Toon posts:

De mensen, hun internet & de economie in 2004 en verder ....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ja, nu is een lekker discussie-topic (als het mag van de mods) over de consumptiemaatschappij en al haar regeltjes, bureaucratie en andere onzin.

Gewoon een paar punten onder elkaar zetten met daarbij als 1e mijn visie en kijk op het geheel en om daarna van jullie te horen hoe jullie erover denken. Ook wil ik kijken wat je nou als groep kan bereiken tegen allerlei regels en dreigingen die onze vrijheid en privacy behoorlijk verkleint.

Daar gaan we dan :P

-----------------------

1. Cd-Prijzen, P2P, ADSl/Kabel ISP's, overheid, Buma/Brein etc

Alle platenbonzen zeuren maar over dat P2P ervoor zorgt dat de verkoop van CD's op z'n gat ligt. Ik denk daar persoonlijk heeeeeeeeeeel anders over ...

De standaard platenshop heeft alleen nog maar "populaire" muziek en grote levensgrote (welliswaar van karton, maar toch) JIM's in de winkel staan die vervolgens met een prodent smile een mars eet. Mensen, dat is dus geen muziek allemaal. 'T meeste wat er ligt is opgeflufte onzin waar je echt geen album van vol wil hebben. Ik wil ook niet liegen dus vertel eerlijk dat ik heus 1 of 2 nummers uit het complete Idols traject best lekker vond om te luisteren dus die DOWNLOAD ik dan want kga toch echt geen compleet album van die onzin kopen. Wel ben ik natuurlijk gek op bepaalde groepen en daar betaal ik graag voor. Elton John, Jamiroquai, Paul McCartney, Lenny Kravtiz, Michael Jackson (toen die nog goed was), Robbie Williams, Phil Collins, Santana, Eric Clapton, etc. Dit is natuurlijk mijn smaak, maar toch ben van mening dat dit allemaal nog enigzins muziek is die gemaakt is vanuit een artistiek oogpunt i.p.v. geld. Van deze artiesten koop ik dus hun cd's, ga naar concerten etc. Maar er blijven genoeg "artiesten" over die zo-zo zijn of een nummertje hebben wat ik wel aardig vond en dat download ik dan. En dat vind ik geen enkel probleem omdat ik al genoeg betaal voor de mensen die ik echt goed vind. (alhoewel bij concerten ook de prijzen de pan uit knallen voor merchandise. Ik geef daar dan helemaal niet om maar kwas dus met mijn vriendin naar Bon Jovi in de ArenA omdat zij daar helemaal weg van is en ik had beloofd dat ze een shirtje van me mocht hebben (lief hé O+ )! Kschrok me een hart verzakking. Een simpel wit t-shirtje van Zeeman kwaliteit met daarop een printje van het hoesje van het album en daarop een foto van Jon Bon Jovi en een stukje tekst: €45!! :'( :r 8)7 Dat is natuurlijk ook je reinste geldklopperij en keur ik ook niet goed van artiesten waarvan ik hun muziek wel goedvind.

Nu is het ook zo dat de oude garde steeds minder cd's kopen omdat er simpelweg steeds minder echt goede muziek wordt gemaakt. Alles staat bol van de commercie en strakke bekken zonder dat ze echt wat kunnen. Ook moet in ogenschouw worden genomen dat de markt veranderd:

1. De DVD verkopen zijn enorm gestegen en compenseren een deel van het verlies van de verkoop van CD'S!
2. De economie is in een dal waardoor er minder uitgegeven word. (Al ziet de Mediamarkt er op zaterdag uit alsof het allemaal gratis word weggegeven :D )
3. De jeugd veranderd: GSM's, ringtones, beltegoed --> daar gaat vooral het geld in zitten en dan nog al dat soort kleding als Replay, Gsus, etc --> gaat veel geld in zitten als je sommige mensen ziet lopen. Die zouden eigenlijk betaald moeten krijgen omdat ze een wel een wandelend reclamebord lijken :+

Nu is het zo dat ze ook meer zeuren tegenwoordig omdat de kopie's van cd's en MP3's dezelfde kwaliteit hebben het origineel. Want vroegah werd er ook wat kopie's gemaakt van LP naar cassette of van Radio naar cassette maar daar hoorde je nu BREIN en buma niet over omdat de kwaliteit lager was dan het orgineel. Tis ook een beetje hypocriet van platenmaatschappijen te zeuren over al die kopie's die de ronde doen als SONY & Philips direct en indirect veel te maken hebben die maatschappijen en artiesten maar zelf wel CD/DVD branders produceren en verkopen. Want het zou nogal naïef zijn om te denken dat die alleen gebruikt worden voor een back-upje van een word document of een zelf gemaakt filmpje.

Ook een punt is dat je ze (althans ik niet) over oude muziek hoor vanuit de jaren '60,'70,'80 en klassieke muziek. Dat download ik heel veel omdat je vaak nog ene lekker nummer hoort en denk, ja die wil ik nog wel hebben. Nou CD's daarvan vind je niet meer en ik ga ook weer niet een complete CD kopen voor 1 nummer.

ADSLproviders gooien hun abonnemtkosten drastisch omlaag en bieden steeds meer ....! Hartstikke leuk en makkelijk voor het downloaden etc (want waar gebruik je anders een 50 kb >+ download voor?Ja, on-line gamen maar dat is niet zo dat je een hele dikke pijp nodig hebt. Maar even terugkomen op die prijsverlagingen ....

