen de nieuwste drivers geinstalleerd maar bij het opnieuw opstarten van de computer gaat hij nog een aantal bestanden kopieren en dan geeft hij aan dat de software niet geceterficeerd is door Microsoft. Dus ik druk op 'toch doorgaan', dan gaat hij verder (de scanner maakt het bekende geluidje) en dan krijg ik een error met alleen een 'ok' button. Het lijkt er op alsof er daar dus iets niet goed gaat.

Ik heb alles al geprobeert maar het lukt totaal niet, zelfs de orginele scanner drivers weer geinstalleerd, en de oude gedeinstalleerd maar het lukt allemaal niet. Zou ik deze bak nou moeten formatteren? Want zo lukt het totaal niet.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Al geprobeert op een andere PC? Dan kun je meteen zien of het aan de PC of aan de scanner ligt :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Y0ur1
  • Niet online
Merely schreef op 26 januari 2004 @ 21:33:
Al geprobeert op een andere PC? Dan kun je meteen zien of het aan de PC of aan de scanner ligt :)
Ik denk dus zelf dat het niet aan de scanner ligt. Ik denk dat er iets corrupt is geraakt kwa software. Hij herkent de scanner namelijk wel goed. Ik heb nu even niet de mogelijkheid om het op een andere pc te testen het is namelijk op een pc van een klant van mij.

• Y0ur1
  • Niet online
Zou ik misschien alles moeten verwijderen, scanner uit de computer halen, dan de software installeren, dan uitzetten, scanner aanzetten en dan opstarten? Soms moet je bij usb het apparaat pas aankoppelen als de driver is geinstalleerd.

• Y0ur1
  • Niet online
Iemand misschien met een suggestie? Tis een serieus probleem, anders overweeg ik het systeem maar te gaan formatteren na te checken op een andere pc of hij het daar wel doet.

• Y0ur1
  • Niet online
Het vreemde is dat het nu 1 keer is gelukt te scannen, de rest van de keren doet hij weer gewoon precies hetzelfde.

Verwijderd

De scanner verwijderen uit je systeem via apperaatbeheer ,
daarna alles verwijderen van Epson en dan opnieuw installeren met de drivers van de Epson site ??

• Y0ur1
  • Niet online
Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 06:20:
De scanner verwijderen uit je systeem via apperaatbeheer ,
daarna alles verwijderen van Epson en dan opnieuw installeren met de drivers van de Epson site ??
jaa daar heb ik natuurlijk aan aan gedacht en dat heb ik ook gedaan. Maar dat werkt gewoon niet.

• Y0ur1
  • Niet online
Misschien nog even ter informatie, de usb poort wat gewoon kapot 8)7
Pagina: 1