Met de WinCVS client probeer ik een checkout van een test-module, maar ik krijg deze foutmelding:
Mapje cvstest wordt braaf aangemaakt, met daarin de files.
Een commit werkt vanuit WinCVS ook niet - zelfde melding.
Wat info:
Ik heb SSH van ssh.com (de commerciele versie) en (dir dir van) ssh2.exe staat in het path.
De environment variabele CVSROOT is gezet en klopt (zie voorbeeld hierboven).
De environment variabele CVS_RSH is gezet en wijst naar 'ssh2'.
Met ssh2.exe heb ik een password-less login op de server - dit werkt ook goed.
Tcl van ActiveState is ook geinstalleerd en werkt naar behoren (= wordt gevonden door WinCVS):
Wat ben ik vergeten?
Ik heb 'm al... Voor de gene wie dit probleempje ook heeft:
In de Ports-tab van de Preferences dialog staat: Check for an alternate rsh name. Die moest ik aanvinken en 'ssh2' invullen.
Je vraagt je af wat het nut van zo'n environment variabele als CVS_RSH dan is, maargoed. Het werkt!
Slotje?
Vanuit DOS werkt dit wel goed:cvs [checkout aborted]: cannot start server via rsh: No such file or directory
code:
1
| cvs -d :ext:bas@someserver:/path/to/cvsroot checkout -P cvstest |
Mapje cvstest wordt braaf aangemaakt, met daarin de files.
Een commit werkt vanuit WinCVS ook niet - zelfde melding.
Wat info:
Ik heb SSH van ssh.com (de commerciele versie) en (dir dir van) ssh2.exe staat in het path.
De environment variabele CVSROOT is gezet en klopt (zie voorbeeld hierboven).
De environment variabele CVS_RSH is gezet en wijst naar 'ssh2'.
Met ssh2.exe heb ik een password-less login op de server - dit werkt ook goed.
Tcl van ActiveState is ook geinstalleerd en werkt naar behoren (= wordt gevonden door WinCVS):
Google levert helaas niet veel info, wat me doet vermoeden dat dit een simpel probleem is. Maar ik zie 't even niet. De search hier levert helemaal niks.TCL is available, shell is enabled : help (select and press enter)
Wat ben ik vergeten?
Ik heb 'm al... Voor de gene wie dit probleempje ook heeft:
In de Ports-tab van de Preferences dialog staat: Check for an alternate rsh name. Die moest ik aanvinken en 'ssh2' invullen.
Je vraagt je af wat het nut van zo'n environment variabele als CVS_RSH dan is, maargoed. Het werkt!
Slotje?
[ Voor 23% gewijzigd door Explore op 26-01-2004 15:42 ]
[ specs ] [ Tweaker gallery ]