Dus de abonnementkosten gaan omlaag, Kazaa draait volop want er is NOG GEEN legaal alternatief ...
Als itunes eff opschiet is de mogelijkheid er om dit jaar nog LEGAAL te gaan downloaden. Dan is Kazaa en andere P2P software natuurlijk direct helemaal uit den boze en is er geen excuus meer om dat te moeten gebruiken. Je beschikt namelijk over een snelle redelijk goedkope verbinding dus wat weerhoudt je ervan om LEGAAL te gaan downen??! :? Ik denk dat je dan nogal achter de wagen komt met al je besparingen want die gaan ze KEIHARD terugpakken door LEGAAL downloaden aan te bieden binnen Europa.

En wat doet TMF nu indirect met de reclames van FASTWEB ADSL? Ze steunen het illegaal downloaden met teksten zoals: Down nu razend snel al je games, MP3 & film met TMF fastweb. En aangezien wij momenteel geen mogelijk hebben om dit legaal te doen binnen nederland doelen zij op P2P software, FTP's, newsservers etc. Dat mag dus wel? |:(

Ook vind ik het zeer vreemd dat in de eerste instantie bij acties van RIAA ect vooral de Uploaders worden gepakt. Ik heb ongeveer LEGAAL 7 GIG aan MP's van cd's van mij, van mijn ouders, broertje etc en ik ben van mening dat ik daarmee mag doen wat ik wil. Als ik die dus wil uploaden ben ik niet fout, want je HOEFT ze niet te downloaden. Dat is een BEWUSTE keuze van diegen die dat doet. Dat is dus geen }:O !

Zou er geen verjaring moeten zijn voor muziek? Na 2 jaar ofzo is het vrij voor gebruik met uitzondering van commerciëele doeleinden zoals reclames etc om nog een beetje controle in te bouwen voor de artiest waar zijn product voor gebruikt word!

2. Kabelproviders, (mobiele) telefoonmaatschappijen, overheid & beleid etc

Hoe komt het dat @home er gewoon mee wegkomt in het begin een snel product te leveren dat opeens gecapped word om zo binnenkort die snelheid die je gewend was voor bijbetaling te gaan aanbieden? Oke, op papier doen ze niks verkeerd want er is nooit (tot voor kort) met een snelheid geadverteerd en dus kunnen ze ongeveer doen wat ze willen. Maar waarom zijn wij Nederlanders zooooooooo lui om ook echt iets te gaan doen? Waarom hebben wij dat niet in ons? Een website in de lucht knallen, ervoor zorgen dat er genoeg mensen op komen en ook een petitie tekenen? Waarom zijn wij toch meestal net té lui en weten het met de mond wel, maar daden... ho maar? Waarom kan je niks beginnen tegen een helpdesk waar je helemaal gek van word en dus niks mee kan beginnen maar wel dik voor betaald? Waarom kan je mobiele telecomprovider zomaar het beltegoed een half jaar korter geldig maken? (Niet voor mij, maar voor mijn broertje: Ik werk bij Vodafone) Maar waarom?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2004 16:42 ]

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Maar er blijven genoeg "artiesten" over die zo-zo zijn of een nummertje hebben wat ik wel aardig vond en dat download ik dan. En dat vind ik geen enkel probleem omdat ik al genoeg betaal voor de mensen die ik echt goed vind
1) Ik begrijp het niet helemaal. De muziek die jij mooi vindt moet iedereen kopen de rest mag je legaal downloaden? Is dat je standpunt?

Mijn standpunt: CD's zijn inderdaad heel duur, en het mag best wel goedkoper. Het is echter ook zo dat ik een VW Golf wel heel duur vind, mag ik die nu ook stelen? Vooral ook omdat ik mijn Corsa wel legaal heb gekocht....

Er is nog niemand die mij een 'geldige' reden heeft kunnen vertellen voor het illegaal downloaden van muziek/software.

Ik ben het er wel mee eens dat er een legale, betaalbare manier zou moeten komen om muziek te dowloaden.

2) Je tweede punt is volgens mij een rant, zonder weinig onderbouwing.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Verwijderd

Topicstarter
onzin :X

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2004 15:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
P_de_B schreef op 26 januari 2004 @ 15:14:
[...]

1) Ik begrijp het niet helemaal. De muziek die jij mooi vindt moet iedereen kopen de rest mag je legaal downloaden? Is dat je standpunt?

Mijn standpunt: CD's zijn inderdaad heel duur, en het mag best wel goedkoper. Het is echter ook zo dat ik een VW Golf wel heel duur vind, mag ik die nu ook stelen? Vooral ook omdat ik mijn Corsa wel legaal heb gekocht....

Er is nog niemand die mij een 'geldige' reden heeft kunnen vertellen voor het illegaal downloaden van muziek/software.

Ik ben het er wel mee eens dat er een legale, betaalbare manier zou moeten komen om muziek te dowloaden.

2) Je tweede punt is volgens mij een rant, zonder weinig onderbouwing.
Nee, ik doel niet dat iedereen mijn smaak muziek moet kopen ;)

Consumptiemaatschappij platen labels staan natuurlijk in vergelijking met het stelen van een auto! Kan jij met een gerust hart een hele cd van Britney Spears kopen wetend dat o.a. zij haar zakken ermee vult? Of een Jamai of een Jim, of weet ik veel wat voor gecreëerd product dat geld moet binnen loodsen?

