[XP]Ghost overschrijft gehele HD?

Pagina: 1
Acties:

• henksnap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-10-2021
Pffffffff,wat me nu weer overkomt.
Had m'n HD in 5en gedeeld:
C-10gig
D-20gig
E-20gig
F-15gig
G-15gig
Alles lekker ingedeeld en geïnstalleerd,XP op C en de rest verdeeld,
Ghost image van C gemaakt en later na virus weer teruggezet,probleemloos.

Doordat ik op een bepaalde partitie meer ruimte nodig had:C verkleind naar 7gig.

Nu komt het:Na een foutje weer de image op de C teruggezet,maar de C was nu 7 gig, en de image was 10gig.
Ghost zag hierin geen belemmering en schreef: image 10gig load to local 1 7gig.

Start hierna m'n pc op en wat zie ik tot nijn ontzetting:doordat C teklein was heeft hij alles overschreven,d,e,f, en g zijn verdwenen,

al mijn belangrijke docs,foto's,spreadshite',mp3's en programma's zijn verdwenen,
kan ik dat deels nog herstellen?

Epox 8rda+,512mb Kinston pc2700,80GB 7200rms Maxtor Liquid,XP2400+,Club 9500 @ 9700, Lite-on 52*32*52,Acer AL732, WIN XP prof.etc

• Zuig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08 23:01

Zuig

Fuck man dat Zuigt !

misschien heb je wel een image van je disk en niet van je partitie, das namelijk nogal een verschil.

Terug zetten wordt lastig, je kan het met norton systemtools proberen, maar ik geeft je weinig kans. Andere opties kosten je veel geld.

Hier hoort mij sig; dat doe ik alleen lekker niet...

• henksnap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-10-2021
Nee hoor het was van de C partitie,
de 1e keer dat ik hem terug zette ging het ook goed

Epox 8rda+,512mb Kinston pc2700,80GB 7200rms Maxtor Liquid,XP2400+,Club 9500 @ 9700, Lite-on 52*32*52,Acer AL732, WIN XP prof.etc

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-08 22:43

job

Ik heb vaak genoeg een ghost partitie die van een 30gb hd afkwam naar een 20gb partitie overgezet. dit kan gewoon, tenminste als die 30 gb partitie natuurlijk niet meer gevuld is dan 20gb.

is dat wel het geval dan krijg je gewoon een melding dat hij de backup niet kan plaatsen.

Ik denk dat je gewoon een foutje hebt gemaakt.
bijvoorbeeld ipv ghost to partition, voor ghost to disk hebt geselecteert. ja dan worden de overige partities verwijdert.
zoiets kan je niet zomaar ongedaan maken. waarschijnlijk wordt het werken met data recovery tools omzoveel mogelijk data terug te halen.

Verwijderd

Was je misschien aan het defragmenteren?
Ook dan kan dit gebeuren. :'(

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Ik denk (hoop) dat de TS inmiddels wel over de schok heen is enzo en dat dit er dus niet zo veel meer toe doet. Afgezien daarvan betwijfel ik of het defragmenteren van een disk kan leiden tot verlies van een partitie bij Ghost gebruik... :?

Wees consequent, maar niet altijd

Pagina: 1