sweex router porten openzetten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb een sweex adsl modem/router. Internet enzo werkt allemaal goed enzo maar hoe kan ik bepaalde porten openzetten? want progs als bittorent kunnen niet meer (goed) downloaden omdat er dus sommige porten dichtzitten.

Ik heb de search gebruikt en daar kwam ik wel wat dingen over deze router tegen maar niks wat mij kon helpen. Ook in de handleiding staat niks ( handleiding is btw sowiso heel erg brak zo moet je eerst van hun site een andere handleiding downloaden, dat gaat lekker als je veder niet op inet kan :s ). Op sweex.nl staat veder ook niks nuttigs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dit is zo simpel :) maar als je het nog nooit gedaan hebt misschien niet.

2 opties:
- post een directe link naar de manual van dat ding (ik ben lui en je zegt niks over een type), dan kijk ik even mee.
- je wacht totdat iemand anders met hetzelfde ding reageert.

Maak uw keuze :)

edit: ik ga er nu overigens wel van uit dat je na het lezen van Het Grote Poortmappingsverhaal er nog steeds niet uit komt he. Als je die nog niet gelezen hebt ga dat eerst maar eens doen :)

[ Voor 28% gewijzigd door Mike Jarod op 26-01-2004 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit nog nooit gedaan dus ik snap het allemaal nog niet zo best.

http://www.sweexeurope.co...nfiguratie_ADSLRouter.pdf

heb hem al doorgelezen maar kon er niks in vinden.

edit: Ik ben er nu wel achter dat het iets met de virtual server te maken heeft maar ik heb geen idee hoe ik die moet instellen :?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2004 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook het grote poort verhaal er nog is op nagelezen en het lukt me echt niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Keej ik snap er geen ruk van, bittorent gebuikt de poort 6881. Nou wat moet ik dan invullen bij virtual server? http://home.zonnet.nl/caroladevries/router/server.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike Jarod
  • Niet online
Carola de Vries :?

Ik denk:

ID:1 Public port:6881 Private port:6881 TCP (ga ik van uit) Host IP adress: IP adres van de PC die bittorrent gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja internet is op mijn moeders naam geregged en ze kon niks bedenken en heeft ze dus maar haar naam opgegeven als username :)

Enige probleem is dat, hoe kom ik erachter wat het ip is van de pc waar ik achterzit? als ik cmd ---> ipconfig doe krijg ik 10.0.0.2 en 10.0.0.7 en een subnetmaskip maar die doen het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 20:10:
Ja internet is op mijn moeders naam geregged en ze kon niks bedenken en heeft ze dus maar haar naam opgegeven als username :)

Enige probleem is dat, hoe kom ik erachter wat het ip is van de pc waar ik achterzit? als ik cmd ---> ipconfig doe krijg ik 10.0.0.2 en 10.0.0.7 en een subnetmaskip maar die doen het niet.
http://www.whatismyip.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
tja dat ip doet het dus ook niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike Jarod
  • Niet online
Nee je moet 10.0.0.2 of 10.0.0.7 hebben. Hoezo 2 adressen? Zitten er 2 netwerkkaarten in die PC? Hoe test je het trouwens uit? Ik gebruik geen bittorrent dus zou het niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nou het bleek uiteindelijk 10.0.0.7 te zijn alleen me router liep weer te klote. maar bt download nu wel alleen.

Bedankt _/-\o_

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2004 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-05 08:51

StratoFarmer

Anke :*

als ik af ga op die screenshot lijkt me de ip van je router 10.0.0.2 dus is waarschijnlijk de pc waar bittorrent op draait 10.0.0.7

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

Pagina: 1