Toon posts:

[USB HIGHSPEED] werkt alleen op fullspeed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn al veel topics hierover maar volgens mij heeft nog niemand een sluitend antwoord voor dit onderwerp gevonden.

Ik heb een moederbord asus a7v8x met een via kt400.
Hierop zitten meerdere usb2.0 480Mbit poorten.

Op een beurs heb ik deze exterene hd case gekocht:

LW HD-337 USB2.0 Alu

USB 2.0 Aluminium Gehäuse für 3,5“ IDE-Festplatten
Mit diesem Gerät können Sie bequem eine herkömmliche 3,5“ IDE-Festplatte über die vorhandene USB 2.0 Schnittstelle Ihres PC betreiben.
Datenübertragungsrate bis max. 480Mbit/s mit USB 2.0
Echtes Plug and Play (keine Treiber- CD nötig)
Abwärtskompatibel zu USB 1.1
Material: Aluminium, Kunststoff
CE, FCC geprüft
Inkl. USB Anschlusskabel Stecker A auf Mini Stecker A und
Externes Netzteil 100-240VAC / 12VDC
Abmessungen (LxBxH): 220x118x35mm

Na install bleek het apperaat alleen op fullspeed te werken dus 12Mbit wat een doorvoer geeft van 1Mbyte/s. Veel traag dus voor mij IBM 100Gig.

Toch zijn er mensen die met dat ding een snelle doorvoer krijgen zie: [rml][ Mini review] USB Externe behuizing voor IDE HDD[/rml]

Ik gebruik windowsxp en heb 1 usb 2.0 enhanced hub maar alle poorten op mijn moederbord lijken wel usb 1.1 als ik hem inprik geeft windows de melding "er is snel usb apperaat aangesloten op een langzame hub er is nog een snelle hub beschikbaar gebruik deze"(met een lijstje met 6 ports)
Maar geen een enkele poort maakt verbinding met deze hub ook niet die op de bracket die op het mb zit ingeprikt

Het volgende heb ik al geprobeerd:

- Sp1 is installed
- Usb update van windows voor xp met sp1
- Diverse drivers van via
- Verwijderen en opnieuw installen

Na heel veel topics op GOT te hebben gelezen werd er vaak aangeraden om een NEC usb2.0 controller te gebruiken. Dus heb ik een sitecom 5ports 480Mbits kaartje gekocht.
Maar deze geeft het zelfde resultaat ook als ik in de bios de via usb uitschakel. Ze blijven erbij dat er wel een enhaced usb is maar geen van de connectors verbind hem met deze maar alleen op een tragere poort(usb2.0 fullspeed). Sisoft geeft de zelfde info wel een poort maar ik kan hem er niet inpluggen.

Nu heb ik ook gelzen dat de nieuwere bios versies van de a7v8x problemen hebben met usb2.0 dus zal ik hem eens terug flashen zometeen.

• GreyGhost
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:46

GreyGhost

Het is een spook

Heb je de via hyperion drivers geinstalleerd? Ik heb zelf een A7V8x (bios 1012), die geeft 4x USB root hub, 3x VIA Rev 5 or Later USB universal Host Controller, 1x VIA USB 2.0 Enhanced Host Controller.

Als je dat niet ziet: Heb daarna al wel eens al je USB hubs, controllers en host verwijdert/uninstalled en daarna gereboot. Dan zou alles opnieuw herkend moeten worden.

[ Voor 5% gewijzigd door GreyGhost op 26-01-2004 21:50 ]

For I am grey, between the darkness and the light

Verwijderd

Topicstarter
De hyperion drivers zijn geinstalleerd en al meerdere keren alle poorten verwijderd. Heb net de bios geflashed naar versie 1010 en dit gaf geen resultaat nu weer versie 1014beta installed.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2004 22:00 ]

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-01 14:43

Shaidar

Test de externe drive eens op een andere pc, waar ook USB2 op aanwezig is, en kijk eens of dat ie daar wel usb2 neemt...

Misschien staat 't gewoon fout in de specs van die behuizing...

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Verwijderd

Topicstarter
http://www.alltests.de/ha...isk_hddcase/hddcase_1.php dit is hem en ik heb de hd 337-U2 versie dus de highspeed usb 2.0. Heb nu alleen effe geen usb2.0 pc in de buurt zal es kijken of ik ergens een kan vinden.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2004 17:15 ]

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-01 14:43

Shaidar

mmjah mjah ... die heb ik ook :D

Bij mij noemt die Mentor .. en hij werkt dus wel op USB2 ...

Hebje geen andere lege HDD ter beschikking om even een cleane XP met SP1 en alle nieuwste drivers voor je mobo (usb dus) te installeren?

Dat doe ik altijd (heb 'n ghost) om iets snel te testen...

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Verwijderd

Topicstarter
Das een goed idee denk dat ik dit vanavond eens ga uitproberen.