2e punt niet voor hier bedoeld, sorry

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2004 15:20 ]

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Pfff, beetje heavy txt denk ik voor de gemiddelde tweaker... :D
Verwijderd schreef op 26 januari 2004 @ 15:07:
1. Cd-Prijzen, P2P, ADSl/Kabel ISP's, overheid, Buma/Brein etc

Alle platenbonzen zeuren maar over dat P2P ervoor zorgt dat de verkoop van CD's op z'n gat ligt. Ik denk daar persoonlijk heeeeeeeeeeel anders over ...
me 2! Mijn gedachte een jaar geleden was, laat het downloaden dan ook betaalt worden door de consument. Deze taak moet door de provider uitgevoerd worden. Op iedere GB die gedownload word moet bijv 0,10 c betaald worden aan de Buma/Stemra (of hoe die toko ook heet), zoals nu al verplicht is als je muziek draait in een winkel/op de radio enz.)
De meeste grote content die word gedownload is copyright protected materiaal. Bijvoorbeeld: mp3 is al snel 3 mb, maar een grote foto (jpg dan wel, ook gecomprimeerd) is hooguit 1 mb. Dit geld meer voor consumenten dan voor bedrijven natuurlijk. Maar echt helemaal safe is mijn uitspraak natuurlijk ook niet.
De standaard platenshop heeft alleen nog maar "populaire" muziek en grote levensgrote (welliswaar van karton, maar toch) JIM's in de winkel staan die vervolgens met een prodent smile een mars eet.
Ben daar gelukkig al tijden niet meer geweest. Echte kwaliteit muziek heb ik al tijden niet meer gehoord. Maar voor een echt goeie cd ga ik toch nog zeker wel naar de winkel. De laatste originele cd's die ik heb gekocht, heb ik gedaan naar aanleiding van een kopietje van het origineel wat ik onder ogen kreeg en de gedownloade mp3'tjes. Want zeg nou zelf, een cd in de kast staat nog altijd chiquer dan een overvolle hardeschijf in je computer...
Een simpel wit t-shirtje van Zeeman kwaliteit met daarop een printje van het hoesje van het album en daarop een foto van Jon Bon Jovi en een stukje tekst: €45!! :'( :r 8)7
Daar heb ik nog haast nooit aan meegedaan aan die onzin. Valt het kwartje nu pas?
Nu is het ook zo dat de oude garde steeds minder cd's kopen omdat er simpelweg steeds minder echt goede muziek wordt gemaakt. Alles staat bol van de commercie en strakke bekken zonder dat ze echt wat kunnen.
Ouderen zijn absoluut niet geïnteresseerd in pop muziek, zeker niet die bagger die nu op de radio komt. Zoals m'n vader een tijdje geleden zei, pop muziek word bepaald door de gasten die een radiostation hebben. Nu kun je wel bellen met verzoek nummertjes enzo, maar als ze het niet willen draaien, dan kom je natuurlijk ook niet op de radio. Willen ze het wel draaien, dan kom je wel in de uitzending. Daarnaast is het ook een feit, dat hoe vakker een nummer gedraait word, des te leuker je het vind (hier zijn natuurlijk ook uitzonderingen op, als nummers te vaak gedraait worden en/of ronduit bagger zijn, wil je ze echt niet meer horen).
Ook moet in ogenschouw worden genomen dat de markt veranderd:

1. De DVD verkopen zijn enorm gestegen en compenseren een deel van het verlies van de verkoop van CD'S!
2. De economie is in een dal waardoor er minder uitgegeven word. (Al ziet de Mediamarkt er op zaterdag uit alsof het allemaal gratis word weggegeven :D )
3. De jeugd veranderd: GSM's, ringtones, beltegoed --> daar gaat vooral het geld in zitten en dan nog al dat soort kleding als Replay, Gsus, etc --> gaat veel geld in zitten als je sommige mensen ziet lopen. Die zouden eigenlijk betaald moeten krijgen omdat ze een wel een wandelend reclamebord lijken :+
True! Het hele uitgaven patroon is veranderd.

Als ik nu vergelijk met bijv 1995:
Toen:
Geen mobiel, geen internet, betere economie
Nu:
Iedereen mobiel (naast vaste aansluiting) à 20-30 euro p/m, Internet verbinding a 20-60 euro p/m, slechte economie.

Als je er nu met je gezinnetje er nog steeds bij wil horen, moet je gewoon met z'n tweeën gaan werken. Maar hier komen we onszelf tegen als er te weinig werk is. Niet meer van die luxe genieten betekend ook dat je je baan kwijt bent... En ja, wie wil er nu graag schoonmaken/vuilnis ophalen? Ook dat werk moet gedaan worden!
Nu is het zo dat ze ook meer zeuren tegenwoordig omdat de kopie's van cd's en MP3's dezelfde kwaliteit hebben het origineel. Want vroegah werd er ook wat kopie's gemaakt van LP naar cassette of van Radio naar cassette maar daar hoorde je nu BREIN en buma niet over omdat de kwaliteit lager was dan het orgineel.
Er is toen ook een heftige discussie geweest heb ik me laten vertellen. Maar wat mij betreft haalt mp3 het nog steeds niet bij cd's...
• Als je HDD crasht, dan ben je alles kwijt, terwijl als je cd'rek omdonderd er weinig cd's kapot zullen gaan.... (kwaliteit van opslag!)
• mp3 is sowiso minder van kwaliteit. Een lagere compressie (betere kwaliteit) doen de voordelen van mp3's te niet. Mp3's worden groter en minder hanteerbaar.
• Bij mp3's krijg je niet zo'n mooi inlay boekje in fotokwaliteit. Je kan het zelf wel gaan printen, maar dat word lang niet zo mooi!

