Dilemma => PIII 500 of 933

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• BacardiBreezer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-06-2005

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Ik zit hier met het volgende probleem waar ik jullie menig graag over zou willen hebben.

Ik heb hier 2 systemen:

PIII 500
PIII 933

Nu gaat het eigenlijk alleen om de mobo's en proc's.

Een van de 2 moet een server worden. Een windows 2003 machine met veel HD-ruimte :) De andere een werkstation voor erbij.

Nu kan de P500 geen grote schijven aan van boven de 30 GB.... bios is up-to-date. Softwaremati kan het, alleen ontzettend link vind ik zelf. Nu kan de 933 die grote schijven allemaal wel aan, maar eigenlijk is het zonde om die als server te gebruiken omdat het werkstation op die manier veel sneller kan.

Ik kan in de P500 een raidcontroller zetten die grote schijven aan kan, maar...... blijf ik dan last houden van die bios die het niet slikken wil ??

Of zeggen jullie van...... gebruik die 933 lekker als server :)

Graag jullie mening/ideeën !

[ Voor 5% gewijzigd door BacardiBreezer op 26-01-2004 18:09 ]

Jij bent misschien belangrijk, maar ik ben aardig ;)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een 500 als fileserver is goed zat (gebruik er zelf een 600 voor, dat was de zuinigste waar ik aan kon komen.).

En je kunt er gewoon een RAID controller inhangen, dat heeft neits te maken met je bios (was ook wel met de search te vinden).

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-08 12:51

CaDje

Framedrops for life

als je een raid kaarje of ide kaarje erin doet werkt die onafhankelijk van de bios. Je zult in de bios ook geen hd's zien. Dus ik zie geen reden wrom het niet kan :)

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
Als het werkstation gewoon lekker moet lopen en voor jezelf is zal ik gewoon zelf die 933 pakken. En dan op die 500 een servertje van creeren. Het bios staat gewoon los van raid bios. Voor de 2003 server zijn het wel low specs, linux met samba zou een betere combi zijn :7

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kom op zeg...

PMG Beleid

Nog los van het feit dat dit een 'welk CPU?' vraag is, geef je totaal geen info over de systemen (moederborden etc) of wat voor apps 'server' en 'workstation' moeten draaien.

Je zou er goed aan doe de GoT Huisregels nog eens te herlezen...

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.