Toon posts:

Sony str-de425 slaat steeds in protection

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit is wel heel ver gezocht, maar je weet maar nooit:
Ik heb van iemand zo'n amp gekregen die telkens in protectie-modus slaagt wanneer je hem opzet. Zou hier iets aan te fiksen zijn? Ik heb enkel wat basis-kennis van electronica.
Misschien nog gekker: kan ik dit ding niet gewoon hotwiren door de transistoren in een eigen schakelingetje te gebruiken? :P

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Je kunt al eens beginnen met uit te vissen waarom de versterker in beveilingsmode springt bij inschakelen. Zonder concrete informatie kunnen wij ook niet helpen.

Een mogelijkheid is dat er gelijkspanning op de uitgang blijft staan. Ik ken het type versterker niet, maar veel versterkers hebben een DC-protectie. Bij oudere versterkers is gelijkspanning op de uitgang een veel voorkomende "ziekte" doordat de elektrolytische condensatoren versleten zijn en gelijkspanning lekken. Een eventueel aanwezig beveiligingscircuit zal dan onmiddelijk de luidsprekers afkoppelen om beschadiging te voorkomen.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb zojuist de uitgangens een gemeten en er zit geen gelijkspanning op.
Wat wel zo is, is dat de versterker nog maar net zijn uitgangen inschakeld (met een 'klik') en hij slaat onmiddelijk in protectie -> meten zal dus niet echt veel kunnen zeggen vrees ik.

Het is wel zo dat het een amerikaanse amp is die ik met een convertor voedt. Hebben zo'n dingen last van het 50/60 Hz verschil?

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Het kan ook interne kortsluiting zijn rond de speakerterminals, als een versterker een te lage impedantie, in dit geval kortsluiting, bemerkt gaat 'ie ook wel eens in de protectie. 50 ipv 60hz zou niet het grootste probleem moeten zijn, ik neem aan dat er een normale transformator in zit met een redelijke hoeveelheid aan Farahds aan condensatoren er achter, deze zouden het wel op moeten kunnen vangen lijkt mij.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"