Er zijn al veel topics hierover maar volgens mij heeft nog niemand een sluitend antwoord voor dit onderwerp gevonden.
Ik heb een moederbord asus a7v8x met een via kt400.
Hierop zitten meerdere usb2.0 480Mbit poorten.
Op een beurs heb ik deze exterene hd case gekocht:
LW HD-337 USB2.0 Alu
USB 2.0 Aluminium Gehäuse für 3,5“ IDE-Festplatten
Mit diesem Gerät können Sie bequem eine herkömmliche 3,5“ IDE-Festplatte über die vorhandene USB 2.0 Schnittstelle Ihres PC betreiben.
Datenübertragungsrate bis max. 480Mbit/s mit USB 2.0
Echtes Plug and Play (keine Treiber- CD nötig)
Abwärtskompatibel zu USB 1.1
Material: Aluminium, Kunststoff
CE, FCC geprüft
Inkl. USB Anschlusskabel Stecker A auf Mini Stecker A und
Externes Netzteil 100-240VAC / 12VDC
Abmessungen (LxBxH): 220x118x35mm
Na install bleek het apperaat alleen op fullspeed te werken dus 12Mbit wat een doorvoer geeft van 1Mbyte/s. Veel traag dus voor mij IBM 100Gig.
Toch zijn er mensen die met dat ding een snelle doorvoer krijgen zie: [rml][ Mini review] USB Externe behuizing voor IDE HDD[/rml]
Ik gebruik windowsxp en heb 1 usb 2.0 enhanced hub maar alle poorten op mijn moederbord lijken wel usb 1.1 als ik hem inprik geeft windows de melding "er is snel usb apperaat aangesloten op een langzame hub er is nog een snelle hub beschikbaar gebruik deze"(met een lijstje met 6 ports)
Maar geen een enkele poort maakt verbinding met deze hub ook niet die op de bracket die op het mb zit ingeprikt
Het volgende heb ik al geprobeerd:
- Sp1 is installed
- Usb update van windows voor xp met sp1
- Diverse drivers van via
- Verwijderen en opnieuw installen
Na heel veel topics op GOT te hebben gelezen werd er vaak aangeraden om een NEC usb2.0 controller te gebruiken. Dus heb ik een sitecom 5ports 480Mbits kaartje gekocht.
Maar deze geeft het zelfde resultaat ook als ik in de bios de via usb uitschakel. Ze blijven erbij dat er wel een enhaced usb is maar geen van de connectors verbind hem met deze maar alleen op een tragere poort(usb2.0 fullspeed). Sisoft geeft de zelfde info wel een poort maar ik kan hem er niet inpluggen.
Nu heb ik ook gelzen dat de nieuwere bios versies van de a7v8x problemen hebben met usb2.0 dus zal ik hem eens terug flashen zometeen.
Ik heb een moederbord asus a7v8x met een via kt400.
Hierop zitten meerdere usb2.0 480Mbit poorten.
Op een beurs heb ik deze exterene hd case gekocht:
LW HD-337 USB2.0 Alu
USB 2.0 Aluminium Gehäuse für 3,5“ IDE-Festplatten
Mit diesem Gerät können Sie bequem eine herkömmliche 3,5“ IDE-Festplatte über die vorhandene USB 2.0 Schnittstelle Ihres PC betreiben.
Datenübertragungsrate bis max. 480Mbit/s mit USB 2.0
Echtes Plug and Play (keine Treiber- CD nötig)
Abwärtskompatibel zu USB 1.1
Material: Aluminium, Kunststoff
CE, FCC geprüft
Inkl. USB Anschlusskabel Stecker A auf Mini Stecker A und
Externes Netzteil 100-240VAC / 12VDC
Abmessungen (LxBxH): 220x118x35mm
Na install bleek het apperaat alleen op fullspeed te werken dus 12Mbit wat een doorvoer geeft van 1Mbyte/s. Veel traag dus voor mij IBM 100Gig.
Toch zijn er mensen die met dat ding een snelle doorvoer krijgen zie: [rml][ Mini review] USB Externe behuizing voor IDE HDD[/rml]
Ik gebruik windowsxp en heb 1 usb 2.0 enhanced hub maar alle poorten op mijn moederbord lijken wel usb 1.1 als ik hem inprik geeft windows de melding "er is snel usb apperaat aangesloten op een langzame hub er is nog een snelle hub beschikbaar gebruik deze"(met een lijstje met 6 ports)
Maar geen een enkele poort maakt verbinding met deze hub ook niet die op de bracket die op het mb zit ingeprikt
Het volgende heb ik al geprobeerd:
- Sp1 is installed
- Usb update van windows voor xp met sp1
- Diverse drivers van via
- Verwijderen en opnieuw installen
Na heel veel topics op GOT te hebben gelezen werd er vaak aangeraden om een NEC usb2.0 controller te gebruiken. Dus heb ik een sitecom 5ports 480Mbits kaartje gekocht.
Maar deze geeft het zelfde resultaat ook als ik in de bios de via usb uitschakel. Ze blijven erbij dat er wel een enhaced usb is maar geen van de connectors verbind hem met deze maar alleen op een tragere poort(usb2.0 fullspeed). Sisoft geeft de zelfde info wel een poort maar ik kan hem er niet inpluggen.
Nu heb ik ook gelzen dat de nieuwere bios versies van de a7v8x problemen hebben met usb2.0 dus zal ik hem eens terug flashen zometeen.