Toon posts:

Topictitel: Oracle zet volgende stap voor vijandige overname

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oracle zet volgende stap voor vijandige overname

Kan het nog suggestiever?

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Leg uit?

Wilde je soms gaat beweren dat Oracle niet met een vijandige overname bezig is?

Professioneel Hyves-weigeraar

Verwijderd

Volgens mij interpreteer jij het woord 'vijandig' verkeerd. Bij mijn weten is een vijandige overname een overname waarbij aandeelhouders in principe gedwongen worden om hun aandelen aan een bedrijf te verkopen. Bij een gewone overname gebeurt dat redelijk vrijwillig. Ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
Het woord vijandig hoeft er van mij niet bij nee.

"Oracle zet volgende stap voor overname PeopleSoft" vind ik stukken beter.

vijandig is nogal negatief. Nu weet ik dat de ene helft tweakers pro mysql is, de andere helft pro MikeRoweSql. En dat oracle te ver gegrepen is hier, maar buiten dat is oracle best een vredelievend bedrijf :)

edit: je ziet het ook aan de reacties dat 'vijandige overname' niet begrepen wordt. Er wordt zelfs een vergelijking gemaakt met MS. Waarschijnlijk alleen gebaseerd op de titel. Verder wel een goed stuk trouwens, hoewel wat kort. De term 'vijandige overname' zou in de tekst uitgelegd mogen worden. In de titel zo'n term noemen vind ik wat te suggestief.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2004 23:55 ]

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ehm ja, maar het is vijandige overname omdat Peoplesoft absoluut niet zit te wachten op Oracle. Dat is een vijandige overname dus door het een gewone overname te noemen verdoezel je dat feit. Het verschil tussen een vijandige en een gewone overname is voor mij toch wel zo groot dat dat ook gewoon ge- en benoemd mag worden.

[edit]
Verwijderd schreef op 26 januari 2004 @ 23:47:
edit: je ziet het ook aan de reacties dat 'vijandige overname' niet begrepen wordt. Er wordt zelfs een vergelijking gemaakt met MS. Waarschijnlijk alleen gebaseerd op de titel. Verder wel een goed stuk trouwens, hoewel wat kort. De term 'vijandige overname' zou in de tekst uitgelegd mogen worden. In de titel zo'n term noemen vind ik wat te suggestief.
IMHO is vijandige overname toch wel een soort van basic knowledge als je ook maar iets met economie vandoen hebt. Dus om dat uit te leggen vind ik nogal over-done eigenlijk.

[edit2]
Daarnaast zitten er ook voldoende linkjes door de tekst heen verspreid en er zijn relatedID's waar informatie te halen is.

[ Voor 57% gewijzigd door Harm op 26-01-2004 23:58 . Reden: BTW ]