[ASP] geavanceerd zoeksysteem

Pagina: 1
Acties:

• osnatool
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-10-2014
ik ben bezig om een website te maken voor een bedrijf die een eigen bedrijfsbibliotheek heeft, ze willen een zeer geavanceerd zoeksysteem hebben. Ik kan al aardig overweg met ASP en heb een vraag hoe kun je zoiets maken, ik heb via het bedrijf een link doorgekregen van een ander bedrijf. Het zoeksysteem moet ongeveer op dezelfde manier gaan, alleen ik heb geen idee hoe je dit kan maken.

de link
http://www.microfinancega...ection/library/fullsearch

weet iemand een tutorial die dit behandeld, of heeft iemand enig idee hoe je dit maakt? De HTML pagina dat lukt me wel, gewoon een dynamische form maken, maar op de achtergrond van deze file. hoe ga je hiermee de Query's uitvoeren en kun je meerdere selecties mogelijk maken?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:01

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Zoek je niet gewoon een Full Text search?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• osnatool
nou dat heb ik nu dus, ik zoek gewoon in de database, maar ze willen graag een zo gebruikersvriendelijk zoeksysteem, en een zoeksysteem dat mogelijkheden heeft om heel specifiek te gaan zoeken in de database.

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-04 15:52
tip:

bouw je SQL statement op aan de hand van keuzes van de gebruiker.
Giet er een mooi GUI overheen en je hebt een geavanceerd zoeken scherm.

Zelf even uitzoeken hoe je die SQL statement op bouwt en welke voorwaarden en/of filters je wilt/kunt gebruiken.

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

Verwijderd

Mss ben je hier iets mee.
En dit kan je misschien ook een ideetje of twee geven.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2004 16:47 ]

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Je wilt dus gewoon verschillende velden laten doorzoeken en voorwaarden stellen aan welke velden worden doorzocht :?
De keuzes die gebruikers in de keuzelijst (dat van die link die je gaf) kunnen maken kun je in je query gebruiken door gebruik te maken van het sql-statement IN ()
Je krijgt dan zoiets als:
SQL:
1
2
3
SELECT * FROM tabel 
WHERE veld IN ('" & keuzes_keuzelijst & "') AND 
MATCH (keywords) AGAINST ('" & search_query & "')

[ Voor 8% gewijzigd door DeverauX op 26-01-2004 16:46 . Reden: layout ]

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

• osnatool
bedankt alvast iedereen, maar ik zit met het probleem dat ze dus van die <select>
attributen willen, ik kan de data die erin moet wel al uit de database plukken, maar nu nog de searchpagina erachter, hoe haal je die gegevens uit dat form, en hoe ga je dat in je SQL doen?

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Ik kan al aardig overweg met ASP
en
hoe haal je die gegevens uit dat form
Hoe haal jij gegevens uit andere forms? Dit gaat op precies dezelfde manier namelijk!

Je maakt een form waar men hun zoek wensen kenbaar kan maken, die form lees je uit in de volgende pagina, je stelt de query dynamisch op, voert deze uit op de database en laat de resultaten aan de gebruiker zien.

WELK gedeelte daarvan lukt niet?

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Pagina: 1