Toon posts:

probleem met ADSL verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
sinds enige tijd heb ik problemen met mijn ADSL verbinding.
Ik heb het vage gevoel dat het met mijn router te maken heeft, maar heb er zelf niet veel verstand van. Ik ben geabonneerd op ADSL van Planet Internet, via KPN.

Het probleem is dat het lijkt alsof internet zich om de zoveel tijd vanzelf afsluit. Dit merk ik dan aan het feit dat bijv. MSN zich vanzelf afmeld, ik op Soulseek opeens offline ben of dat Kazaa niet meer werkt. Ook met surfen merkt ik dit, bij Netscape krijg ik in de balk de melding 'resolving host' en dan kan ik zo lang wachten als ik wil maar er gebeurt nix. De enige oplossing die er dan nog overblijft is de modem uit en aan te zetten, waarna er opnieuw verbinding wordt gemaakt en alles weer werkt.
Als internet eenmaal is verbroken maakt hij dus niet vanzelf weer verbinding.
Dit is erg lastig, als ik bijvoorbeeld bij Soulseek veel bestanden in de wachtrij heb staan, gebeurt het vaak genoeg dat ik de volgende ochtend zie dat internet al na 3 nummers is opgehouden en dat het vogeltje alweer rood is:(

De situatie bij mijn computer is zo: Ik heb Alcatel Speed Touch Home modem, voor ISDN. Deze is aangesloten op het telefoonnetwerk (hehe) en vervolgens gaat er een draad naar de router, type 'Vigor 2200e DrayTek - Broadband router switch'
vanwaar uit één verbinding naar de ene computer gaat (die ik gebruik) en een andere naar een laptop in een andere kamer.

Ik weet het niet precies meer, maar ik geloof dat ik deze problemen nog niet had toen alleen deze computer ADSL had, en er dus geen router tussen zat. Wellicht dat het dus hier aan ligt..., hoop dat iemand een oplossing weet, kwil weer lekker kunnen downloaden :*)

alsvast bedankt!!

_/-\o_ Kinetic86 _/-\o_

Verwijderd

Begin eens te testen zonder die router, zou ik zo zeggen. Welk modem gebruik je? Wellicht heb je die router niet eens nodig maar kun je volstaan met een switch.