radeon of geforce2 en welke monitor?

Pagina: 1
Acties:

• Phaeton
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-08 19:33
vraag is duidelijk dacht ik, welke videokaart moet ik nemen bij 19" beeldscherm van Ilyama (A902mt)of CTX Pr 960F en welk beeldscherm moet ik daarbij nemen.
De ctx komt goed uit de test van c't maar ik hoor ook veel over de Iiyama.
:?

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Nou, het verhaal gaat dus dat de Radeon op de hogere resoluties een veel strakker beeld heeft dan een GF2 (zekers nu met die shimmering patch)

En de Radeon blijft niet ver achter de GF2 wat snelheid betreft (zekers niet in 32bits) en voor de kerst zijn er nieuwe 8000 serie drivers voor de Radeon met naar verluidt een 50% snelheidsboost (korrel zout, nee doe er maar 2 ;) ) (en nvidia zal ook wel bezig zijn met hun HSR drivers)

Maar vertel eerst eens wat je wil gaan doen met die monitor en videokaart

• Phaeton
vooral heel veel achter zitten >:)
nee ff serieus, ik ga heel veel internetten en spelletjes spelen doe ik ook wel eens.
Ik heb nu een g400 en eigenlijk twijfel ik of ik wel een nieuwe videokaart moet kopen, alles loopt nu ok maar of dat ook zo is op een 19"?
ik denk het niet.
Is misschien een geforce2mx een optie?

Verwijderd

ik zal de g400 houden als hij voldoet aan je eizen en het is zeker geen slechte kaart

• Rene59
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-07 20:34
ik zou voor de iiyama en gf2 gaan, persoonlijk dus.

• Phaeton
Op dinsdag 12 december 2000 23:59 schreef suijkerbuijk het volgende:
ik zal de g400 houden als hij voldoet aan je eizen en het is zeker geen slechte kaart
die hou ik ook, die komt evt aan de 2e ingang te hangen van de monitor via mijn andere computer want ik vindt de g400 idd wel het kaartje.
zelfs op gamesgebied is die g400 nog wel ok, maar op een 19"?
ik denk dat hij dat niet meer trekt.
Ik begin toch aardig naar de radeon te neigen, want die heeft wel goede beeldkwaliteit.
welke moet ik dan nemen 32 of 64 MB?

• hjs
  • Niet online

hjs

die 32mb extra is volgens mij alleen nuttig met spellen zonder S3TC, over het algemeen zal het verschil dus wel niet zo groot zijn, maar de 32mb versie is er niet in een VIVO uitvoering (wel een AIW) dus stel je prijs op video in en\of uitgangen dan moet je dus kiezen voor de 64mb versie behalve als je ook een tv-tuner wil, dan zit je vast aan de 32mb AIW

En de retail 64mb versie loopt als enigste op 183/183.

• TheBrain
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Is de 32 MB DDR niet te overklokken dan ?

Ik zit een beetje met hetzelfde probleem en ik hoor erg veel goede verhalen over de radeon.

Er was zelfs iemand met dezelfde setup als ik (P2 400/128MB etc.) en die kon Q3 op 1600x1200 draaien met zijn radeon.

Verwijderd

Radeon rules voor een leuke prijs!!

Alles instelling Q3 op max A3d geluid aan, 1024*zoveel op een P3-850. Verder niets getweaked ..... rond de 70 fps. Ik heb een 64ddr.

Bij 1600*1280 haal ik met deze instellingen 30 fps, dus met een hoop goedies uitgeschakeld ook goed te spelen met een minder zware processor.

• hjs
  • Niet online

hjs

Tuurlijk is de 32mb over te klokken, maar de 64mb retail ook >:) (geloof zelfs nog beter)

Verwijderd

Tot hoever is het veilig en met welk progje kan ik dat doen. Waar is Powerstrip (gok ik) te downloaden?

Verwijderd

ga voor de RAdeon DDR/DVI . Ik versta eigenlijk geen reet wat je daar als eerste post zij over Iyama en beeldscherm . Maar hou de Iiyama en koop nog een DVI monitor(ja dat is niet alleen TFT ) . Heb je Dual Display :9

• Phaeton
mijn nederlands was een beetje krom ja.
mijn vraag was welke monitor met welke videokaart ik moet kopen, ik heb dus geen van beide.

Verwijderd

Ik zou gaan voor de Radeon met de IIyama monitor.
Pagina: 1