Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[SMS Gateway] Ervaringen met diensten

Pagina: 1
Acties:
  • 552 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-10 10:13

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Voor een kleine website wil ik wat simpels gaan doen met het verzenden van SMS. Hiervoor heb ik uiteraard een gateway nodig, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Het zal voornamelijk gaan om sms'jes naar Nederlandse telefoonnummers, in kleine hoeveelheden van, zeg, zo'n 1000 per maand.

Nu heb ik via google een heleboel diensten in Nederland gevonden waarbij ik dit kan doen, maar daar vragen ze al vlug 250,- per jaar, en dan ook nog 11 cent per verzonden SMS. Ontvangen is in mijn geval niet nodig, dus daar wil ik ook niet extra voor hoeven betalen.

Bestaan er diensten die voor niet al te weinig geld bieden waar ik naar op zoek ben?

En wat zijn de alternatieven. Wat kost het om zelf een SMS gateway op te zetten?

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik heb vroeger wel eens gekeken naar www.simplewire.com, kwam wel als redelijk goedkoop uit de bus. Ik heb er echter zelf geen ervaring mee.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• jonggoud.nl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-11 12:45

jonggoud.nl

@>--"--,--{

is dit wat voor je misschien?

http://www.indialoog.nl/c...ecommunicatie/sms-acties/

ik heb dit systeem bij een klant werkend gzien en ik moet zeggen: het werkt goed!

Nieuw (groots) project, mail me wat je er van vindt
Tevens in het bezit van een beeldschone vriendin

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
P_de_B schreef op 26 januari 2004 @ 15:15:
Ik heb vroeger wel eens gekeken naar www.simplewire.com, kwam wel als redelijk goedkoop uit de bus. Ik heb er echter zelf geen ervaring mee.
Hmm, dit valt echt tegen.
1,000 Message Credits $57 USD 5.7 ¢ / Credit

Een smsje naar een nederlandse provider kost 3 credits, en is dus duurder dan een SMS via een normale mobiele telefoon.

Bij die andere dienst zie ik nogal weinit prijsopgaven, maar dat kan aan mij liggen :?

micheljansen.org

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ja, je hebt gelijk. Redelijk prijzig, volgens mij zijn ze aardig duurder geworden. Ik had toch andere prijzen in mijn hoofd.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• marteltor
  • Laatst online: 15-11 15:59
en wat nou als je een heel goedkoop t-mobile sim only abo neemt met een sms bundel van 80 of 120 stuks per maand? Dan betaal je maar 10 cent per sms. Met een datakabel/Irda valt dat toch wel te regelen?

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
marteltor schreef op 26 januari 2004 @ 16:55:
en wat nou als je een heel goedkoop t-mobile sim only abo neemt met een sms bundel van 80 of 120 stuks per maand? Dan betaal je maar 10 cent per sms. Met een datakabel/Irda valt dat toch wel te regelen?
afgezien van 't feit dat 120 stuks per maand te weinig is, en 10 cent wel erg duur, lijkt me dit best interessant. De server staat echter wel in een serverhok straks, waarvan ik niet weet of dat mobieltje daar wel bereik heeft, en ik weet ook niet of er linux oplossingen zijn om dit te realiseren.

micheljansen.org

• man-o-script
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-11 22:46
http://www.clickatell.com/ heb ik ooit een keer gebruikt, was erg goedkoop

Aantal credits per netwerk:
KPN Telecom B.V. 2
Orange (Dutchtone) 2
T-Mobile (BEN) 1.5
Tele2 (Netherlands) B.V. 1
Telfort (O2) 2.5
Vodafone (Libertel) 2.5

Prijzen:
1 - 9,999 € 0.044
10,000 - 49,999 € 0.043
50,000 - 99,999 € 0.041
100,000 - 249,999 € 0.040
250,000 - 499,999 € 0.037
500,000 - 999,999 € 0.035
1,000,000 - 4,999,999 € 0.033

Bovendien is alles makkelijk te bedienen via de tool die te downloaden is, of te automagiseren via e-mail.
Je kunt ook een test account aanmaken om alles een keer te proberen :)

//

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Ik denk dat ik dan maar eens zo'n clickatell accountje ga maken. 11 cent per SMS naar telfort, vodafone etc, is me nog veel te duur eigenlijk, but it never hurts to try.

