Duron .. overclocken .. vaag

Pagina: 1
Acties:

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

Topicstarter
Als ik mijn Duron 650 overclock tot 850 is er qua temperatuur niets aan de hand, linux boot, win2k boot maar beide lopen na 30 tot Ÿ uur vast. temperatuur is volgens mn bios ding 32 graden. Na een potje UT is het 35 graden. Dit moet de duron toch normaal kunnen slikken dacht ik zo ...
op 750 wou die niet booten.
iemand enig id wat er aan de hand is of is mn duron gewoon ziek ?

n.b. mamaplank is een Chaintech 7AJA

Arie

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Verwijderd

Das echt niet heet hoor :)

• MetalStef
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:28

MetalStef

gietijzer

Je mobo ondersteunt geen multiplier-settings, dus heb je de processor zelf gemod. Heb je alle juiste bruggetjes wel verbonden/verbroken? Check de Computer Totaal van vorige maand, daar staan tabellen in voor welke wijzigingen je moet aanbrengen om van een 650 een 850 te maken.

Ik heb 70 hobbies: 69 en tweaken...

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Misschien heb je je voltage nog op 1.6 staan.. zet hem ff op 1.65 of 1.7 dan doettie het wel.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

geef anders je duron wat meer juice, oftewel geef hem wat meer voltage...hij word volgens jou toch niet heet dus extra voltage kan echt geen kwaad

• LightYears

LightYears

wilt geen iPod

Topicstarter
EN dat kan dus niet :(
ik heb idd de l1 bruggen getekend, de dips op mn board verzet naar 8.5x (ipv auto) maar het is niet mogelijk met dit board de prik te verhogen, dat doet ie automatisch.

m.a.w. is het voor mij dus uitgesloten met dit boardje een goed werkende overclockte duron te krijgen ? de Vcore is namelijk wel hoger in 850 als in 650 ...
GRR en dat terwijl me duronnetje zo lekker koud blijft.

arie

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

• MetalStef
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:28

MetalStef

gietijzer

Chaintech 7AJA met dips op de plank? Moe'k thuis toch weer eens goed kijken... :?

Enniewee, pak dus de C!T van vorige maand erbij en mod je Duron volgens de tabel. En pak dan dus alleen de voltage-bruggen. Dan moet je proc meer prik krijgen, dat kun je idd niet in de BIOS instellen.

Ik heb 70 hobbies: 69 en tweaken...

Verwijderd

Dit zijn wat kleurpatroontjes voor spanning.
Helaas heb ik alleen de 1.6 en 1.8 voor je, maar daar kun je misschien wat mee ;)

1,8 volt :
|||:|. L7

1,6 volt :
|:|:|. L7

• LightYears

LightYears

wilt geen iPod

Topicstarter
Zeker wel !
nu kan ik tegen me board zeggen doe 1,8v