[q]Ook een punt is dat je ze (althans ik niet) over oude muziek hoor vanuit de jaren '60,'70,'80 en klassieke muziek. Dat download ik heel veel omdat je vaak nog ene lekker nummer hoort en denk, ja die wil ik nog wel hebben. Nou CD's daarvan vind je niet meer en ik ga ook weer niet een complete CD kopen voor 1 nummer.
True, of je moet met zo'n tell sell dure aanbieding in zee gaan....
ADSLproviders gooien hun abonnemtkosten drastisch omlaag en bieden steeds meer ....! Hartstikke leuk en makkelijk voor het downloaden etc (want waar gebruik je anders een 50 kb >+ download voor?Ja, on-line gamen maar dat is niet zo dat je een hele dikke pijp nodig hebt. Maar even terugkomen op die prijsverlagingen ....
True! Ik vind 1024 kbit down al meer dan zat. Sta helemaal niet te springen om 2048 kbit.
Je laat het een voor het ander, maar probeerd het ander toch ook nog via het ene te krijgen.
Als itunes eff opschiet is de mogelijkheid er om dit jaar nog LEGAAL te gaan downloaden. Dan is Kazaa en andere P2P software natuurlijk direct helemaal uit den boze en is er geen excuus meer om dat te moeten gebruiken. Je beschikt namelijk over een snelle redelijk goedkope verbinding dus wat weerhoudt je ervan om LEGAAL te gaan downen??! :? Ik denk dat je dan nogal achter de wagen komt met al je besparingen want die gaan ze KEIHARD terugpakken door LEGAAL downloaden aan te bieden binnen Europa.
Ik ben zeer benieuwd naar wat de prijzen/kwalteit ervan zijn!
En wat doet TMF nu indirect met de reclames van FASTWEB ADSL? Ze steunen het illegaal downloaden met teksten zoals: Down nu razend snel al je games, MP3 & film met TMF fastweb. En aangezien wij momenteel geen mogelijk hebben om dit legaal te doen binnen nederland doelen zij op P2P software, FTP's, newsservers etc. Dat mag dus wel? |:(
Vaag, hebben ze in ieder geval geen reden om je af te sluiten als je het doet :D. Je bent immers gelokt door hun!
Ook vind ik het zeer vreemd dat in de eerste instantie bij acties van RIAA ect vooral de Uploaders worden gepakt. Ik heb ongeveer LEGAAL 7 GIG aan MP's van cd's van mij, van mijn ouders, broertje etc en ik ben van mening dat ik daarmee mag doen wat ik wil. Als ik die dus wil uploaden ben ik niet fout, want je HOEFT ze niet te downloaden. Dat is een BEWUSTE keuze van diegen die dat doet. Dat is dus geen }:O !
Uploaders zijn makkelijker te traceren dan downloaders. Je zet iets ergens neer, je maakt dus sporen. Download je iets, maak je iig minder sporen.
Zou er geen verjaring moeten zijn voor muziek? Na 2 jaar ofzo is het vrij voor gebruik met uitzondering van commerciëele doeleinden zoals reclames etc om nog een beetje controle in te bouwen voor de artiest waar zijn product voor gebruikt word!
Verjaring van maar 2 jaar ben ik tegen! Er bestaan al wel regels omtrent verjaring ed. Er zijn onwijs veel artiesten die nog geld (binnen)krijgen van nummers die ze jaren geleden gemaakt hebben. Als je dat verbied, dan maken ze geen goeie muziek meer die lang blijft hangen...
2. Kabelproviders, (mobiele) telefoonmaatschappijen, overheid & beleid etc

Hoe komt het dat @home er gewoon mee wegkomt in het begin een snel product te leveren dat opeens gecapped word om zo binnenkort die snelheid die je gewend was voor bijbetaling te gaan aanbieden? Oke, op papier doen ze niks verkeerd want er is nooit (tot voor kort) met een snelheid geadverteerd en dus kunnen ze ongeveer doen wat ze willen. Maar waarom zijn wij Nederlanders zooooooooo lui om ook echt iets te gaan doen? Waarom hebben wij dat niet in ons? Een website in de lucht knallen, ervoor zorgen dat er genoeg mensen op komen en ook een petitie tekenen? Waarom zijn wij toch meestal net té lui en weten het met de mond wel, maar daden... ho maar? Waarom kan je niks beginnen tegen een helpdesk waar je helemaal gek van word en dus niks mee kan beginnen maar wel dik voor betaald? Waarom kan je mobiele telecomprovider zomaar het beltegoed een half jaar korter geldig maken? (Niet voor mij, maar voor mijn broertje: Ik werk bij Vodafone) Maar waarom?
You've got a point there! Ik ben het ook helemaal zat. Ik heb het ook helemaal gehad met sommige bedrijven. Word je van het kastje naar de muur gestuurd en 10 x terug, vooraf heb je al een x aantal minuten gewacht en de teller blijft maar doortikken, want jij bent wel diegene die er voor moet betalen! Ik ben onlangs verhuist en wilde daarvan gebruik maken om over te stappen op een andere provider: ADSL verhuis en sloop aansluiting perikelen Wanadoo
Heb nu maar een rechtsbijstand verzekering afgesloten voor dat soort ongein. Ben het gewoon helemaal zat! Want het kost je wel allemaal tijd om dit soort problemen op te lossen en/of ze voor te zijn. Die tijd die je er in steekt weegt vaak niet op tegen de baten die je er van hebt. Daarom: ga liever voor bijv een pc naar een goeie bekende zaak op de hoek dan een groot grutter zoals Dell. Dell heeft z'n klandisie al lang binnen, als je een probleem hebt, sta je echt niet bij hun op de eerste rij. Terwijl de zaak op de hoek het moet hebben van mond op mond reclame. Service 1e klas dus! Hoe groter de zaak word, hoe moeilijker het word om goeie service te bieden..

