Toon posts:

Reply sturen vanuit OWA 2003

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds paar weken een SBS server draaiend, en alles werkt prima naar behoren.

Voor de algemene info@.. box heb ik een public folder gemaakt, zodat iedereen op de hoogte is wat er voor zinnige en onzinnige info binnenkomt.

"lokaal" via Outlook kan ik eenvoudig kiezen of ik de afzender van het bericht wil antwoorden, of naar de de public folder wil antwoorden.

Nu is er ook Outlook Web Acces geinstalleerd, en ook dat werkt goed behalve 1 klein storend aspect. Via OWA kan je een mailtje uit de public info-folder niet beantwoorden naar de afzender, maar alleen naar de public folder.

Wie weet hoe ik ook in kan stellen dat ik via OWA ook de verzender van het bericht kan repy'en ??

Alvast bijzonder bedankt

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-02 19:18

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Dat ligt aan de policy van de exchange machine.
als er gedefinieerd staat dat er alleen vanuit de lokale ip range verstuurd mag worden, lukt dat dus niet. Dit ter voorkoming van open relay.
Je hebt dus een inbelfaciliteit, een VPN van een ISA van de zaak, of een DSL ip nodig welk geconfigureerd kan worden als zijnde een toegestaan ip! ;)

Verwijderd

Topicstarter
De personen die van buitenaf de info box willen replyen hebben fixed IP's van hun DSL/kabel abo.

Als je me nog kan vertellen waar ik die specifieke ip's kan toevoegen, ben ik een blij man.

Is het niet zo dat als je op de OWA machine inlogt het betekend dat je al lokaal bent?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2004 17:10 ]

Verwijderd

Niet echt Pro, we gaan het dus eens in Software Algemeen proberen :)

• Kabouterplop01

Kabouterplop01

Nee dan ben je niet lokaal op het domein ingelogd.
Je hebt immers geen ip uit dezelfde range.
ik zou er niet te veel aan pielen maar je kan het vinden onder default first administrative group>>servers>>Protocols>>>SMTP>>Default SMTP virtual server, tabblad acces.
Dat is wat ik bedoel, maar IMAP dan? geprobeerd, gelezen?

good luck bro en vraag eerst voordat je de boel verknatst!

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Ik vraag me ook al een lange tijd af waar bv het "From field" zit in OWA2003?? Ik heb ook keurig een paar boxjes gemaakt en ook de "Send on behalf" rechten ingesteld.. Nou werkt dat prima vanuit Outlook, maar in OWA hebben ze het FROM veld dus weggelaten.. Any way of getting that back??

Of is mijn probleem gewoon compleet anders dan dat van de TS? Dan open ik wel even eigen topic! Thanks iig!
edit:
Sorry voor het spammen met m'n eigen probleem, heeft bij nader inzien vrij weinig met het jouwe te maken..

[ Voor 20% gewijzigd door Ook op 28-01-2004 05:53 ]

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij is dit wel hetzelfde probleem... ik wil ook die reply knop (die post knop hoef ik niet)

• Kabouterplop01

Kabouterplop01

naast options zit een downarrow....daarzo. Maar heeft dat niet met de exchange rechten te maken send on behalf?

[ Voor 46% gewijzigd door Kabouterplop01 op 29-01-2004 09:11 ]

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Kabouterplop01 schreef op 29 januari 2004 @ 09:05:
naast options zit een downarrow....daarzo. Maar heeft dat niet met de exchange rechten te maken send on behalf?
Klopt, met die options kan je wel een aantal dingen instellen, maar (volgens mij) geen FROM field..

enne, dat "Send on behalf" is idd een exchange feature, maar daar gaat het hier ook om (OWA is toch onderdeel van exchange?)!
Die rechten staan dus wel goed ingesteld, want in de 'normale' Outlook werkt het allemaal prima.

Wees consequent, maar niet altijd

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03-2025
Sorry dat ik dit oude topic omhoog haal, maar we hebben hier hetzelfde probleem als de TS, en er wordt verder geen oplossing geboden.
Het gaat er dus om dat je vanuit OWA 2003 geen reply kan sturen naar externe zenders, alleen maar naar de public folder zelf.
De hele reply te sender knop is er gewoon niet.

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

Verwijderd

Hier hetzelfde, is er ondertussen al iemand die een oplossing heeft voor dit probleem?
Bij Microsoft is het probleem onderkend (exchange 2000) maar op exchange 2003 wordt er niet over gesproken.

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:52
ik weet het antwoord niet, maar ik weet wel dat de discussie hierboven over ip adressen wel zinloos is omdat je met OWA mailt, en dus je eigen IP niet van toepassing is voor de relay settings van je smtp server.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

Hmmmm is dat niet het gebeuren dat iets standaard als 'post item' in die public folder komt ipv als een 'e-mail item' ? (naamgevingen kunnen wat afwijken, tijd geleden dat ik er mee gestoeid heb)

Wat meer info:
Update to permit the caching of incoming SMTP messages as IPM.Note in Exchange Server 2003
http://www.msexchange.org/articles/MF021.html (stukje bij The "next part in making this folder work correctly is to ensure that the messages that are received by it are entered as Email Message")

Verwijderd

DR schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 12:27:
Hmmmm is dat niet het gebeuren dat iets standaard als 'post item' in die public folder komt ipv als een 'e-mail item' ? (naamgevingen kunnen wat afwijken, tijd geleden dat ik er mee gestoeid heb)

Wat meer info:
Update to permit the caching of incoming SMTP messages as IPM.Note in Exchange Server 2003
http://www.msexchange.org/articles/MF021.html (stukje bij The "next part in making this folder work correctly is to ensure that the messages that are received by it are entered as Email Message")
Dit is het probleem niet, deze patch is inderdaad wel nodig en uitgevoerd wardoor het nu mogelijk is om in Microsoft Outlook 2003 te replyen op een mail (ipv een post), echter deze functionaliteit komt in de OWA van 2003 niet voor, er is domweg geen reply-knop aanwezig. Eerst dacht ik aan rechten als je via OWA inlogd maar deze staan goed.

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

Hmmmmm
Outlook Web Access (OWA) > Messages and Posts in Public Folders

To reply to and to forward messages and posts in public folders, the client must be using a front-end server.

Bron: Overview of dependencies and requirements for Exchange Server 2003 features

[ Voor 4% gewijzigd door DR op 02-06-2007 15:40 ]

Verwijderd

Hmmmm, inderdaad...maar bij sbs 2003 is de exchange toch altijd front-end?
Pagina: 1