Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Grote afwijkingen voltage adapters

Pagina: 1
Acties:
  • 204 views sinds 30-01-2008

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:02

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Topicstarter
Omat ik wilde proberen of ik mijn PDA ook met een adapter kon laten werken moest ik eerst zeker weten of deze wel 6 volt leverde met een maximale afwijking van 10%. Tot mijn verbazing leverde de multifunctionele adapter op de stand "4.5" al 6.10 volt, en mijn PDA werkt perfect.

Ik heb toen een aantal andere adapters doorgemeten, allemaal hadden ze een afwijking naar boven, een enkele adapter leverde zelfs meer dan het dubbele! Voor de zekerheid heb ik mijn stopcontact ook gemeten (met dezelfde multimeter) maar dat was netjes 225 volt.

Hier zijn de resultaten:

Adapter GP batterijlader

MODEL: GPPB01GS
INPUT: AC 230V ~ 50Hz
OUTPUT: DC 12V - 1.5 A
Gemeten: 15.31V

Adapter Game Boy Advance (Piranha)

MODEL: 23303-28
INPUT: AC 230V ~ 50Hz 3.5W
OUTPUT: DC 3V - 300mA - 0.9 VA
Gemeten: 6.23V

Adapter oude accuboormachine

MODEL: DC4100
INPUT 220V ~ 5W 50-60Hz
OUTPUT: 4.8V - 350mA
Gemeten: 6.63V

Multifunctionele adapter

MODEL: NL300U
INPUT: 230V ~ 50 Hz 6.7W
OUTPUT: 0, 3, 4.5, 6, 7.5, 9, 12V - 300mA 3.6VA
Gemeten: 0.38, 4.28, 6.10, 7.98, 9.85, 11.75, 16.03V

Adapter scanner

MODEL: DSA-0151A-12 UP
INPUT 200 - 240V ~ 50/60Hz 0.4A
OUTPUT +12V - 1.25A
Gemeten: 12.42V

Adapter van Packard Bell monitorspeakers

MODEL: DV-9A1UP
INPUT: 220V ~ 50Hz 19VA
OUTPUT: 9V - 1Amp 9VA
Gemeten: 12.67V

Is dat normaal? Hebben die stickers achterop dan geen betekenis? Ligt het aan mijn multimeter? Ben ik de enige?

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Heb je dit wel belast gemeten ;)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Het zijn ongestabiliseerde adapters, de vermelde uitgangsspanning wordt pas geleverd als de vermelde stroom wordt afgenomen.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:02

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Topicstarter
Atlas schreef op 26 januari 2004 @ 18:52:
Heb je dit wel belast gemeten ;)
Nee.

Ik heb het zojuist geprobeerd met twee adapters en daar zakt het wel iets, maar niet veel.

De GBA adapter hoort 3 volt te zijn, is onbelast 6.23 volt en belast 5.79 volt.

De multifunciionele is op standje 6 nog 7.5 en op 12 is het 14 volt.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Je moet aan gestabiliseerde voedigin neme, dan weet je het zeker dat het goed gaat ;-).

Vaak zit de satbilisator in het apparaat zelf waardoor de adpter best wel wat mag afwijken. Alleen bij je PDA is dat niet het geval.

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:07
Het ligt ten dele aan je meettoestel, de spanning die zo'n ongestabiliseerde voeding geeft is niet goed afgevlakt (word meestal in het aangesloten toestel nog eens gedaan), daardoor zal je meettoestel van de wijs geraken.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Verwijderd

Johnny schreef op 26 januari 2004 @ 19:08:
[...]

Nee.

Ik heb het zojuist geprobeerd met twee adapters en daar zakt het wel iets, maar niet veel.

De GBA adapter hoort 3 volt te zijn, is onbelast 6.23 volt en belast 5.79 volt.
0,4V gezakt?

Dan heb je hem lang niet genoeg belast, je moet wel lezen he, je moet de stroom afnemen die op de adapter staat en dan meten.

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Mja, je moet idd belast meten en zelfs dan heb je misschien wel een afwijking, maar blijkbaar kunnen al die apparaten daar prima mee omgaan (Mijn oude Nokia 3210 moet ook 3,6V van de adapter hebben, maar op 5V laadt ie ook prima :Z ). Hoe dan ook - dit topic leidt eigenlijk nergens toe vandaar een slotske.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.