Misschien is er een mogelijkheid om een site in het leven te roepen met daarop een forum oid, zodat je per product kan zien in welke omgeving je het in welke winkel moet kopen om een goeie service te krijgen tegen een goeie kwaliteit van het product...

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Verwijderd

Topicstarter
Ch!pY-J schreef op 26 januari 2004 @ 16:02:
Pfff, beetje heavy txt denk ik voor de gemiddelde tweaker... :D

[...]
Ben daar gelukkig al tijden niet meer geweest. Echte kwaliteit muziek heb ik al tijden niet meer gehoord. Maar voor een echt goeie cd ga ik toch nog zeker wel naar de winkel. De laatste originele cd's die ik heb gekocht, heb ik gedaan naar aanleiding van een kopietje van het origineel wat ik onder ogen kreeg en de gedownloade mp3'tjes. Want zeg nou zelf, een cd in de kast staat nog altijd chiquer dan een overvolle hardeschijf in je computer...
Ja, voor een echt goede cd ga ik ook nog steeds naar de winkel (of on-line)!
Daar heb ik nog haast nooit aan meegedaan aan die onzin. Valt het kwartje nu pas?
Ja, ikke ook niet hoor, maar jah: vriendinnetjes O+ Ik bedoelde te zeggen, ook gerenomeerde artiesten of de managers daarvan vragen € voor iets wat het niet waard!
True! Het hele uitgaven patroon is veranderd.

Als ik nu vergelijk met bijv 1995:
Toen:
Geen mobiel, geen internet, betere economie
Nu:
Iedereen mobiel (naast vaste aansluiting) à 20-30 euro p/m, Internet verbinding a 20-60 euro p/m, slechte economie.

Als je er nu met je gezinnetje er nog steeds bij wil horen, moet je gewoon met z'n tweeën gaan werken. Maar hier komen we onszelf tegen als er te weinig werk is. Niet meer van die luxe genieten betekend ook dat je je baan kwijt bent... En ja, wie wil er nu graag schoonmaken/vuilnis ophalen? Ook dat werk moet gedaan worden!
Tsja, en dat dringt maar niet door bij de platenbazen etc. Ik bedoel: Henk-Jan van jury uit Idols werkt bij Buma Stemra en ik heb een keer een sessieles bijgewoond i.v.m. mijn onafgemaakte opleiding consevatorium. Nou, daar gaat een heleboel geld in om en dan snap ik dus wel dat ze geen kopie's van Jim en Jamai cd's willen hebben om zo alles mis te lopen. Artiesten moeten ongeveer 2/2,5 jaar wereldtop draaien willen ze echt gaan relaxen (althans de blatenbonzen)!
Er is toen ook een heftige discussie geweest heb ik me laten vertellen. Maar wat mij betreft haalt mp3 het nog steeds niet bij cd's...
• Als je HDD crasht, dan ben je alles kwijt, terwijl als je cd'rek omdonderd er weinig cd's kapot zullen gaan.... (kwaliteit van opslag!)
• mp3 is sowiso minder van kwaliteit. Een lagere compressie (betere kwaliteit) doen de voordelen van mp3's te niet. Mp3's worden groter en minder hanteerbaar.
• Bij mp3's krijg je niet zo'n mooi inlay boekje in fotokwaliteit. Je kan het zelf wel gaan printen, maar dat word lang niet zo mooi!
Tsja, dat blijft een discutabel punt. Ik heb via via een compaq proliant server hier staan met scsi schijven in raid 5 dus ik maak mij niet druk om een crash. 8) Nu heb ik al mijn cd's en die van de rest van de familie hier thuis in een hoge kwaliteit MP3 i.c.m. een Lame encoder geript en staan allemaal op de server. Simpelweg omdat ik in de huiskamer een KisS DVD speler met netwerkaansluiting heb en zo kan ik dus in de huiskamer alles beluisteren zonder te knoeien met cd's en gezien de aantallen die wij thuis hebben is dat ook nog is een flinke ruimtebesparing. Ze zouden van mij ook de keuze mogen doen in de winkel: Alleen de cd's verkopen zonder fotoboekjes en poespas, ik vind het niet zo erg interessant! Als ik een afbeelding echt mooi vind koop ik wel poster of iets dergelijks!
True! Ik vind 1024 kbit down al meer dan zat. Sta helemaal niet te springen om 2048 kbit.
Je laat het een voor het ander, maar probeerd het ander toch ook nog via het ene te krijgen.
Nou, ik vind een snelle verbinding wel belangrijk om zo te kunnen downloaden! En dan niet alleen MP3'tjes natuurlijk maar ook bijv. Dessert Combat (700 MB), Demo's (FarCry 450 MB) etc. Maar jah, das alleen maar luxe en opzich: als je niet kent of hebt mis je het ook niet! Heb je het wel zoals ik en vele met mij dan ga je vanzelf gebruiken, lijkt een me logisch gevolg. Je koopt ook geen Porsche of lamborgini om de hele dag door een woonwijk met drempels te karren en ernaar te kijken voor de deur, dan wil je ook vlammen })
Ik ben zeer benieuwd naar wat de prijzen/kwalteit ervan zijn!
Nou, prijzen zullen als ze net zoals in de vs doen rond de € 1,00 per nummer liggen en de kwaliteit MOET wel goed zijn anders word het niks natuurlijk! Maar doelde meer op het feit dat wat je nu goedkoper krijgt/aanschaft bij ADSL abonnementen je keihard terugkrijgt omdat je zometeen legaal kan downloaden dus illegaal helemaal uit den boze is. Dus wie zegt dat het alleen een strijd is tussen ADSL en Kabel providers? Maybe is er al een uitgedacht plan om al het zogezegd "verloren" geld terug te krijgen!??
Vaag, hebben ze in ieder geval geen reden om je af te sluiten als je het doet :D. Je bent immers gelokt door hun!
Raar maar waar, en toch is het zo! Beetje vreemd dat niemand van Brein ofzo daar achter aangaat. Tzal mij namelijk worst wezen :+
Uploaders zijn makkelijker te traceren dan downloaders. Je zet iets ergens neer, je maakt dus sporen. Download je iets, maak je iig minder sporen.
Ja, dat snap ik wel maar toch is het een beetje onzinnig. Ik bedoel: de downloader maakt de BEWUSTE keus een nummer op een niet-legale manier te verkrijgen! Of zie ik het verkeerd? Ik bedoel je mag toch ook niet harder dan 100/120 op de snelweg? Dan moet de fabrikant een boete geven omdat die een auto maakt die harder kan dan 100/120? Beetje onzinnig dus!
Verjaring van maar 2 jaar ben ik tegen! Er bestaan al wel regels omtrent verjaring ed. Er zijn onwijs veel artiesten die nog geld (binnen)krijgen van nummers die ze jaren geleden gemaakt hebben. Als je dat verbied, dan maken ze geen goeie muziek meer die lang blijft hangen...
Verjaring - Royalties. Ja, dat bestaat ook maar ik doel meer voor prive gebruik. Radio's, winkels etc moeten ook nog steeds betalen aan buma Stemra, maar ik dacht meer verjaring voor prive gebruik. Na 2/3 jaar mag er prive mee gedaan worden wat je wilt. En BTW --> goede muziek maken is geen keuze en hangt helemaal niet af van het prijskaartje dat je blijft ontvangen. Dat kan je of je kan het niet! En vanuit een artistiek oogpunt is daar helemaal geen geld mee gemoeid!
Misschien is er een mogelijkheid om een site in het leven te roepen met daarop een forum oid, zodat je per product kan zien in welke omgeving je het in welke winkel moet kopen om een goeie service te krijgen tegen een goeie kwaliteit van het product...
Shopsurveys op ons eigen tweakers.net :D _/-\o_

