Toon posts:

Aldi pc met Geforce fx 5200

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in een Lifetec Pc (aldi) een Club 3d Geforce fx 5200 geplaatst.
Na het installeren heb ik een beeldschermresolutie van 640 x 480 en een kleurkwaliteit van 4 bits (shit dus).
Onder apparaatbeheer wordt deze kaart wel aangegeven met een geel uitroepteken erdoorheen.
En de melding: Dit apparaat heeft onvoldoende vrije bronnen die kunne worden gebruikt (Code 12)

De pc is een Pentium 3 667 mHz met 256 mb geheugen.
Een moederbord speciaal gemaakt voor Medion/Lifetec op basis van het
MSI moederbord MS 6318.

Wie kan mij helpen?

Verwijderd

Zat er een onboard grafische kaart in? Heb je die uitgezet in de BIOS?
Wat heb je verder nog aan PCI kaarten in de PC zitten?

Verwijderd

Topicstarter
Er zat een andere agp videokaart in, is natuurlijk verwijderd.
Er zit alleen nog een pci modem in.
Het enigste wat onboard zit is een geluidskaart.

• C-BAS33
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-01-2025
je moet misschien de agp snelheid terug zetten...

• Maximilian
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09-2025

Maximilian

You've been Maxxed...

Er zit een aparte video kaart in Zei ik, was te laat met refreshen |:(
Heb je de Detonator drivers al geïnstalleerd?

Winxp/2k drivers
Win98 drivers

Het helpt ook om de VIA 4-in-1 drivers te installeren want dan word je AGP opeens "aan" gezet in windows :/

[ Voor 12% gewijzigd door Maximilian op 26-01-2004 21:19 ]

Verwijderd

Ik weet er zelf niet veel van, maar er is iets met videokaarten van nu samen met oudere moederborden. Heeft iets met het voltage te maken, 1,5 volt en 3,3 volt volgens mij. Ik denk dat dat het is, maar de details weet ik niet.

• Maximilian
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09-2025

Maximilian

You've been Maxxed...

Verwijderd schreef op 26 januari 2004 @ 21:19:
Ik weet er zelf niet veel van, maar er is iets met videokaarten van nu samen met oudere moederborden. Heeft iets met het voltage te maken, 1,5 volt en 3,3 volt volgens mij. Ik denk dat dat het is, maar de details weet ik niet.
Maakt niets uit als het goed is, hij gaat alleen een ander AGP soort gebruiken ipv AGP 4x

Ik denk btw dat je gewoon je 4-1 drivers moet installen

hiero

Het kan zelfs AGP4x aan en het is een moederbord die nog tot de 133*9=1.2ghz haalt, dus zo oud issie nou ook weer niet.

[ Voor 19% gewijzigd door Maximilian op 26-01-2004 21:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik had al zitten spelen met de agp snelheid.
Ben nu de via 4-1 aan het downen ga dat eens proberen.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
* Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *

Wat heb je zelf al geprobeerd? Andere drivers/BIOS bijvoorbeeld?

Verwijderd

Topicstarter
Andere drivers al eens geprobeerd. nvidia 53.03 mocht toen niet baten.
Nu win xp clean geinstalleerd.
Ga nu via 4-1 installeren en daarna nog eens nvidia detonator 53.03.

Verwijderd

ik zou een nieuw systeem om die grafische kaart bouwen ;)

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Én heb je de drivers van de Gforce fx 5200 geïnstalleerd ?
Dat gele uitroeptekentje duidt op een fout in het gebruik van hetzij de interrupt, hetzij een geheugengebied: andere (rand)apparatuur gebruikt diezelfde interrupt/hetzelfde geheugengebied.

Je moet bij vervangen van videokaarten vóór het uitnemen van de te vervangen kaart in windows de vga-kaart drivers terugzetten naar standaard.

eagle

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Vreemd. Aan het voltage van de AGP-poort zal het denk ik niet liggen. Ik heb dezelfde pc, maar ik heb er nu een Ti4200 64MB in draaien (4x AGP overigens)
Het mobo is alleen een beetje kieskeurig. Zo wilde geen enkele Radeon (8500/9000/9700Pro) werken op dit mobo (via de search is er nog een topic van mij) maar een GeForce wel. Misschien dat hij de nieuwere kaarten toch ook niet slikt. Voeding zal het ook niet zijn denk ik. Zie mijn specs om te zien wat ik allemaal aan die 200Watt heb gehangen en dat draait allemaal superstabiel, al tijden.

