[Mobo/CPU] VIA Epia M10000 en DV-AVI Capturing

Pagina: 1
Acties:

• haggard
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Hallo,

Ik ben dus binnenkort van plan om ook een Carputer te bouwen op basis van een VIA EPIA M10000.
Nu heb ik al het hele forum uitgepluist over de performance van dit plankje, maar helaas nog geen antwoord op mijn vraag kunnen vinden...
Mij gaat het niet zo zeer om de performance bij het afspelen van DVD of DivX, maar juist bij het capturen van DV-AVI!!!
Kan ik dit plankje gebruiken voor het capturen video van een DV-camera die aangesloten is via firewire zonder frames te verliezen?!?
Ik weet namelijk niet hoezeer het capturen van DV-AVI een belasting voor de processor vormt... Voor zover mij bekend is DV-AVI capturen toch niets anders dan een bitstream van tape naar harddisk kopieeren?!?
Het gaat dus alleen maar om het overzetten van tape naar harddisk... Videobewerking doe ik later op een snellere PC.

Heeft iemand een idee?!?

'HAG

Waar kan ik in vredestijd topictitel aanpassen?!?

[ Voor 6% gewijzigd door haggard op 26-01-2004 16:26 ]

I'm not paid by performance, So I perform by payment!!! If you pay peanuts... you'll get monkeys!

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

haggard schreef op 26 januari 2004 @ 16:19:
Waar kan ik in vredestijd topictitel aanpassen?!?
Kan jij niet. ;)

Je kan vragen of een modje of admin even de titel wilt aanpassen, via de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.gif linksbovenaan de pagina.

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

• haggard
  • Niet online
Heb ik inmiddels gedaan, toch bedankt voor je tip!

I'm not paid by performance, So I perform by payment!!! If you pay peanuts... you'll get monkeys!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het is ook niet makkelijk om een review te vinden waarin de performance van dat bordje wordt gemeten met betrekking tot capturen. Zoek eens rond vanaf wat voor intel/amd snelheid je goed kan capturen. Zo'n via 1ghz processor presteert natuurlijk niet zo goed als een p3 1ghz. Maar als je vanaf een p3 500mhz kan capturen, dan kan dat met deze ook wel.

• haggard
  • Niet online
Hmmm,

Ik had gehoopt dat iemand die al zo'n EPIA M10000 plankje heeft liggen dit al eens uitgeprobeerd zou hebben...
Ik heb wel enige artikelen op TomsHarwareGuide over performance van VIA C3 v.s. Intel Pentiums c.q. AMD kunnen vinden, maar deze artikelen gaan meer over het encoden van mp3's, gamen enz...
De C3 zou ongeveer presteren als een Celeron op 666 (}))MHz....
Nogmaals.... Is het niet zo dat de performance van een processor in het geval van DV-AVI via firewire naar HDD te pompen niet zo'n invloed heeft omdat DMA die functie over neemt?!?
Enig idee?

'HAG

• foske
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:02
Heb niet zon verstand van capturen, heb wel een m10000 overigs, maar weer geen camera om het voor je te testen :)

Misschien idd eens zoeken naar wat voor software je wilt gaan gebruiken om te capturen, kijken wat die vinden dat je nodig hebt, en anders misschien een speciale pci kaart kopen die dit werk over neemt?

• haggard
  • Niet online
Is er dan echt niemand die dit ooit uitgeprobeerd heeft?!?

'HAG

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

waarom wil je capturen in de auto?

• haggard
  • Niet online
Nou, laten we zo zeggen...

Ik zou graag Video van mijn Videocamera ook elders dan thuis over willen zetten van tape naar harddisk... Komt regelmatig voor dat videoband vol is... Koop dan meerdere zou je zeggen, maar dan zou ik met een complete tas videobandjes rond moeten lopen.
Ik ben regelmatig in het buitenland en dan is dat bandjes rondslepen nogal irritant.

Ik neem aan dat het moet werken, waarom zouden ze anders er een Firewire op zetten als het toch niet werkt...

'HAG

[ Voor 15% gewijzigd door haggard op 03-02-2004 10:40 ]

• haggard
  • Niet online
Laat ik de vraag anders stellen..

Stel, ik prik een TV Capturekaart (BT8X8) in zo'n EPIA M10000...
Kan ik dan zonder verlies van frames realtime capturen naar harddisk (laten we zeggen 120Gb/8MB cache) met bijvoorbeeld Virtualdub en de Huffyuv codec?!?!?

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

haggard schreef op 04 februari 2004 @ 09:59:

Kan ik dan zonder verlies van frames realtime capturen naar harddisk (laten we zeggen 120Gb/8MB cache) met bijvoorbeeld Virtualdub en de Huffyuv codec?!?!?
1. kun je niet even zo'n via ophalen met niet-goed geld-terug garantie? en het dan even proberen?

2. misschien hoort deze vraag in meer in het audio-video forum thuis. Ik denk dat je daar meer antwoorden krijgt.

[ Voor 15% gewijzigd door j-w op 04-02-2004 10:13 ]

• haggard
  • Niet online
Meestal komt dat dan op het volgende neer:

Niet goed, geld weg!!!

Inmiddels heb ik moderators gevraagd of topic verhuisd kan worden...

[ Voor 35% gewijzigd door haggard op 04-02-2004 11:31 ]

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:04

Wildfire

Joy to the world!

haggard schreef op 04 februari 2004 @ 09:59:

Dat kun je wel gaan schudden denk ik. Ik heb zelf een M10000 (de Ezra-T variant, dus met een FPU op halve kracht) en HQ DivX afspelen is 'm soms net al te moeilijk. Encoden vergt veel meer dan decoden dus ik zie het niet zitten dat een M10000 kan capturen zonder framedrops... zelfs een M10000 met Nehemiah-core (FPU op volle snelheid) zal daar, denk ik, moeite mee hebben.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• haggard
  • Niet online
Dat kun je wel gaan schudden denk ik. Ik heb zelf een M10000 (de Ezra-T variant, dus met een FPU op halve kracht) en HQ DivX afspelen is 'm soms net al te moeilijk. Encoden vergt veel meer dan decoden dus ik zie het niet zitten dat een M10000 kan capturen zonder framedrops... zelfs een M10000 met Nehemiah-core (FPU op volle snelheid) zal daar, denk ik, moeite mee hebben.
Ehm, dat DivX nogal "zwaar" door dat plankie wordt ondervonden snap ik, maar ik heb het hier over een niet lossy formaat!!! Huffyuv is volgens mij een lossless compressortje die juist heeeeeeel weinig CPU power vraagt, maar juist des te meer van de harddisk...
Nadeel van Huffyuv is dan inderdaad ook dat de files mega groot worden, maar dat ik geen probleem.... met 120/200GB kom je al heel ver...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op verzoek TS:

Move PMG -> AV

Oslik blyat! Oslik!

• haggard
  • Niet online
Helemaal niemand?!?!

• haggard
  • Niet online
Kickje!!

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

DV capturen over firewire is niet veel meer dan met 4MB/sec een bestand kopieren. Een willekeurige P2 met een schijf op UDMA modus doet dat al zonder problemen.

Mijn eigen carputer (EPIA op 533MHz) loopt op 1 of andere manier op PIO mode, die haalt dus geen 4Meg/sec :( Zometeen nog maar eens kijken of ik daar wat aan kan doen.

Siditamentis astuentis pactum.

Pagina: 1