Toon posts:

MS of Logitech ergo toetsenbord: precieze vorm?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor de mensen die een Microsoft Natural Multimedia keyboard, een Microsoft Wireless Optical Desktop Pro of een Logitech Cordless Desktop Comfort hebben: zijn deze keyboards gekromd in verticale richting lengte-richting, of zijn ze vlak, maar dan in het midden "gescheurd"? M.a.w. is het midden (bij de h/g toetsen) hoger dan de zijkanten?

Ik heb er plaatjes van gezien, maar ik kan er niet uit opmaken hoe het precies zit met de kromming in lengterichting.

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Het midden is inderdaad wat hoger dan de buitenkanten, da's nou juist net het idee van die naturals he... Overigens adviseer ik je daar toch even in een winkel naar te gaan kijken, als je nu al geen idee hebt hoe dat gevormd is denk ik dat je ze zowiezo even beter kunt proberen...

Verwijderd

Topicstarter
Caesartje schreef op 26 januari 2004 @ 16:46:
Het midden is inderdaad wat hoger dan de buitenkanten, da's nou juist net het idee van die naturals he... Overigens adviseer ik je daar toch even in een winkel naar te gaan kijken, als je nu al geen idee hebt hoe dat gevormd is denk ik dat je ze zowiezo even beter kunt proberen...
Ik heb zelf al 6 jaar een ergonomische (van Trust) die in het midden ook wat verhoogd is, maar ik heb eentje nodig voor een andere PC en Trust verkoopt ze niet meer - valt me op dat op die van MS bijvoorbeeld de Insert-PageDown toetsen raar staan.

Maar op die plaatjes (met name die met draad van MS) lijkt het alsof ze misschien plat zijn, wat ik enigszins verontrustend vond. De winkels hebben dergelijke toetsenborden trouwens doorgaans niet op voorraad, dus ik moet het van plaatjes hebben :).

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Verwijderd schreef op 26 januari 2004 @ 20:07:
[...]

Ik heb zelf al 6 jaar een ergonomische (van Trust) die in het midden ook wat verhoogd is, maar ik heb eentje nodig voor een andere PC en Trust verkoopt ze niet meer - valt me op dat op die van MS bijvoorbeeld de Insert-PageDown toetsen raar staan.

Maar op die plaatjes (met name die met draad van MS) lijkt het alsof ze misschien plat zijn, wat ik enigszins verontrustend vond. De winkels hebben dergelijke toetsenborden trouwens doorgaans niet op voorraad, dus ik moet het van plaatjes hebben :).
De wat grotere zaken hebben ze wel staan hoor ;) (ala MyCcom oid)

De MS keyboards hebben idd een wat vreemde indeling, ook zijn de F-toetsen standaard uitgeschakeld en hebben deze een andere functie, met een aparte knop kan je deze weer aanzetten zodat t gewoon de functie toetsen zijn... Ook het gedeelte bij de pijltjes is wat wazig ingedeeld idd.

De Logitech is wat normaler kwa indeling, maar de daadwerkelijke knoppen zijn toch enigzins vreemd gevormd op diverse plaatsen, ik zou zeggen, bekijk ook dat in de winkel ;)

De MS natural is overigens een stuk algemener verkrijgbaar dan de Logitech, en wat betreft de Trust, ach, opgeruimd staat netjes :P

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de info.
en wat betreft de Trust, ach, opgeruimd staat netjes :P
Geen kwaad woord over mijn Trust ergo keyboard, meer dan zes jaar intensief gebruik en nog steeds zo goed als nieuw :).

Verwijderd

Heb de comfort draadloos van logitech sinds een maand. Mijn vriendin wilde persee zo'n ergo geval en ik moet zeggen het bevalt wel goed. Als ik op het werk weer achter een recht toetsenbord zit dan typt dat veel minder prettig.
Hij typt ook erg licht, beter dan de microsoft-versie.
Wel aan te bevelen om hem onder xp op de usb poort aan te sluiten. Op ps/2 poorten wil nog wel eens vast zitten, maar kan ook aan me pc liggen misschien.

