Toon posts:

alleen geluid in wmp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Gedurende 2 jaren geen probleem gehad met mijn geluid. Sinds kort echter werken
alle geluiden alleen maar in Windows Media Player. Winamp en andere spelers werken niet, evenals de standaardgeluiden van windows.

Ik heb echter wel recent een virus van mijn computer verwijdert (1 of andere trojan) en ook heb ik een hardnekkige dotcom toolbar weten te verwijderen. Voor de laatste moest wmp opnieuw geinstalleerd worden.

Ik heb al van alles geprobeerd (nieuwe drivers, nieuwe winamp enz enz), heeft echter iemand een idee.

Zelf vermoed ik dat er misschien iets in de registry fout is, maar kan het niet vinden.

Iemand een idee ??

• bille
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 23:45

bille

Don't call me Buff

probeer JV16 Powertools even en Spybot. Misschien dat die iets kunnen vinden? Wat je ook kan proberen is even je geluidskaart te uninstallen, eruit te halen, windows opnieuw opstarten.. weer opnieuw opstarten met geluidskaart erin en opnieuw drivers installeren.

Heb je ook al gekeken welke audiodevice windows gebruikt? Wavemapper of je geluidskaart zelf.

[edit] werken winamp e.d. niet in de zin van: ze starten niet meer op? of geven ze een error dat ze geen correcte audiodevice kunnen vinden o.i.d.?

[ Voor 18% gewijzigd door bille op 26-01-2004 16:32 ]

Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies

Verwijderd

Topicstarter
Spybot en ook adaware heb ik reeds geprobeerd, hoewel ze wel wat vonden, hielp dit niet met het geluid.

Windows speelt rechtstreeks af op sb live wave device 2x

Powertools heb ik nog niet geprobeerd, zal er vanavond eens naar kijken.

WinAmp e.d. werken wel degelijk, het lijkt of ze gewoon het .mp3 of. wav bestand afspelen, alleen komt er geen geluid ! Ook hier wordt er gewoon naar direct sound gestuurd.

Verwijderd

Je zou er denk ik goed aan doen om een herstel installatie uit te voeren. De progamma's die daarna niet meer werken uninstallen en dan opnieuw installeren.

Bij een virus, trojan of een worm zou ik mijn Norton Ghost image terugzetten, klaar. Gelukkig nog niet nodig gehad ervoor ;) En gewoon je pc goed beveiligen tegen dit soort troep.