[Laptop] 2 mogelijkheden, advies?

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:11

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Al sinds jaar en dag is er een chronisch PC tekort bij mijn opleiding. Sinds ongeveer een jaar loopt de helft van alle eerstejaars met een laptop rond, een luxe die ik me toendertijd niet makkelijk kon veroorloven. Maar wat wil het geval... ik heb gespaard en een leuk zakcentje bij elkaar gekregen voor de aanschaf van m'n mooi mobiel apparaatje.

Aangezien veel mensen met zo'n ding rondhobbelen in het gebouw zie ik er genoeg en heb dus even rondvraag gedaan over ervaringen, prijzen etc. Uit deze rondvraag blijkt dat Dell op het moment voor mooie prijzen leuke spullen levert die een redelijke betrouwbaarheidsfactor hebben. Ik heb ze in actie gezien.. ik vind het mooie dingen.

Wat dat betreft is mijn keuze dus gemaakt: ik wil een Dell. Uiteraard direkt gezocht op de site wat de mogelijkheden waren en op wat voor prijs ik dan uit zou komen. De Inspiron 5100 kwam inclusief verzendkosten en alles er op en er aan op ongeveer €1380. Prijzige boel voor een student, maar je moet toch wat :)

Nou begint een studiegenoot vandaag ineens over de Inspiron 8600 die veel mooier, veel nieuwer en veel beter is voor maar ongeveer €50 méér. Hij wordt bedankt, want nou zit ik _helemaal_ in de stress welke nou voor mij beter zou zijn. Daarom wilde ik eigenlijk een beetje advies vragen aan de kenners hier welke meer in m'n straatje past, aangezien ik wel ervaring heb met desktop PC's, maar 0,0 ervaring met laptops.

Ik wil zoals iedereen gewoon kunnen XP'en, Office'en en kunnen LANnen zowel met touwtje als draadloos. Dit zit in beide laptops netjes ingebouwd. De verschillen zitten 'm in het volgende:

OnderdeelInspiron 5100Inspiron 8600
ProcessorP4 2.66 Ghz / 533MHzPM 1.4 GHz
Scherm15,0" SXGA+ (1400*1050)15,4" WXGA (1280*800)
Geheugen2x256Mb 255MHz DDR256Mb 333MHz DDR
VideokaartRadeon 7500 32MbGeForce 5200 32Mb
Harde schijf40Gb30Gb
Prijs€1383,97€1426,81

De rest van de samenstelling komt ongeveer op hetzelfde neer... op de Wireless LAN kaart na. Er zit in de 8600

standaard een (hele mond vol):
Intel® PROWireless 2100 802.11b MiniPCI card - for Intel Centrino Mobile Technology
En voor €11,90 extra heb je een:
Dell TrueMobile™ 1300 Wireless 802.11 b/g MiniPCI card
Als ze allebei 54MBit aankunnen (wat was die /g ook al weer?) vind ik 't best :)

Zoals jullie kunnen zien scheelt het vrij weinig in prijs, maar wel in technologie. Zijn er mensen die de apparaten kennen en wat zou jullie advies zijn kijkend naar mijn gebruik? Ik weet het serieus echt niet meer dus help deze arme jongen een goede keuze te maken! Alvast bedankt!

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• Sjoq
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-07-2023
Heb zelf ondervonden dat de Inspiron 5100 momenteel wat gebreken lijdt in de 1e dagen van je garantie

Linux is zo cool dat ik het koud heb

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dit is toch echt een kwestie van veel zelf uitzoeken, reviews lezen, bepalen wat jij belangrijk vind etc. Wij kunnen de keuze niet voor jou maken :)

Dit topic is gesloten.