• Dr. Malsain
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-02-2023
Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 08:31:
Heb de comfort draadloos van logitech sinds een maand. Mijn vriendin wilde persee zo'n ergo geval en ik moet zeggen het bevalt wel goed. Als ik op het werk weer achter een recht toetsenbord zit dan typt dat veel minder prettig.
Hij typt ook erg licht, beter dan de microsoft-versie.
Wel aan te bevelen om hem onder xp op de usb poort aan te sluiten. Op ps/2 poorten wil nog wel eens vast zitten, maar kan ook aan me pc liggen misschien.
Kun je wat zeggen over de slijtvastheid van het toetesenbord en de duurzaamheid van de batterijen? Ik ben van plan binnenkort een "Logitech Wireless Optical Desktop Comfort" te kopen maar twijfel nog. Mijn grootste bezwaar is dat de batterijen mogelijk snel leeg zijn en ik elke week de batterijen zit op te laden :/

P.S. Leek me nutteloos om een nieuw topic over te openen.

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 15:17

_WgV_

It's a magical world!

Dr. Malsain schreef op 25 april 2004 @ 23:59:
[...]

Kun je wat zeggen over de slijtvastheid van het toetesenbord en de duurzaamheid van de batterijen? Ik ben van plan binnenkort een "Logitech Wireless Optical Desktop Comfort" te kopen maar twijfel nog. Mijn grootste bezwaar is dat de batterijen mogelijk snel leeg zijn en ik elke week de batterijen zit op te laden :/

P.S. Leek me nutteloos om een nieuw topic over te openen.
Slijtvastheid is bij Logitech eigenlijk altijd goed! :)
Batterijen van toetsenbord gaan vrij lang mee, zeker een maand!
Van muis verschilt, als je constant aan het gamen bent gaat het hard.
Maar met internetten/ chatten/ tekstverwerken niet natuurlijk :)

[ Voor 5% gewijzigd door _WgV_ op 26-04-2004 00:43 ]

#StopBurningStuff

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dit is een voorbeeld van het toetsenbord hoe hij omhoog loopt...

Mijn camera ligt op de zijkant van het numpad gedeelte..

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~kragt166/IM000040.JPG

Beetje overbelicht ja, maar hij is duidelijk genoeg voor een voorbeeld :)

zie wel dat het een oud topic is, maar laat plaatje gewoon staan
Verder gebruik ik al eigenlijk al heel lang een ergonomisch toetsenbord, ik vind het prettiger voor mijn polsen en het tikt gewoon lekkerder aangezien alles een beetje gevormt is naar mijn grote handen... ben zelf namelijk ook boven de 1,90 :P

[ Voor 58% gewijzigd door Vorkie op 26-04-2004 00:54 ]

• Dr. Malsain
_WgV_ schreef op 26 april 2004 @ 00:43:
[...]

Slijtvastheid is bij Logitech eigenlijk altijd goed! :)
Batterijen van toetsenbord gaan vrij lang mee, zeker een maand!
Van muis verschilt, als je constant aan het gamen bent gaat het hard.
Maar met internetten/ chatten/ tekstverwerken niet natuurlijk :)
Owww, een maand vind ik zeer redelijk voor de batterijen. Ik had alleen gehoord dat de tekens op de toetsten bij sommige mensen sneller slijten dan verwacht van een Logitech bordje.

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-05 16:18
uhmz , geloof het of niet maar met mijn oude logitech tobo ( die van de cordless itouch van 3 jaar terug ) ging de batterij pas na 1,5 jaar ! op =| bij redelijk intensief gebruik van 3-4 uur per dag.

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:49

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

kenny89 schreef op 26 april 2004 @ 07:19:
uhmz , geloof het of niet maar met mijn oude logitech tobo ( die van de cordless itouch van 3 jaar terug ) ging de batterij pas na 1,5 jaar ! op =| bij redelijk intensief gebruik van 3-4 uur per dag.
Yep, idem dito hier.

Alleen mijn nieuwe Cordless Desktop MX for Bluetooth tobo lust wel batterijen. 4 maanden met een stel alkaline :(

He who controls the Spice, controls the Universe.

• Dr. Malsain
Concluderend; ik hoef dus niet bang te zijn voor het te vaak wisselen van de batterijen. Moet zeggen dat ik het een mooi setje vind, zonder al te veel toeters en bellen. Wanneer er een plaats vrijkomt in het budget gaat hij de mijne worden.
Pagina: 1