Verwijderd

Topicstarter
Ben inmiddels al wat opgeschoten met het probleem(maar is nog niet opgelost).
Heb wat heen en weer gemaild met sitecom.

Conclusie:

- In windowsxp zit geen usb 2.0 driver daarvoor moet je de driver van de fabrikant gebruiken.

- In sp1 zit een usb 2.0 microsoft driver

Ik kan geen andere drivers meer installen als die van microsoft ivm met rechten van ms nadat sp1 geinstalleerd is.
Dus kan ik ook niet meer de sitecom drivers of die van via installen(handmatig forceren lukt ook op de een of andere manier maar niet)

Waarschijnlijk is de oplossing installeren van winxp dan de usb2.0 drivers van de oem installen en pas daarna sp1 want als reeds usb2.0 ondersteuning aangetroffen word zal sp1 de drivers niet overschrijven.

Klopt deze conclusie?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:43
Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 20:17:
Ben inmiddels al wat opgeschoten met het probleem(maar is nog niet opgelost).
Heb wat heen en weer gemaild met sitecom.

Conclusie:

- In windowsxp zit geen usb 2.0 driver daarvoor moet je de driver van de fabrikant gebruiken.
Ook deze driver schrijft de fabrikant niet zelf maar wordt door MS aan de fabrikant geleverd in de vorm van een HotFix, welke praktisch dezelfde driver bevat als SP1. Het enigste wat de fabrikant evetueel toevoegd is een extra inf-filetje waardoor de MS-driver de specifieke hardware goed herkent.
- In sp1 zit een usb 2.0 microsoft driver

Ik kan geen andere drivers meer installen als die van microsoft ivm met rechten van ms nadat sp1 geinstalleerd is.
Dus kan ik ook niet meer de sitecom drivers of die van via installen(handmatig forceren lukt ook op de een of andere manier maar niet)

Waarschijnlijk is de oplossing installeren van winxp dan de usb2.0 drivers van de oem installen en pas daarna sp1 want als reeds usb2.0 ondersteuning aangetroffen word zal sp1 de drivers niet overschrijven.

Klopt deze conclusie?
Dat lijkt me niet, de SP1 drivers zullen nieuwer zijn dan de versie die de fabrikant meeleverd (want komen van 'n pre-SP1 hotfix), waardoor ze toch ge-update zullen worden. Ik vraag me trouwens af of je wel in de juiste richting zoekt, 't zou gewoon moeten werken met XP w/SP1, dat je problemen hebt met je onboard USB controller ala, maar zo'n NEC chip zou zeker moeten werken, dacht zelfs dat dit de eerste werkende USB2.0 controller was (of kwam die nu van TI :? ). 'k Neem trouwens aan dat je de USB aansluitingen in de ATX slotplaat gebruikt, zonder een extra hub ertussen ? Heb je verder nog dingen op USB aangesloten, eventueel ook op de interne mb-headers, hoewel het wel om drie aparte ineterne hubs gaat en dit dus eiegenlijk geen invloed op eklaar mogeen hebben.

Verwijderd

Heb hier precies hetzelfde probleem. Asus p45533-e moederbord.
Usb 2.0 aan in bios, zes aansluitingen die allen 1.1 lijken te zijn.
Heb al xp-sp1, probeer nu sp1a te downloaden en installen, maar denk niet dat het zal helpen. Maar mocht het toch helpen, dan meld ik het wel.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels een weg gevonden om toch andere drivers te installen heb usbport.inf gerenamed en toen de devices verwijderd dit gaf me de mogenlijkheid om een driver te installen. Ook dit hielp niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2004 21:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hier is een paar screenshots van het probleem:

<edit> plaatjes verwijderd

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2004 09:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is opgelost !!!!!
<edit> plaatjes verwijderd

Omdat ik het probleem niet kreeg opgelost met de NEC sitecom heb ik deze maar terug gebracht. Toch wilde ik niet opgeven, na het gehele viaarena usb forum gelezen te hebben heb ik de oplossing gevonden. Het is niet te geloven maar echt 1000e mensen hebben problemen met usb 2.0 van/met een via chipset onboard of op een kaart. Wat is nu het probleem via geeft voorang aan 1.1 ipv 2.0.
De oplossing was eigenlijk simpel ik heb alle rev 5 controllers uitgeschakeld en alleen de usb 2.0 enhanced laten staan. Ik heb de usb to ide gereset (voeding los gekoppeld) en toen ingeplugged. Daarna alle rev5 weer ingeschakeld dit was voor mij in iedergeval de oplossing maar het heeft me wel 5 dagen uren lang zoeken op het internet gekost. maar heb nu wel een transfer rate van ruim 25Mbyte/sec.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2004 09:46 ]

Verwijderd

Sokar,

Hartelijk dank!!!

Ik had inderdaad dezelfde problemen op mijn via chipset moederbord (MSI K8T800 Neo) maar na het opvolgen van jou instructie zijn inderdaad alle performance problemen opgelost!
Pagina: 1