REL Q200 vs SVS-subwoofer PB1-ISD

Pagina: 1
Acties:
  • 396 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De vraag lijkt me al wel duidelijk. Welke is beter?

Tweede punt:
Iemand zegt: Wil je een goede! lage basweergave zonder té veel vervorming, dan heb je wel degelijk een grotere kast nodig. Natuurlijk zijn er kleine basboxjes die best luid kunnen spelen. Heb je op dat moment de vervorming wel eens opgemeten? Dat zal richting de 10-tallen procenten gaan. Een subwoofer met een beetje power en een flink volume zal hooguit een paar procenten vervormen.

Ik zelf ben het er niet mee eens, ik heb een Q200 en die kan niet alleen erg hard, maar blijft ook gewoon helder en strak mijns inziens en levert ook erg veel druk. Jullie mening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXX99
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-01 21:02
Zelf ben ik aan het overwegen om me een SVS aan te schaffen. Na informatie te hebben ingewonnen bij enkele audiofiele bronnen en enkele eigenaars van SVS subs zelf, zijn ze allen heel unaniem wat SVS betreft. Wel ging het steeds over de cylindervormige subs van SVS en niet de boxen. Een van mijn bronnen heeft zowel een REL als een SVS. Volgens hem ging de SVS echt wel stukken beter, maar het ging dan ook over de 20-39PC+.
I remember my local dealer saying the SVS will be a pile
of junk (similar to a cheapo jibe)- couldn't believe it that people were
saying it outclassed the Rel Storm, and M&K MX-350 sub (£2100) which by the
way he both stocks ;-) Should have seen the look of his face when I played
Toy Story II.. something less than HALF the value of the M&K- goes deeper,
goes louder and cleaner. And cheaper than the Storm III- equilvant
(according to him) to the Rel Studio III. Which costs £4500. :-D
Persoonlijk ga ik voor een 20-39PCi of een 20-39PC+ gaan, over dat laatste ben ik nog niet uit.

PS. weet jij toevallig welke extra kosten ik moet in rekening nemen voor de levering naar Belgie ?

[ Voor 43% gewijzigd door MaXX99 op 26-01-2004 16:11 . Reden: Aanvulling ]

Coolermaster Stacker / OCZ Powerstream 520W / ASUS A8N-SLI / AMD 3200+ 0.09µ / Zalmax 7700Cu / 2x512Mb OCZ PC3200 EL Platinum Rev.2 / XFX 6600GT / Maxtor Diamondmax 10 300 Gb SATA / 2 x Dell 1905FP 19" / Epson R800 / Canon CanoScan 8400F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MNTN
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-07 19:00
Hoi,

Zelf zit ik toevallig met exact dezelfde vraag.... de cilinders vindt ik te groot en de maat van de rel spreekt me (en vooral mijn vriendin) erg aan. Ik vind het ook een grote gok om zoiets dergelijks over internet te kopen zonder een goed vergelijk te kunnen maken... Misschien mogelijk om iets te rgelen zoals een luistersessie bij het persoon die de 20 39 heeft en een rel... het is wel niet de pci maar een idee van de eigenschappen moet hieruit wel duidelijk worden. De pb1 is volgens svs trouwens vergelijkbaar met de 20 39 pci.

mvg,

René

verzendkosten naar belgie zullen waarschijnlijk hetzelffde zijn als naar nl .... dus 175 dollar... Als je anders een mailtje stuurt naar svs dan krijg je een prijsopgave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MNTN
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-07 19:00
MaXX99 schreef op 26 januari 2004 @ 15:52:
Een van mijn bronnen heeft zowel een REL als een SVS. Volgens hem ging de SVS echt wel stukken beter, [...]
MaXX99,

Denk je dat de mogelijkheid er zou zijn om bij jouw bron te luisteren ?

mvg,

René

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb laatst die q200 eens beluisterd en was totaal niet onder de indruk. Oke hij gaat best wel diep maar volume komt er niet uit. Bij 1/3 van het versterkervolume ging hij al over zijn nek en produceerde alleen nog maar monotone geluiden. Ik heb de q150 ook nog beluisterd en voor deze geld hetzelfde. Echt zwaar overtrokken die hele Rel hype!
Gewoon zo'n svs proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:30

FFF

Ik ben bezig met zelfbouw,

En mijn mening is toch dat er liters nodig zijn, een goede stugge unit, heeft gewoon een grote bas reflex kast nodig in mijn ogen. Kleine kastjes voldoen vaak ook wel prima, maar naar mijn menign kan het nooit op tegen een grote (60 liter+ zit je snel aan, de grote jongens 150-200 liter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Wat heb je in godsnaam aan een sub met stugge ophanging, dan is de definitie van sub toch weg. Tevens heeft de kastinhoud een directe relatie tot de T/S parameters, een sub beoordelen op z'n inhoud is ook geen goede methode.

Onderbouw je stelling eens FFF want het klinkt net alsof je nu mensen aan het napraten bent.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Pagina: 1