[EPIA M10000n] alleen tv-out, maar hij wil monitor

Pagina: 1
Acties:

• foske
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-08 11:44
Ello,

Ik heb al sinds de zomer een VIA epia m10000n mobootje, en alles werkte zoals het hoorde. Hij zat in een lelijke halve kast, en heb dus afgelopen week een cubid kastje gekocht. Ikke allemaal tevreden, totdat ik hem op de tv ging aansluiten. Er gebeurde nix. (daarvoor lag hij altijd aan de tv en werkte alles normaal)

Dus ik op onderzoek uit. Wat blijkt nu, hij wil perse een monitor, anders boot hij niet. Ik heb in de bios ingesteld tv en PAL (ook crt+tv geprobeerd, werkt ook niet) Als ik de monitor kabel los haal, is er nix aan de hand, maar zodra ik hem boot, zie ik nix (dus ook niet bios opstartscherm, tis dus geen windows probleem).

Het rare is dus, het heeft gewoon altijd gewerkt, monitorloos op de tv aansluiten. Ik heb wel een beetje lopen rondneuzen in de bios voordat ik hem in de kast heb gebouwd, maar nix raars gedaan. Ook heb ik de optimized settings al een keer geprobeerd, maar dat werkt ook niet.

Ik dacht hier wel een keer iets over gelezen te hebben (of dat nou hier was, of ergens anders, maar ik ben alweer vanaf 13:00 bezig en nog nix zinnigs kunnen vinden).

Enige suggesties?

• foske
Klein schopje...

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

misschien meer info op www.mini-itx.com

• foske
MMM nee helaas, heb die en het forum van viaarena.com al vrijwel helemaal doorgespit

Verwijderd

Bios reset?

• foske
IK heb cmos wel gereset jah, hielp ook niet, wilde de bios update doen via Flashport (software van via) maar die zegt dat het biosbestand niet klopt :( the bios doens't fit the motherboard. Terwijl dit het goede bestand is van viapsd.com
Pagina: 1