Toon posts:

[98/2K] Geen doorstart na installatie Win 98/2K

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben de 'gelukkige' bezitter van een Toshiba Portege 7020CT.
Opzich een prima laptop maar er hoort een dockingstation bij met daaraan
een flop en cdspeler. DIE heb ik dus niet.

Daarom, het HD'tje eruit gehaald, fdisk, actief maken, format c:, sys a: c:, win98 of i386 erop. terug in Toshiba en netjes booten in dos.
Tot zover gaat het prima. winnt of setup draaien gaat prima, files kopieeren maar bij beide OS'sen wordt aan het einde van dat stukje installatie een reboot gevraagd om door te gaan met de rest van de installatie. En na DIE reboot blijft het een zwart scherm met een knipperend cursortje in de linker bovenhoek.

enig idee?

alvast bedankt! :)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Niet toevallig bios anti-virus bevieliging aanstaan? :)

Verwijderd

Topicstarter
Dat is in deze bios versie geen mogelijkheid. (ACPI BIOS 8.0)

Verwijderd

Hier exact hetzelfde probleem:

Laptop is een Portégé 3480CT met ACPI bios 8.1 en geen floppy en/of cdrom.

Na het kopieren van de XP setup files moet er gereboot worden en krijg ik de melding "Disk error. Press any key". Heb verschillende methodes van installeren geprobeerd o.a. eerst de XP CD naar HD kopieren en dan in de portege booten en setup draaien. Dit gaat prima, tot het "MS-DOS gedeelte" van setup afgerond is en een reboot noodzakelijk is.

Als ik hierna de HD in een satellite stop gaat setup wel prima verder, maar deze installatie krijgt een blue-screen als ik hem weer terugstop in de portege.

Wat gebeurd er met de HD dat ie niet verder wil booten na het eerste gedeelte van XP setup?

Verwijderd

Al opgelost, blijkbaar vind toshiba het nodig om de instelling in het bios te veranderen in standard ide, ipv enhanced ide.

Verwijderd

Topicstarter
Tja.... die optie heb ik ook, maar helaas.... die van mij wil dus met geen van de 2 verder. Ik krijg idd wel jouw error als ik hem op standard IDE zet.

bedankt in ieder geval
Pagina: 1