Verwijderd

Topicstarter
Via 4-1 geinstalleerd Geen succes
Detonator 53.03 geinstalleerd Geen succes.
Wat kan ik nu nog proberen?

Bios?
En welke het is een Medion moederbord maar eigenlijk een Msi ms-6318.

Verwijderd

Topicstarter
Muse heb jij de bios van je Aldi pc al eens geupdate en zo ja welke versie?
Bij mij staat de standaard bios er nog in 1.4.

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
2.02 uit mijn hoofd, de nieuwste die op de medion site staat. En die is al niet zo nieuw meer. Misschien dat het iets uithaalt, je kan het allicht proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels de bios van het Mobo geupdate naar 2.02.
Ging goed alleen nog steeds geen beeld via de geforce fx 5200.
Kaart uitgewisseld met het exact hetzelfde type had ook geen effect. De andere kaart werkte in de andere pc gelijk.
Dus de kaart is ook niet stuk.
In apparaatbeheer staat bij de eigenschappen van de Fx 5200.
(Dit apparaat heeft onvoldoende vrije bronnen
die kunnen worden gebruikt.(Code 12))
Iemand nog een idee?
Zit een P4 voeding in. B)

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-08 09:01

Mojo

The Power Within

Probeer je PCI modem eens in een ander PCI slot te zetten, misschien delen die 2 kaarten hetzelfde IRQ, dat wil nog wel eens tot problemen leiden.

Probeer eens andere drivers, 52.16 bijvoorbeeld

Probeer eens een ander OS, win 2000/98 ofzo.

Succes :Y).

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Verwijderd

Ik vond net dit topic met de search dus ik dacht ,laat ik hier maar verder gaan in plaats van een nieuw topic aanmaken. Ik heb precies dezelfde lifetec pc als de topicstarter ,wil daar een Aopen FX5200 128 MB inbouwen,en heb dat ook gedaan. Zodra ik de pc aanzet krijg ik dus een piep en geen beeld.Nu is mij niet duidelijk wat de voltages van de FX5200 zijn (helaas heb ik er 1 zonder boekje). Zoals de topicstarter aangeeft is hij in windows gekomen. Zover komt het bij mij niet. Ik twijfel er dus aan door dit topic ,of de kaart in verband met spanning voor mijn pc geschikt is. Mijn moederbord agp is overigens 3,3 volt en dus (maak ik uit de FAQ op) de oude variant van agp. Enkel leek mij het onwaarschijnlijk als de ene FX5200 het wel doet en de andere niet ,vandaar deze vraag ,waar kan dit aan liggen?

Verwijderd

Niemand een mogelijke oplossing?

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2005 18:12 ]

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
In het bios kun je misschien iets vinden van "reset configuration data". Dit staat bij een Award bios bij "PnP configuration". Met deze optie op enabled krijgen alle apparaten in je pc één keer een nieuw IRQ (adres) toegewezen. Misschien is je probleem daarmee wel opgelost, want die interrupt fout heeft hiermee te maken. Door namelijk een modem van pci slot te verplaatsen, hoop je dat het goede IRQ voor je videokaart net vrij komt.

Als het anders nog niet lukt, kun je proberen om het bios te resetten.

Verwijderd

Bedankt voor je reply. Ben niet echt handig met die IRQ adressen ,dus dit zou wel eens een oplossing kunnen zijn. Ik ga morgen maar weer eens mijn kastje open maken om weer wat verder te prutsen. Overigens zit er op dit moment geen modem meer in (heb kabel internet). Ik zit wel dat de computer een piep geeft voor ik in de bios kan. Ik heb dus ook geen beeld ,moet ik dat dus met mijn huidige kaart doen?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2005 22:46 ]

• vingerfrits
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

Haal eens alle overbodige zooi uit je comp, dus alleen de onderdelen die noodzakelijk zijn voor een windows boot, zodat je dan kunt kijken of de kaart dan wel goed doet, en dan stap voor stap onderdelen weer terugplaatsen en kijken waar hij ermee ophoud, om zo het probleem op te sporen, anders ff een nieuwe windows install proberen, En waarom koop je in godsnaam een fx5200 |:( Koop dan een ti4200 voor hetzelfde geld alhoewel een Geforce 2 GTS ook wel genoeg is. :9~ presteerd ook nog beter in een pentium 3. Check de site van ome Tom.

[ Voor 9% gewijzigd door vingerfrits op 13-04-2005 23:29 ]

Asus P5PL2, Intel Pentium D 945, 2GB DDR2, GeForce 7900 GT

Pagina: 1