[XP] Toolbar maken*

Pagina: 1
Acties:

• Schizoveen
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2021
ik heb google gezocht, en hier ook, maar een echt goed antwoord op me vraag kan ik niet echt vinden..

ik heb aan de linkerkant van me desktop een toolbar aangemaakt, waardoor ik snel bij mijn bestanden kan komen, + snel bij veel gebruikte programma's kan komen..

plaatje hiervan

maar ik kan hem niet "on top" zetten omdat hij dan stoort als ik met andere programma's aan het werk ben.. dus kwam ik op het idee om hem in me startbalk te verwerken.. de gehele toolbar achter 2 van de horizontale V'tjes.. (>> dus)

hier een geshopte versie van wat ik wil

kan iemand me helpen dit te maken

ik wil dus niet alleen "mijn computer" als uitschuif menu, maar de gehele toolbar die ik nu aan de linkerkant heb, als een klein menu in me startbalk, waardoor er daarna allemaal uitschuif menu's komen...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welk OS gaat het hier over? :) Zie ook de Windows Operated Systems Policy :)

• Schizoveen
oh sorry, dat was ik even vergeten.. windows XP...

• demichiel
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-05 15:17
je moet nog een map maken (in jouw geval : Home Made Menu) dan zet je er de links of mappen in die je wil bezoeken en dan stel je die map in als nieuwe werkbalk. ik zal even een screenie posten van bij mij :
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/GoT2.jpg

[ Voor 2% gewijzigd door demichiel op 26-01-2004 21:28 . Reden: foutje ]

• Schizoveen
dat werkt helaas niet, want ik kan niet "my computer" hierin zetten, en om me complete mp3 collectie erin te stoppen wil ik ook niet....

wat ik nodig heb is een soort van toolbar in toolbar.. een container met allemaal toolbars erin..

• yowen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-01-2011
uhm.. gewoon een mapje maken met daarin mapjes (dan krijg je een pijltje). Als je programma's wil toevoegen gewoon een snelkoppeling maken.

Systeem Specs
AMD 64 op MSI K8N Neo Platinum, 1GB 2-3-2-5 PDP Systems Patriot Geheugen, Crucial 128mb 9800pro, 160gb Maxtor Sata, Antec Sonata

• elevator
  • Niet online

elevator

dat werkt helaas niet, want ik kan niet "my computer" hierin zetten, en om me complete mp3 collectie erin te stoppen wil ik ook niet....
Probeer als folder eens een folder te maken die je noemt:

code:
1
My Computer.{20D04FE0-3AEA-1069-A2D8-08002B30309D}
dit zou voldoend moeten zijn om je "My Computer" als mapje te geven.

• Maniakje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 20:20
Je zou ook kunnen overwegen om een 3rd party programma te gebruiken, zoals True Launch Bar. Dan kun je je icons in een pop-up menu zetten dat verschijnt als je op een knop klikt.

Zoals dit dus:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/marcputs/got/popupmenu.JPG.

Als je gewoon één zo'n knopje maakt, en die knop helemaal rechts op je toolbar zet, heb je ook wat je hierboven beschijft. Je kunt binnen die menutjes ook gewoon weer nesten met submenu's etc.

Met TLB kun je ook de inhoud van My Computer weergeven, zoals jij in je voorbeeld laat zien.

[ Voor 10% gewijzigd door Maniakje op 27-01-2004 14:31 ]

The sentence below is true.
The sentence above is false.

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-05 19:10

flexje

got-father

Had een tijdje terug ook al zoiets gemaakt in VB.NET.
Heel simpel, gewoon een contextmenu maken en een notifyicon en bij het rechtermuisknop klik event op de notifyicon zorgen dat ie de contextmenu opent.
En dan met Shell() gewoon de progsels laten openen. :)

Screenie:
Afbeeldingslocatie: http://www.whatsup.nl/flex/screenies/QL.jpg

Ik had alleen nog geen icoontjes in menu.

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

• Schizoveen
de reden waarom ik de balk links eerst had :
1. als je "deze computer opent, is er soms een wachttijd, op deze manier nooit last van.
2. zelf een selectie maken van programma's die ik zelf maak, en niet windows laten beslissen
3. al mijn games bij elkaar
4. door mp3 erin te zetten, kan ik even snel een liedje opzetten
5. me favo's zijn snel te bereiken (het fijnste van de hele balk) ik hoef niet eerst een window te openen om dan alsnog op favo te klikken.
6. me E schijf is me rotzooi schijf, en gebruik ik het vaakst van al me schijven. die wil ik dus snel bereikbaar hebben

nou vind ik dat programma "true toolbar" erg handig, zorgt het och dat hij elke keer de a schijf probeert te openen... terwijl ik daar niet eens iwl zijn, maar ik hoor het gewoon, en dat zorgt voor wachttijd3en. daarna zet hij alles op alfabetische volgorde (a schijf, c schijf controle panel, d schijf...)

kan het niet gewoon in windows zelf

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Onder het motto "I am bored" ben ik de tips in dit topic eens gaan proberen. Dan krijg ik zoiets als dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/werkbalk.jpg

Dat is toch wat je wilt :?

• elevator
  • Niet online

elevator

Overigens zie je bij jou die CLSID - volgens mij komt dat omdat jouw beschrijving "My Cmputer" niet overeen komt met jouw taal - maak daar eens "Deze Computer" van en het zou weg moeten zijn gok ik :)

• Schizoveen
ik kan een map niet My Computer.{20D04FE0-3AEA-1069-A2D8-08002B30309D} noemen..... hij zegt dat ik dan ongeldige tekens gebruik 8)7

Verwijderd

Dat zegt hij bij mij ook, maar vervolgens kun je het wel instellen ;)

• Schizoveen
elevator schreef op 27 januari 2004 @ 00:43:
[...]

Probeer als folder eens een folder te maken die je noemt:

code:
1
My Computer.{20D04FE0-3AEA-1069-A2D8-08002B30309D}
dit zou voldoend moeten zijn om je "My Computer" als mapje te geven.
nadat het eerst niet werkte, omdat ik het niet helemaal goed had geprobeerd, werkt het nu eindelijk wel :)

super bedankt, hoe ben jij erachter gekomen welk nummer het zou moeten zijn?, want misschien heb ik het aletr ook wel nodig

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Schizoveen schreef op 05 februari 2004 @ 11:12:
nadat het eerst niet werkte, omdat ik het niet helemaal goed had geprobeerd, werkt het nu eindelijk wel :)

super bedankt, hoe ben jij erachter gekomen welk nummer het zou moeten zijn?, want misschien heb ik het aletr ook wel nodig
Hier staat een lijstje met een aantal CLSID's. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Schizoveen
ok super.. my computer werkt nu...

maar hoe kan ik het nou ook laten werken met directory's die ik niet wil verplaatsen (zoals MP3, die gewoon te groot is om te verplaatsen naar de C
Pagina: 1