Toon posts:

[XP] registry herstellen / boot problemen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi :'(
ikwilde nadat ik een nieuwe versie van messenger had gehaald de eerste versie
weghalen toen heb van g.o.t het advies gehaald om dit in regedit te doen .
jammer alleen dat ik zo stom was om een volledige key weg te halen.
ik denk dat het moeilijk te herstellen is .
is er mischien iemand die een manier weet

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
welke 'volledige key' bedoel je hier precies? wat deed je om msn te verwijderen? kan je iets meer info geven :)

welkom op GoT! dat je hier maar een leuke tijd mag hebben! :)

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Jah, van iemand anders de goeie key krijgen :)
Als je iets weghaalt uit het register is het gewoon weg.

C:\>_

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Welk OS gebruik je?

Met wat geluk (en het juiste OS) kan je bij opstarten op F8 drukken als je het boot menu krijgt, dan kan je ipv gewoon opstarten, Last Known Good selecteren om je vorige register terug te zetten.

Maar meer info geven zoals welkek regkey is wel handig, misschien is het nl. wel overkill.

Trouwens welkom! :)
Omdat je nieuw bent, is het wellicht handig om het volgende door te lezen:
FAQ topicstart
hoe een beginpost maken
en specifiek voor dit deel van GoT het WOS Policy (en voor andere subfora de respectievelijke "sticky" topics bovenaan), zodat je weet waarom je topictitel zo even wordt afgemaakt :)
Maar aangezien je al eerst hebt rondgeneust / gezocht op GoT zit het voor wat betreft het grootste deel van bovenstaande links wel goed :*

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
ik wilde de standaard xp messenger verwijderen toen ben ik naar
regedit->h_key_current_user\software\microsoft\windows\currentversion\run
daar wilde ik de entry msnmgr.exe weghalen maar haalde dus de hele key weg
ernstig suf natuurlijk
ik wilde hierna systeem herstel maar hij kan het entrypoint van de procedure remoteassistancepreparesystemrestore niet vinden in dll bestand winsta.dll
ook als ik f8 druk bij het opstarten kan hij het laatste goede punt niet vinden
nou heb ik gehoord sat als .reg als zoekopdracht geeft dat de bestanden die je dan ziet backups zijn
helaaswerkt het backup maken van het register ook niet meer .
en ook de autoscan van norton niet.
ik heb geprobeerd mijn c partitie te formatteren en hierbij kwam ik een heel vervelend blauw scherm tegen
sorry voor de vaagheid van mijn eerste vraag

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-05 22:36
Als je OS ook op de C schijf staat is dat niet zo vreemd :X

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

edrdam - als je al die problemen zo hoort, en je hebt alleen HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run weggehaald - klinkt het mij eigenlijk als een iets groter probleem.

Ik pas in ieder geval je topic titel nog even aan zodat het OS erin staat. Wat is nu verder je concrete vraag? Zie ook de post van F_J_K even - je vertelt een boel, maar je geeft erg weinig informatie :)

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:43

momania

iPhone 30! Bam!

Welk OS gebruik je nou dan :?
En boot je machine nog wel?

[ Voor 7% gewijzigd door momania op 28-01-2004 22:05 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 21:10:
ik wilde de standaard xp messenger verwijderen toen ben ik naar
regedit->h_key_current_user\software\microsoft\windows\currentversion\run
daar wilde ik de entry msnmgr.exe weghalen maar haalde dus de hele key weg
ernstig suf natuurlijk
ik wilde hierna systeem herstel maar hij kan het entrypoint van de procedure remoteassistancepreparesystemrestore niet vinden in dll bestand winsta.dll
ook als ik f8 druk bij het opstarten kan hij het laatste goede punt niet vinden
nou heb ik gehoord sat als .reg als zoekopdracht geeft dat de bestanden die je dan ziet backups zijn
helaaswerkt het backup maken van het register ook niet meer .
en ook de autoscan van norton niet.
ik heb geprobeerd mijn c partitie te formatteren en hierbij kwam ik een heel vervelend blauw scherm tegen
sorry voor de vaagheid van mijn eerste vraag
Wat ik hieruit begrijp is:(en z`n vorige posts)
• Messenger verwijderen uit windows XP
• topic hierover gezocht op GoT...
• gedaan wat het topic vertelde .... MAARRRRRRR niet helemaal goed uitgevoerd,
en daardoor: regedit->h_key_current_user\software\microsoft\windows\currentversion\run deze verwijderd...... dit geeft (volgens hem) het probleem dat auto-scan, systeem herstel, C formtateren gaat ook niet meer... etc.
• F8 oplossing lukte ook niet...

Ik d8 dat je met een "key" van iemand anders (zelfde OS e.d.) dit probleem zo was op te lossen:?

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:33
in die key staan toch alleen de zaken welke worden opgestart bij het opstarten van windows (aditionele software etc.) ?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Verwijderd

dat d8 ik dus ook...

maar dat lost zn probleem niet op.....

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

In mijn XP is de key volledig leeg, een lege key run aanmaken zou dan ook genoeg moeten zijn voor gewoon werken met XP. Wat er verder in stond hangt volledig af van welke programma's je hebt geinstalleerd.

Maar de problemen met system restore via Windows en via F8 kunnen hier voor zover ik weet niets mee te maken hebben (aangenomen dat je geen hele rare "systeem-optimaliseer-tools" of bijv. een virus activeerde via die run en dat nu corrupt is geraakt).
Als zelfs system restore de geest heeft gegeven, zou ik even verder zoeken wat er nu aan de hand is (hard- en softwarematig). Verschijnt er bijv. iets in je event log?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1