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Verwijderd schreef op 26 januari 2004 @ 17:10:
Ja, ikke ook niet hoor, maar jah: vriendinnetjes O+ Ik bedoelde te zeggen, ook gerenomeerde artiesten of de managers daarvan vragen € voor iets wat het niet waard!
Tsja, je laat je gek maken of niet.... Je doet het nog altijd zelf...
Tsja, dat blijft een discutabel punt. Ik heb via via een compaq proliant server hier staan met scsi schijven in raid 5 dus ik maak mij niet druk om een crash. 8) Nu heb ik al mijn cd's en die van de rest van de familie hier thuis in een hoge kwaliteit MP3 i.c.m. een Lame encoder geript en staan allemaal op de server. Simpelweg omdat ik in de huiskamer een KisS DVD speler met netwerkaansluiting heb en zo kan ik dus in de huiskamer alles beluisteren zonder te knoeien met cd's en gezien de aantallen die wij thuis hebben is dat ook nog is een flinke ruimtebesparing. Ze zouden van mij ook de keuze mogen doen in de winkel: Alleen de cd's verkopen zonder fotoboekjes en poespas, ik vind het niet zo erg interessant! Als ik een afbeelding echt mooi vind koop ik wel poster of iets dergelijks!
Leuk zo'n server! Ik denk dat je nog bij je ouders woont. Ben net een maand geleden verhuist uit een studentenhuis waar ik een kamer huurde inclusief gas/water/licht. Dat waren dus 24/7 computers aan :D. Heb het ook een 2 weken op m'n nieuwe adres gedaan, maar met wat rekenwerk kwam ik er wel achter dat dat rete duur was! maw, zo'n servertje klinkt allemaal wel leuk, maar ik heb toch echt geen zin om die stroom rekening te betalen! Daarom is het voor mij slimmer om m'n Pioneer 25+1 wisselaar maar eens te fixen... Kom ik enigszins in de buurt :7. Maar wat ik in mijn vorige post ook bedoelde te zeggen. Een mp3 is qualitatief nog steeds slechter dan een cd. Hoe je het ook went of keert.
Die fotoboekjes en inlays vind ik alleen maar leuke extra's, Maar ik ga er echt geen fl 50 voor betalen (voor mij is het lang geleden dat ik een album/cd gekocht heb). Ik vond rond de 35 gulden bij de plato wel een mooi prijsje :)
Nou, ik vind een snelle verbinding wel belangrijk om zo te kunnen downloaden! En dan niet alleen MP3'tjes natuurlijk maar ook bijv. Dessert Combat (700 MB), Demo's (FarCry 450 MB) etc. Maar jah, das alleen maar luxe en opzich: als je niet kent of hebt mis je het ook niet! Heb je het wel zoals ik en vele met mij dan ga je vanzelf gebruiken, lijkt een me logisch gevolg. Je koopt ook geen Porsche of lamborgini om de hele dag door een woonwijk met drempels te karren en ernaar te kijken voor de deur, dan wil je ook vlammen })
Precies, ik hoef die Ferarri helemaal niet onder me gat, geef mij maar een wat goedkoper alternatief. Mijn "Altootje" is net opgevoerd naar 2048 kbit, van een snelheid waar ik al ruim tevreden over was, alleen de prijs zou van mij omlaag mogen!
Nou, prijzen zullen als ze net zoals in de vs doen rond de € 1,00 per nummer liggen en de kwaliteit MOET wel goed zijn anders word het niks natuurlijk! Maar doelde meer op het feit dat wat je nu goedkoper krijgt/aanschaft bij ADSL abonnementen je keihard terugkrijgt omdat je zometeen legaal kan downloaden dus illegaal helemaal uit den boze is. Dus wie zegt dat het alleen een strijd is tussen ADSL en Kabel providers? Maybe is er al een uitgedacht plan om al het zogezegd "verloren" geld terug te krijgen!??
Ik zou dat laatste wat je zegt wel eerlijker vinden. Minder geld naar die providers en weer wat geld naar de artiesten...
Ja, dat snap ik wel maar toch is het een beetje onzinnig. Ik bedoel: de downloader maakt de BEWUSTE keus een nummer op een niet-legale manier te verkrijgen! Of zie ik het verkeerd? Ik bedoel je mag toch ook niet harder dan 100/120 op de snelweg? Dan moet de fabrikant een boete geven omdat die een auto maakt die harder kan dan 100/120? Beetje onzinnig dus!
Heb er ook eens vage gedachten over gehad: maken ze het duurder, dan haal ik het toch op een andere manier... En met die rechtzaken maakten ze de muziek nog duurder. Inmiddels heb ik mijn interesses verlegt en boeit muziek me niet zo. Ik vind het allemaal wel best. Beetje rustige radio zender opzoeken, danwel via internet en je bent niet meer illegaal bezig...
Verjaring - Royalties. Ja, dat bestaat ook maar ik doel meer voor prive gebruik. Radio's, winkels etc moeten ook nog steeds betalen aan buma Stemra, maar ik dacht meer verjaring voor prive gebruik. Na 2/3 jaar mag er prive mee gedaan worden wat je wilt. En BTW --> goede muziek maken is geen keuze en hangt helemaal niet af van het prijskaartje dat je blijft ontvangen. Dat kan je of je kan het niet! En vanuit een artistiek oogpunt is daar helemaal geen geld mee gemoeid!
Kijk, da's een andere insteek. In princiepe doen muziek winkels dat ook al. Ga maar eens een wat betere zaak in (niet zo'n groot grutter als de Free Record Shop) en zoek wat cd's op die al een half jaar uit zijn. Die kan je dan voor een heel mooi prijsje kopen. Het is dan wel niet nieuw meer, maar wel een heel stuk goedkoper! Toch wel een beetje hetzelfde effect.. Sommige albums echter blijven hun waarde redelijk behouden jammer genoeg...
Shopsurveys op ons eigen tweakers.net :D _/-\o_
Wooot! TnX, dat wist ik helemaal niet. Zo leer je nog eens wat :) Heb meteen al wat reacties geplaatst :)

