Toon posts:

[ASP] Directory aanmaken werkt niet (Path not found)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De bedoeling is dat ik een directory maak die er alsvolgt uitziet:

c:\inetpub\wwwroot\test\gebruikersnaam\volgnummer\

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<%
Dim StrTeken
StrTeken = ("\")
Dim objFSO 
Set objFSO= Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
If Not objFSO.FolderExists("c:\inetpub\wwwroot\test\"& Database1.Fields.Item("Gebruikersnaam") & StrTeken & Database1.Fields.Item("volgnummer")) then
  objFSO.CreateFolder("c:\inetpub\nedlook\wwwroot\"& Database1.Fields.Item("Gebruikersnaam") &strTeken & Database1.Fields.Item("volgnummer"))
 Else Response.Write("FOUT: Directory bestaat reeds")
End If
%>

Als ik alles handmatig intyp gaat alles goed, en alles werkt ook prima wanneer ik er één lange directory van maak. Het lijkt erop dat de ASP pagina mijn scheidsteken "\" niet pakt.

Heb dit al geprobeerd op te lossen door hem StrTeken te noemen en heb invoeren in de database. VB wil er dan een directory van maken met een "\" in de naam wat dus niet kan.

Iemand een idee hoe ik het probleem met "\" kan verhelpen?

• KMK
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-05 19:53

KMK

vervang het door "\\"

Would you like to know more?!! [StarShip Troopers] - Void Station

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

zet de "folder" die je wilt aanmaken eerst eens in een string, gebruik dan die string om te kijken of de map reeds bestaat, zoniet maak de map aan met behulp van die string. Kan je namelijk ook makkelijk de inhoud van de string naar het scherm gooien om te kijken of de string inderdaad correct is.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Verwijderd

Topicstarter
Werkt perfekt! Thanx!

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Heb je ook enig idee waarom het werkt? Of maakt dat niet uit en wil je het alleen werkend hebben zonder de achterliggende gedeelte te begrijpen?

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Verwijderd

Topicstarter
Natuurlijk wil ik graag weten hoe dit kan. Naar mijn idee is / een gereserveerd iets in VB. Er zijn ook bepaalde zaken in Delphi die je tweemaal moet invullen om iets éénmaal te laten zien.

Heb mijn boekenkast nog niet kunnen uitbreiden met een echt GOED boek over .ASP.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:07
\ is een escape karakter. Je kunt hiermee bepaalde tekens doordrukken zonder dat ze door de compiler gezien worden:
een php voorbeeldje: (gewenste output: hallo "vreemd persoon")
PHP:
1
2
3
4
5
//goed
echo "Hello \"vreemd persoon\"";

//fout:
echo "Hello "vreemd persoon"";

Om die

[ Voor 38% gewijzigd door djluc op 26-01-2004 18:46 ]