Ik heb een aantal punten....
1. Ik ben op zoek naar een commando waarmee ik kan zien welke devices beschikbaar zijn in Linux.
Onder HP-UX en AIX weet ik wel welke commando's dit zijn (lsdev en ioscan).
Maar het zoeken op GoT en google heeft niet echt veel opgeleverd.
Ik wil een lijst genereren omdat ik ook wil weten welke devices ik moet aanspreken voor mijn tape streamer.
2. /dev/st0 kan ik aanspreken, maar nou ben ik benieuwd hoe ik de tape streamer compressed aan kan spreken.
3. Ook heb ik problemen met mijn tapestreamer.
als ik " mt -f /dev/st0 rewind" doe springt mijn tapestreamer in error en moet ik deze hard-resetten.
als ik "mt -f /dev/st0 offline" gebruik spuugt hij wel gewoon de tape uit. Dit gaat dus wel goed.
Maar wanneer ik "tar -cf /dev/st0 /mnt/d/* " gebruik hoor ik de tape even opspinnen en daarna schiet de tapestreamer weer in error.
Dit krijg ik met alle tapes (splinternieuwe tapes)
Betreft: Exabyte Mammoth-2 60gb/150gb SCSI tapestreamer
met Adaptec AHA-2940 PCI UW-SCSI kaartje
1. Ik ben op zoek naar een commando waarmee ik kan zien welke devices beschikbaar zijn in Linux.
Onder HP-UX en AIX weet ik wel welke commando's dit zijn (lsdev en ioscan).
Maar het zoeken op GoT en google heeft niet echt veel opgeleverd.
Ik wil een lijst genereren omdat ik ook wil weten welke devices ik moet aanspreken voor mijn tape streamer.
2. /dev/st0 kan ik aanspreken, maar nou ben ik benieuwd hoe ik de tape streamer compressed aan kan spreken.
3. Ook heb ik problemen met mijn tapestreamer.
als ik " mt -f /dev/st0 rewind" doe springt mijn tapestreamer in error en moet ik deze hard-resetten.
als ik "mt -f /dev/st0 offline" gebruik spuugt hij wel gewoon de tape uit. Dit gaat dus wel goed.
Maar wanneer ik "tar -cf /dev/st0 /mnt/d/* " gebruik hoor ik de tape even opspinnen en daarna schiet de tapestreamer weer in error.
Dit krijg ik met alle tapes (splinternieuwe tapes)
Betreft: Exabyte Mammoth-2 60gb/150gb SCSI tapestreamer
met Adaptec AHA-2940 PCI UW-SCSI kaartje
[ Voor 3% gewijzigd door iZi op 26-01-2004 15:28 ]