Verwijderd

Topicstarter
Ch!pY-J schreef op 26 januari 2004 @ 21:37:

Leuk zo'n server! Ik denk dat je nog bij je ouders woont. Ben net een maand geleden verhuist uit een studentenhuis waar ik een kamer huurde inclusief gas/water/licht. Dat waren dus 24/7 computers aan :D. Heb het ook een 2 weken op m'n nieuwe adres gedaan, maar met wat rekenwerk kwam ik er wel achter dat dat rete duur was! maw, zo'n servertje klinkt allemaal wel leuk, maar ik heb toch echt geen zin om die stroom rekening te betalen! Daarom is het voor mij slimmer om m'n Pioneer 25+1 wisselaar maar eens te fixen... Kom ik enigszins in de buurt :7. Maar wat ik in mijn vorige post ook bedoelde te zeggen. Een mp3 is qualitatief nog steeds slechter dan een cd. Hoe je het ook went of keert.
Die fotoboekjes en inlays vind ik alleen maar leuke extra's, Maar ik ga er echt geen fl 50 voor betalen (voor mij is het lang geleden dat ik een album/cd gekocht heb). Ik vond rond de 35 gulden bij de plato wel een mooi prijsje :)
Jah, kwoon nog thuis :D ! Maar jah, over die kaliteit valt te twisten omdat als je ze echt goed omzet en een hoge bitrate pakt dan zit je wel op 9/10 MB per MP3 maar dan doet ie niet onder voor de CD! Natuurlijk maakt het ook uit op wat voor een set je hem afspeelt
Heb er ook eens vage gedachten over gehad: maken ze het duurder, dan haal ik het toch op een andere manier... En met die rechtzaken maakten ze de muziek nog duurder. Inmiddels heb ik mijn interesses verlegt en boeit muziek me niet zo. Ik vind het allemaal wel best. Beetje rustige radio zender opzoeken, danwel via internet en je bent niet meer illegaal bezig...
Kijk, er zijn altijd zat manieren om ergens aan te komen en dat zal ook altijd zo zijn denk ik, maar toch ... Het feit dat er zometeen een legale dienst komt en dan dus illegaal zoals P2P niet meer door de vingers word gezien blijft lastig. En dan ben je wel sneller de pineut heb ik het idee.
Kijk, da's een andere insteek. In princiepe doen muziek winkels dat ook al. Ga maar eens een wat betere zaak in (niet zo'n groot grutter als de Free Record Shop) en zoek wat cd's op die al een half jaar uit zijn. Die kan je dan voor een heel mooi prijsje kopen. Het is dan wel niet nieuw meer, maar wel een heel stuk goedkoper! Toch wel een beetje hetzelfde effect.. Sommige albums echter blijven hun waarde redelijk behouden jammer genoeg...
Tsja, en toch gaat het in deze tijd alleen nog maar om de popsterretjes die geld binnenbrengen voor een product dat niks is behalve uitgedachte marketing! Ik heb niet zo'n zin om voor de rapper op TV die de hele tijd in z'n kloten staat te graaien en vervolgens op MTV Cribs laat zien dat hij 10 auto's heeft, 15 kamers, en nog meer onzin geld neer te gaan tellen om hem verder te spekken!
Wooot! TnX, dat wist ik helemaal niet. Zo leer je nog eens wat :) Heb meteen al wat reacties geplaatst :)
Dat meen je niet :o ! Nah ja, beter laat dan nooit hahahahaha _/-\o_

