Toon posts:

Gameserver starten.

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een server kunnen maken voor bijv. counter-strike.
Ik heb een adsl verbinding(alcatel speedtouch home modem), een linksys adsl/cable router met 2 pc's daarop aangesloten.

Het is de bedoeling dat ik op 1 pc een dedicated server start en dat ik via de andere pc daarop dan kan joinen(local). Maar dat anderen ook via internet kunnen joinen.

Mijn cisco leraar had het over DMZ instellen van mijn router en dan nog het een en ander in de modem instellen.

Wie weet hoe ik dit moet aanpakken ?
Met de search vond ik trouwens niet wat ik zocht.

alvast bedankt,

Robin

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Dit is echt wel met de search te vinden :/
Waar zoek je dan op?

Alle proemn in n drek

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:08
dan heb je leraar het aardig bij het rechter eind zo kun je het doen ja

Eventueel kan je ook virtual server instellen in je router en dan de poorten zoals 27015 mappen naar ip adres van de dedicated server

maar dmz is the easy way.... dan kunnen i-net spelers connecten op je public ip (wel firewall uitzetten van router of block ip from wan) en jij kunt connecten via je local ip adres van dedicated pc...

moet toch nie zo moeilijk wezen hoor ;)

• [FSF]Moses
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-10-2025
http://www.gameadmins.com zou je een heel eind op weg kunnen helpen :)

Moses

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal voor de reply's

Maar als ik nu mijn modem direct aansluit op mijn pc kan niemand naar mij toe pingen.

K heb dus de alcatel speedtouch home modem getweakt.

maar wat moet ik in mijn modem instellen zodat iig naar mij gepingt kan worden.

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 16:08
D3LTA schreef op 26 januari 2004 @ 18:19:
Eventueel kan je ook virtual server instellen in je router en dan de poorten zoals 27015 mappen naar ip adres van de dedicated server

moet toch nie zo moeilijk wezen hoor ;)
dit zou ik doen, gewoon (ff portmapping faq lezen) en dan 192.168.1.10(ip van pc) bv poort 27015 doorlussen.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• TrickShot
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-12-2023

TrickShot

Veel shots... weinig tricks.

Dat kan je met deze faq.
Het grote poortmappingsverhaal zal je alle antwoorden geven die je zoekt. :) :Y)

Athlon 2500+ @ 2230 MHz, 512 MB 3200 kingston, 2 x sata maxtor 120 GB, 1 WD 80 GB, Ti4200, Antec Sonata

Verwijderd

Zie Trickshot :)

Enige aanvullende informatie: dat DMZ waar je leraar het over had doet in feite hetzelfde als een handmatige portmap van alle poorten naar het IP-adres dat je invult. Requests op alle poorten worden dus naar die interne server geforward, in plaats van enkele losse poorten die je gewoon handmatig invult in je router/modem.

Met deze informatie moet het wel lukken. Succes :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.