Toon posts:

PC blijft hangen...vaak!

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds een paar weken een vervelend probleem, nl dat mijn pc regelmatig blijft hangen. Het beeld "bevriesd" dan en ik kan dan niet eens de muis meer bewegen; ctrl-alt-del werkt dan ook niet meer. Alleen de reset knop kan dan uitkomst bieden. Dit gebeurd meestal tijdens een spel, maar kan ook zomaar gebeuren, bijvoorbeeld wanneer een nieuwe internet pagina geladen moet worden.

Ik heb de harde schijf volledig geformateerd en windows XP er opnieuw opgezet, maar het probleem blijft bestaan. Er zit net een nieuwe graphische kaart in maar de problemen waren daarvoor al aanwezig. De CPU temperatuur komt zelden boven de 50 graden celsius uit.

Machine:
MSI KT3 Ultra2; VIA KT333 chipset
AMD Athlon 2000+ XP
512 MB DDR pc 2700 RAM (2x 256 mb)
NVidia GeForce 5700 FX
Creative Live! Value
Microsoft draadloos toetsenbord + muis

Heeft iemand suggesties om dit probleem te verhelpen? Ik kan me niet herinneren dat ik bijzonders heb gedaan vlak voordat deze problemen ontstonden.

Alvast bedankt!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-08 09:27
Het zou kunnen dat je videokaart net teveel stroom verbruikt voor je voeding, wat voor een voeding heb je erin zitten?

Eve char: Warock <TEST>

Verwijderd

Het zou een geheugenprobleem kunnen zijn... Memtest oid al gedraaid?

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Komt het voor als je zeer intensieve taken bezig zijt? Wat voor voeding heb je en hoe zijn je voltages?

Verwijderd

Topicstarter
Is memtest een programmaatje dat ik kan downloaden?

Hoe kan ik controleren wat voor voeding ik heb en of deze nog naar behoren werkt? Waar vind ik de voltages?

Het is inderdaad zo dat bij wat intensievere toepassingen (lees: een tikje heftiger dan in word een document typen) hij de neiging heeft om regelmatig te hangen.

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Memtest kan je downloaden op http://www.memtest86.com. Het is een dos progske. Je voltages kan je controlleren met speedfan: http://www.almico.com ;)
Hoeveel wat je voeding is kan je zelfs zien op de voeding zelf en de amperes ook van de verschillende rails.

Verwijderd

Topicstarter
Het is me opgevallen dat de FSB multiplier automatisch op 100 is gezet, terwijl dit normaal 133 moet zijn. Kan dit een onderdeel van het probleem zijn? Moet ik hem terug op 133 zetten en kijken of ie dan vaker vastloopt of is dat een slecht idee? Bij het opstarten staat er nu 1250 MHz in het scherm en geen athlon 2000XP+.
Als dit het probleem blijkt te zijn, is het dan waarschijnlijk de CPU of het moederbord?

De voeding is een maxpower PL300; maximaal 300 Watt dus.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Er is zoveel dat je nog kunt uitzoeken en uitproberen. Het feit dat je je niet bewust bent van het bestaan van memtest wekt de sterke indruk dat je de FAQ en het beleid van dit subforum geeneens hebt doorgenomen en dat je de uiterst handige Hangen en Opstartproblemen troubleshooter dus eveneens hebt overgeslagen. Neem deze alsnog door, er staan praktisch alle denkbare suggesties in en mocht je in geval van nood een nieuw topic willen openen, doe dat dan niet zonder de checklist op het Beleid te hebben doorgenomen ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.