[ Voor 5% gewijzigd door dawuss op 26-01-2004 17:57 ]

micheljansen.org

• man-o-script
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-11 22:46
hier zie je ook dat ze zo goed als meteen worden afgeleverd:
http://www.clickatell.com/central/central/number_test.php

Ze zitten trouwens in Kaapstad, Zuid-afrika, maar dat mag de pret niet drukken :)
Betalingen gingen toen alleen via Creditcard of PayPal, da's wel jammer opzich.

[ Voor 7% gewijzigd door man-o-script op 26-01-2004 18:04 ]

//

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
man-o-script schreef op 26 januari 2004 @ 18:04:
hier zie je ook dat ze zo goed als meteen worden afgeleverd:
http://www.clickatell.com/central/central/number_test.php

Ze zitten trouwens in Kaapstad, Zuid-afrika, maar dat mag de pret niet drukken :)
Betalingen gingen toen alleen via Creditcard of PayPal, da's wel jammer opzich.
Hmm, ik ontvang geen testSMS :?

micheljansen.org

Verwijderd

Je kunt veel beter een Nederlandse operator zoeken want de 5 networks hebben in Nederland afgesproken om voor inter-netwerk verkeer (smsjes van t-mobile naar KPN) een extra fee van 5 cent te rekenen.

Zorg dus dat je bij een operator zit die zijn voorraden inkoopt bij alle 5 de Nederlandse maatschappijen tegelijk en op basis van het nummer het verkeer routeert. Zo voorkom je namelijk die extra inter-netwerk fee.

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 januari 2004 @ 18:12:
Je kunt veel beter een Nederlandse operator zoeken want de 5 networks hebben in Nederland afgesproken om voor inter-netwerk verkeer (smsjes van t-mobile naar KPN) een extra fee van 5 cent te rekenen.

Zorg dus dat je bij een operator zit die zijn voorraden inkoopt bij alle 5 de Nederlandse maatschappijen tegelijk en op basis van het nummer het verkeer routeert. Zo voorkom je namelijk die extra inter-netwerk fee.
En hoe vind ik zo'n provider?

Volgens mij is het sinds 10 okt, met de ingang van nummerbehoud, ook niet meer mogelijk om aan de hand van een telefoonnummer te achterhalen welke provider er achter zit.

micheljansen.org

Verwijderd

dawuss schreef op 26 januari 2004 @ 18:13:
[...]

En hoe vind ik zo'n provider?

Volgens mij is het sinds 10 okt, met de ingang van nummerbehoud, ook niet meer mogelijk om aan de hand van een telefoonnummer te achterhalen welke provider er achter zit.
Volgens mij is deze redelijk goed:

http://www.wireless-services.nl/sms.php

• ProgrammerX
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-02-2021
Ik heb zelf eens een tijdje gekeken naar www.smsstunter.nl. De resultaten waren zeer betrouwbaar en toch best goedkoop gezien er alleen van nederlandse providers gebruik wordt gemaakt.

Ik heb bij een bedrijf gewerkt die het een tijd lang met clickatell hebben geprobeerd, maar dit bleek toch alles behalve goed. Of de sms kwam niet aan (zeker bij geporteerde nummers) of had bijvoorbeeld een vertraging van 2 uur ofzo (vaak ook langer). Persoonlijk zou ik je dit echt af afraden.

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Verder nog opmerkingen over het opzetten van een eigen Gateway? Is dat haalbaar? Wat voor hardware heb je nodig? Ik lees vanalles over contracten met providers, dus dat lijkt me al een probleem op zich :P

micheljansen.org

Verwijderd

dawuss schreef op 26 januari 2004 @ 22:13:
Verder nog opmerkingen over het opzetten van een eigen Gateway? Is dat haalbaar? Wat voor hardware heb je nodig? Ik lees vanalles over contracten met providers, dus dat lijkt me al een probleem op zich :P
Hoe wou je de berichten van jouw eigen server naar het netwerk van de provider krijgen? Dit is echt geen leuk werk voor 1000 berichten per maand en is alleen voor hele grote aantallen interessant.
Pagina: 1