[ISA TV kaart]WinTV CinemaPro Win9x niet meer op site

Pagina: 1
Acties:

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Support van legacy producten blijkt altijd een heikel punt...

Ik heb twee ISA TV kaarten op de kop getikt, beiden van Hauppauge:

WinTV CinemaPro
WinTV Celebrity

De Celebrity is erg oud (non-PnP etc.) en hoef ik niet zo aan de praat te krijgen (maar drivers zijn desalniettemin erg welkom). De CinemaPro daarentegen is een laatste-generatie ISA kaart met volle PnP en Win9x ondersteuning. Hij zou aan de praat te krijgen moeten zijn. Dat zou je ook zeggen als je de driver page van Hauppauge ziet. Maar helaas- er zitten geen Win9x .inf files tussen en bijna alle links zijn dead muv de 4.01 application version. Die kan gedownload en geinstalleerd worden, maar meldt (onverrassend) dat de hardware installatie niet in orde is (hij identificeert wel de kaart overigens))

Driverguide heeft niets voor de CinemaPro en ook flink gegoogle levert weinig op. Heb ik iets drastisch over het hoofd gezien? Kan maw iemand me op weg helpen naar die drivers.

Overige specs:
Win98SE
P2-350
128MB PC100
Asus P2B-S
Matrox Mystique S220 VGA
Soundblaster 16 Vibra
9GB SCSI HDD
SCSI CDRom
Compaq NC3121 NIC

Oslik blyat! Oslik!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
Improved installation under WindowsNT.
Fixes problems found under Windows NT between CinemaPro and other 16-bit Plug-and-Play devices. Also fixes image save problems. Runs under Windows 3.1, Windows 95, Windows98 and Windows NT.
To install, download this file. Then run CPR401.EXE This unpacks the installation program to a temporary directory, then launches the combination Application/driver installer.
Note: This application runs under WindowsNT with driver version 2.51 or later (see below).
Note: If you are using a Revision C CinemaPro, make sure the jumpers are in the "NT" position when running under NT 4.0!
Als ik het zo lees zou het gewoon moeten werken met dit pakketje, lijkt me dus eerder dat je bijvoorbeeld een interrupt probleem hebt. Heb je op die van jouw toevallig ook van die NT jumpers zitten ? Misschien staan ze in de verkeerde stand en werkt de kaart nu niet fijn met Win9x ? Heb je in de Bios PnP op NO gezet, in de readme staat dat dit alleen hoeft bij Win3.1 en NT, maar het lost bij Win9x ook vaak veel problemen op. Tevens zou je die SB16 er nog even kunnen uitrekken en kijken of het dan wel werkt.

[ Voor 20% gewijzigd door Nielson op 26-01-2004 22:47 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Nielson schreef op 26 januari 2004 @ 22:30:
[...]

Heb je op die van jouw toevallig ook van die NT jumpers zitten ? Misschien staan ze in de verkeerde stand en werkt de kaart nu niet fijn met Win9x ?
Nope, heb ik speciaal naar gekeken, het is idd een Rev.C kaart, maar de jumpers staan verticaal.

Sowieso zit het nog een paar stapjes terug daarvan- ik heb gewoon geen .inf bestand kunnen vinden...

[ Voor 6% gewijzigd door dion_b op 26-01-2004 22:45 ]

Oslik blyat! Oslik!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
dion_b schreef op 26 januari 2004 @ 22:45:
[...]
Sowieso zit het nog een paar stapjes terug daarvan- ik heb gewoon geen .inf bestand kunnen vinden...
Terwijl als je leest : Then run CPR401.EXE This unpacks the installation program to a temporary directory, then launches the combination Application/driver installer. je toch verwacht dat je geen aparte drivers nodig hebt. Hoe werkt het trouwens onder Win 3.1 ? Deze gebruikt dacht ik ook geen inf-files, misschien wordt de kaart onder Win9x wel op dezelfde manier aangesproken ? Mocht het helemaal niet lukken, is misschien NT4 een alternatief ?

• amontillado
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-08 03:13
Kijk hier en hier maar eens voor de drivers, zit waarschijnlijk wel bij wat je zoekt

"All that we see or seem, is but a dream within a dream" E.A. Poe

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Nielson schreef op 26 januari 2004 @ 22:52:
[...]

Terwijl als je leest : Then run CPR401.EXE This unpacks the installation program to a temporary directory, then launches the combination Application/driver installer. je toch verwacht dat je geen aparte drivers nodig hebt. Hoe werkt het trouwens onder Win 3.1 ? Deze gebruikt dacht ik ook geen inf-files, misschien wordt de kaart onder Win9x wel op dezelfde manier aangesproken ? Mocht het helemaal niet lukken, is misschien NT4 een alternatief ?
3.x en NT4 zijn de volgende stappen, maar dan nog moet ik een hardware driver hebben. Ik heb die CPR401 gedraaid, dan de setup die daarmee gegenereerd is gerund, die geeft doodleuk aan dat de hardware installatie niet in orde is en dat een driver geinstalleerd moet worden...

Maar ik heb hoop:
amontillado schreef op 27 januari 2004 @ 09:12:
Kijk hier en hier maar eens voor de drivers, zit waarschijnlijk wel bij wat je zoekt
Ziet er goed uit. Ga ik zodadelijk thuis mee aan de slag. Tnx :)

Edit:

_/-\o_ amontillado _/-\o_

Drivers werken iig voor de CinemaPro prima (beeldkwaliteit is erbarmelijk, maar ik verdenk de tuner- ik ga zodra ik tijd/geld heb via m'n VCR en SCART->RCA proberen om de tuner te omzeilen).

Hoe vond je ze?

[ Voor 10% gewijzigd door dion_b op 28-01-2004 00:11 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1