Toon posts:

wlke brander het beste voor backups momenteel ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heel veel gestelde vraag, ik weet het, echter door de bomen zie ik het bos niet meer.

Ik wil simpel voor m´n kinderen backups maken van hun spellen.

De reden is ook simpel er zijn al een aantal spellen niet meer te gebruiken, als gevolg van beschadiging en ik wil gewoon van een paar van die achterlijke dure spellen een backup maken.

Zo wilde ik van een safe guar 2.7 spel een backup maken maar dit lukte niet.

dus svp niet het iedereen past die politie pet verhaal.

heb een nec 1300 echter die doet niet wat ie moet doen / tezamen met clone cd en de juiste profile.

dan toch weer terug naar een Lite On, of een ASUS en dan alleen een CDRW of ook een DVD brander .

gaarne jullie reacties, bedankt

Verwijderd

Persoonlijk heb ik een LiteOn brander, Asus cdrom en Pioneer dvdspeler. Imo een win-win combinatie. Ten eerst werkt het lekker om altijd een speler vrij te hebben als je bezig bent. Daarnaast is het zo dat de LiteOn zo goed als alles leest - de Asus een onovertroffen audiorip kwaliteit heeft en de Pioneer gewoon snel is met DVD's rippen en handig als slotin om tussen 2 slede drives te plaatsen. Maar goed, dit is geen advertentie om mijn systeem te verkopen :+
edit:
Rectificatie: Er staat nu een Nec ND-2500 DVD+/-RW bij \o/

Het beste kijk je bij de backupprogramma's (CloneCD, Alcohol120% etc) welke drives er ondersteund worden. Op Cdfreaks is bijv. ook een hoop te vinden over de nieuwe beveiligingssoorten en welke drives daar het beste mee werken. Imo kwamen de LiteOn's daar altijd als goede drives naar boven ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2004 18:13 ]

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-02 14:21

Godjira

To infinity and beyond!

Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 10:19:
Persoonlijk heb ik een LiteOn brander, Asus cdrom en Pioneer dvdspeler. Imo een win-win combinatie. Ten eerst werkt het lekker om altijd een speler vrij te hebben als je bezig bent. Daarnaast is het zo dat de LiteOn zo goed als alles leest - de Asus een onovertroffen audiorip kwaliteit heeft en de Pioneer gewoon snel is met DVD's rippen en handig als slotin om tussen 2 slede drives te plaatsen. Maar goed, dit is geen advertentie om mijn systeem te verkopen :+

Het beste kijk je bij de backupprogramma's (CloneCD, Alcohol120% etc) welke drives er ondersteund worden. Op Cdfreaks is bijv. ook een hoop te vinden over de nieuwe beveiligingssoorten en welke drives daar het beste mee werken. Imo kwamen de LiteOn's daar altijd als goede drives naar boven ;)
Mee eens, zelf heb ik twee Lite-On drives in mijn pc hangen. Een CD-RW en een DVD±RW. Beiden drives werken perfect en zijn prima voor het maken van backups. Zelf ben ik al geruime tijd fan van Lite-On, maar het lijk mij inderdaad ook slim om gewoon na te gaan wat JIJ allemaal eist aan een drive die je wilt gebruiken voor het maken van backups. Daarvoor is CDFreaks inderdaad een hele goede site voor.

Profile