Toon posts:

Wat maakt google.com een betere zoekmachine dan alltheweb?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag mij af waarom, hoewel ik weet dat Alltheweb.com betere resultaten geeft als google.com, ik toch iedere keer de laatste gebruik?

1) De opmaak is bij beiden eenvoudig, alltheweb.com is iets kleurrijker, maar het stamien is qua opzet hetzelfde.

2) De index pagina's zijn zeer klein, beiden onder de 5kb (google 700byte kleiner)

3) Beiden zoeken in ruim 3 miljard pagina's

4) Beiden zijn zeer snel

5) Beiden kunnen Nederlandse documenten zoeken?

6) Beiden hebben een kantoor in Nederland

Waarom is toch google.com zo veel populairder dan google? Waren ze er op tijd bij? Volgens mij bestond alltheweb.com langer dan google.com? Nog maals, als ik met google.com niets kan vinden, heeft alltheweb.com toch nog wel 4 a 5 relevante links, dus kwalitatief vindt ik alltheweb.com beter...

Meer mensen hier last van?

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
hoewel ik weet dat Alltheweb.com betere resultaten geeft als google.com
Hoe weet je dat? :?

Ontopic: het is als met zo veel websites; ieder heeft zijn voorkeur. De een zweert bij Google, de ander bij ATW. Waarom leest de een het nieuws op nu.nl terwijl de ander het nieuws op kranten.com leest?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Topicstarter
Nog maals, als ik met google.com niets kan vinden, heeft alltheweb.com toch nog wel 4 a 5 relevante links, dus kwalitatief vindt ik alltheweb.com beter...

Kijk dat het op voorkeuren is gebasseerd snap ik ook wel, maar niet waar die voorkeuren op zijn gebasseerd. nu.nl en kranten.com zijn 2 hele verschillende site's, deze 2 site's zijn bijna identiek

• XoiN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10-2024
pven schreef op 26 januari 2004 @ 19:26:
[...]

Hoe weet je dat? :?

Ontopic: het is als met zo veel websites; ieder heeft zijn voorkeur. De een zweert bij Google, de ander bij ATW. Waarom leest de een het nieuws op nu.nl terwijl de ander het nieuws op kranten.com leest?
Nog maals, als ik met google.com niets kan vinden, heeft alltheweb.com toch nog wel 4 a 5 relevante links
en tsja google heeft nou eenmaal wat groter naams bekentheid opgebouwt, maar waarom... ;)

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 januari 2004 @ 19:28:
[...]

Nog maals, als ik met google.com niets kan vinden, heeft alltheweb.com toch nog wel 4 a 5 relevante links, dus kwalitatief vindt ik alltheweb.com beter...
:X ... regeltje gemist in startpost ...
Kijk dat het op voorkeuren is gebasseerd snap ik ook wel, maar niet waar die voorkeuren op zijn gebasseerd. nu.nl en kranten.com zijn 2 hele verschillende site's, deze 2 site's zijn bijna identiek
Ze hebben hetzelfde doel: searchengine. Dat is met nu.nl en kranten.com ook; deze lijken toevallig niet op elkaar, maar ze doen hetzelfde: nieuws brengen.

Ik heb een tijdje met ATW geprobeerd te werken, maar het is mijn searchengine niet. Mijn onderbuikgevoel geeft aan dat ik Google prettiger vindt. Toen ik nog niet wist welke searchengine mijn voorkeur had, heb ik ook met beiden dezelfde dingen onderzocht maar ik kan met niet herinneren dat de een beter was dan de ander.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Cache, PDF/DOC etc als HTML lezen heeft Alltheweb toch niet? Ik gebruikte vroeger Alltheweb, maar ben ook naar Google overgestapt. Bovendien is Google op GoT een veel gebruikte zoekmachine, dus makkelijk om ter referentie te gebruiken.

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2004 19:44 ]

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
mijn 1e antwoord nijgt naar: Marketing..
Google heeft,en krijgt nog steeds erg veel aandacht..

en bij de naam alltheweb krijg ik zo'n spyware "kijk eens, gratis een pagina met gesponsorde links" gevoel.. wat niet op iets gebaseerd is.. maarja, imho dus: gevoel.

Verwijderd

Topicstarter
ANdrode schreef op 26 januari 2004 @ 19:38:
Ja terwijl google.com dat volgens mij niet eens doet, die hebben afaik nooit geld uitgetrokken voor promotie of sponsoring....

maar het onderbuik gevoel is wel aanwezig idd

Verwijderd

ANdrode schreef op 26 januari 2004 @ 19:38:
Google heeft,en krijgt nog steeds erg veel aandacht..
Als ze zo doorgaan als vandaag dan hoop ik dat die aandacht gaat verdwijnen...

Ze zijn bezig met een nieuw systeem o.i.d. om te zoeken, maar werkt voor geen meter. Sites die eerst in de top 10 te vinden waren, zijn nu plots verdwenen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2004 19:44 ]

Verwijderd

op een slimme manier genereert google geld door het slim plaatsen van banners. Hierdoor worden ze ook levend gehouden. Google is denk ik populairder geworden omdat google meet zoekfuncties geeft om ook intern in andere websites op te nemen.

Verwijderd

Google ligt naar mijn gevoel ook veel lekkerder in de mond. Je zegt wel eens van he ff google'e :), maar alltheweb'e klink toch iets minder.

Het komt ook omdat mensen op de tv het ook wel eens over google hebben. Laatst nog bij buffy the vampire slayer ging iemand ff wat google'e.

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-12 14:38

chromeeh

the Gnome

Alltheweb laat danig veel troep achter op je pc (Check je pc maar eens met PestPatrol) ;)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05:32
Verwijderd schreef op 26 januari 2004 @ 19:24:
Ik vraag mij af waarom, hoewel ik weet dat Alltheweb.com betere resultaten geeft als google.com, ik toch iedere keer de laatste gebruik?
Je vraagt aan ons waarom JIJ Google gebruikt ?!

Je zegt zelf dat je weet dat ATW betere resultaten gebruikt ... Gebruik dan ATW en stop met Google. Probleem opgelost !!! :)

-

Verwijderd

1. Google is makkelijker uit te spreken
2. Google.nl heeft Nederlandse layout (voor veel mensen belangrijk)

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-12 10:35
3. Google.nl is een makkelijke url (4 verschillende letters) in tegenstelling tot alltheweb.com, maakt het ook nog es aantrekkelijker
Pagina: 1