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 12:04:
Jah, kwoon nog thuis :D ! Maar jah, over die kaliteit valt te twisten omdat als je ze echt goed omzet en een hoge bitrate pakt dan zit je wel op 9/10 MB per MP3 maar dan doet ie niet onder voor de CD! Natuurlijk maakt het ook uit op wat voor een set je hem afspeelt.
Heb me ooit eens laten vertellen dat ze ook de middentonen in een mp3 eruit filteren of minder hard laten klinken, naast het feit dat ze na harde klanken andere minder goed hoorbare klanken ook weg filteren. Vanaf toen begreep ik waarom ik nooit echt lang naar mp3's kon luisteren of minder goeie stereo's. Werd altijd een beetje gek van het geluid...
Kijk, er zijn altijd zat manieren om ergens aan te komen en dat zal ook altijd zo zijn denk ik, maar toch ... Het feit dat er zometeen een legale dienst komt en dan dus illegaal zoals P2P niet meer door de vingers word gezien blijft lastig. En dan ben je wel sneller de pineut heb ik het idee.
Eigenlijk zie ik P2P netwerken als een radio station. Van radio kan je toch ook tapen of zelfs op een CD/MD opnemen? Alleen de grenzen worden verlegt. Je kon voorheen afspraken maken per land en zelfs per radio statoin dat albums vanaf een bepaalde datum gedraait mochten worden. Met P2P netwerken kan dit natuurlijk niet, da's meteen wereldwijd via het internet. En waarom zou je niet die radio stream die je via internet binnenhaalt op kunnen slaan? Daar zijn toch ook zat technieken voor!
Tsja, en toch gaat het in deze tijd alleen nog maar om de popsterretjes die geld binnenbrengen voor een product dat niks is behalve uitgedachte marketing! Ik heb niet zo'n zin om voor de rapper op TV die de hele tijd in z'n kloten staat te graaien en vervolgens op MTV Cribs laat zien dat hij 10 auto's heeft, 15 kamers, en nog meer onzin geld neer te gaan tellen om hem verder te spekken!
Da's een keuze die je maakt, wil je geld geven aan die pop sterren door hun muziek te kopen, dan zie je via MTV Cribs waar dat geld naar toe gaat. Meestal word dat gedaan door tieners die dat geintje nog niet helemaal door hebben. Wat je daarentegen beter kan doen is terug gaan naar wat er vroeger gebeurde. Meer de lokale artiesten gaan promoten ipv achter die pop artiesten aanhollen. Dus ook die "zwerver" bij de lokale Albert Heijn. (tip, ga eens 's ochtends naar Den Haag CS bij de ingang naar de trams op begane grond, of naar de Albert Heijn in de Grote Markt straat. Hij is geen zwerver maar wel goed!)
Dat meen je niet :o ! Nah ja, beter laat dan nooit hahahahaha _/-\o_
Tsja och, inderdaad, beter laat dan nooit.

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Ik liep afgelopen donderdag voor de gein de Free Record shop in. Ik was zelf al zeker een jaar niet meer een cd zaak ingelopen. Wat me opviel was dat bepaalde albums vele malen goedkoper waren dan dat ze een paar jaar geleden zouden zijn. Blijkbaar speelt de marktwerking toch nog en hebben de cd's winkels eieren voor hun geld gekozen en het veilige pad gekozen door de prijzen te verlagen.
Daarnaast was maar 1/3 van die winkel gevult met cd's, de rest met games en met DVD's wat me erg verbaasde. Om die reden begrijp ik nog steeds niet waarom de muziek industrie nog steeds niet inziet dat de aandacht van cd's gewoon verplaatst is naar DVD's. Zelfs de hoeveelheid schapruimte zoals hier in dit voorbeeld is met zeker de helft verkleint!

Ik ga binnenkort iig terug om wat good old Underworld albums te kopen voor een mooi prijsje.

Pagina: 1