Toon posts:

[AS] stappen om de beurt uitvoeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik krijg van een functie een array met daarin zeg 5 waarden, nou maak in een for loop :

for(i=0; i < array.length; i++) {
x = array[i][o];
y = array[i][1];
beweeg(x, y);
}

nou wil ik dat de functie beweeg om de beurt wordt uitgevoerd. Als ik dit laat zoals het nu is, beweegt hij de hoofdpersoon meteen naar alle x en y waardes uit de array, maar ik wil dit om de beurt hebben, iemand een idee hoe ik dit moet doen, ik hoef niet perse code

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-05 00:33

André

Analytics dude

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
for(i=0; i < array.length; i++)
{
  x = array[i][o];
  beweeg(x);

...pause...

y = array[i][1];
  beweeg(y);

...pause...
}

Zoiets?

[ Voor 10% gewijzigd door André op 26-01-2004 17:18 ]

Verwijderd

Op de plekken waar ...pauze... staat kun je bijvoorbeeld iets naar het scerm schrijven, en dan vragen om een "enter" van de gebruiker, en dan naar de volgende waarde van x,y gaan...

Verwijderd

Topicstarter
nee hij moet ze wel allemaal uitvoeren, maar wel na mekaar, dus eerst loopt hij naar x, y en daarna naar de volgende x, y

Verwijderd

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
for(i=0; i < array.length; i++)
{
   x = array[i][o];
   y = array[i][1];

beweeg(x, y);

//Print wat op het scherm, bijvoorbeeld: "Druk op enter om verder te gaan."
   //Laat de gebruiker op "enter" duwen
}

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2004 17:59 . Reden: Typo ]

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:28
die for loop wordt zo snel uitgevoerd dat het zal lijken alsof ie alleen de laatste waardes uit de array uitvoert. flash doet nu precies wat jij wil...flash voert alle coordinaten achter elkaar uit. Alleen gaat het te snel.

Als je wil dat je die beweging kan volgen, zul je met een timer moeten gaan werken.

Je kan ook ipv die "for loop" op een movieclip een "on enter frame" zetten, waarbij hij telkens die x en y waarde uit leest en dan aanpast. Dan zal het met de snelheid gaan van de framerate van de movie. je var i zal dan wel een variable moeten worden die je globaal bijhoudt. en telkens bij elke on enter frame 1 ophoogt.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Pagina: 1