[XP] herinstallatie van windows xp*

Pagina: 1
Acties:

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:44
Ik probeer op iemand anders zijn computer hun xp installatie weer werkend te krijgen maar er zijn wat problemen:

1. er is maar 1 partitie
2. er zijn geen backups van de my documents directorie (waar dus wel boeiende info in staat)
3. de pc mag niet open ivm garantie

er stond dus home edition op, deze wilde niet meer opstarten. dit leek me meteen ook een goed moment om te upgraden naar professional.
so far so good ik kon voor upgrade kiezen in veilige modus want de home installatie wilde nog in veilige modus opstarten.
maar de professional installatie bleef hangen bij het maken van het start menu....... arrrghh

ik balen want had ik nu maar in veilige modus alles gebackupt.... nu kan ik daar ook niet in omdat xp prof de setup wil hervatten wat niet lukt :(

de enige optie is een verse installatie erover heen gooien (kan niet anders want er zijn geen andere partities) en dan alles backuppen en dan weer een verse installatie erop en alle documenten terugzetten.

maar mijn vraag is nu als ik een verse installatie van xp prof doe over de nog niet complete huidige upgrade van xp home naar prof blijven dan alle mapjes zoals my documents vol met de originele bestanden of worden deze leeg gegooid? dat laatste zou niet zo leuk zijn namelijk! ik hoop dat iemand hier een antwoord op heeft.

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:54
Voor zover ik weet, zal de map wel blijven bestaan, tesamen met de inhoud.
Waarom heb je de documenten niet gelijk op een cd of dvd gebrand? Had je toch al deze problemen / ellende bespaart ;)

Verwijderd

Als je een "verse" installatie doet, dan ben je dus alles kwijt.
Ik vraag me alleen af of dat echt zo is dat je je garantie kwijt bent als je een pc openmaakt anders zou je de harddisk er even uit kunnen halen en de hele handel overcopieren in een andere pc.

MMM, als je een memorystick hebt zou je ze daarop kunnen zetten, maar ik weet niet of dat werkt onder safe mode.

Kun je niet gewoon een cd bakken met alles erop?

In het laatste geval kun je ze altijd verkondigen dat het NIET SLIM IS om geen backups te nemen. Het gaat hier om persoonlijke data en het is de verantwoordelijkheid van die persoon om garant te staan voor zijn of haar eigen data. Iedereen weet tegenwoordig dat je moet backuppen. En als het belangrijke word documentjes zijn, dan doet een diskette ook nog wonderen.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:28
Je kunt gewoon een installatie over de oude heengooien. Zorg er alleen wel voor dat je dus niet ergens een optie gebruikt die vraagt of je je hd leeg wilt gooien/formatten.
Zolang je dit dus niet doet, zal het wel goed komen. Alhoewel ik niet weet wat er gebeurt met een halfbakken installatie, zelf heb ik namelijk niet echt goede ervaringen met upgrades. Maar je gaat toch een clean install doen hierna dus is dit niet echt relevant. Ik hoop dat het nog lukt die install over de oude heen. Maar denk dat het wel goed komt aangezien het geen ander type OS is als degene die je wilt installeren.

/moddereter modus
Ff, sommige mensen blijven altijd vragen waarom je niet hiervoor alles had opgeslagen. Dit vind ik echt van die overbodige vragen. Net als zoveel mensen (waaronder ik dus ook) komt het weleens voor dat je er op dat moment even niet bij stil staat. Een opmerking die vraagt waarom je het toen niet hebt opgeslagen is niet van toepassing, aangezien dit stadium al voorbij is. Zou het mogelijk zijn om dit in het vervolg gewoon achterwege te laten? Zelfs als grapje is die opmerking niet leuk meer.
Dank u.
/moddereter modus

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit - zodat het OS tussen vierkante haakjes staat.

Boot even met Knoppix om op die manier je data te redden :)

• savale
naja mocht iemand hier nog ervaring mee hebben:

het gaat dus om een verse installatie in de huidige partitie. als je de boel idd niet opnieuw formatteerd of partitioneerd zal het denk ik wel lukken alleen is de "my documents" directorie echt zo een windows directorie en ben ik daarom bang dat ie die leeg gaat gooien...misschien dat veilige modus met command prompt nog wil lukken dan maak ik ff een nieuw mapje aan...anders maar hopen dat ie de my documents directorie niet gaat leeg gooien...

Verwijderd

Als ze nog garantie hebben, wat ik uit je verhaal haal. Kunnen ze toch een monteur laten komen en dan zeggen er staat info in mijn documenten die bewaart moet worden?
Zou op zich geen probleem moeten zijn. |:(

• tstrik
  • Laatst online: 15-08-2021
Even met Knoppix opstarten en de map een nieuwe naam geven, en installeren maar.

MSI GNB Max-FISR, P4 3,06GHz, MSI Ti4800SE-VTD8X

• savale
Verwijderd schreef op 26 januari 2004 @ 16:22:
Als ze nog garantie hebben, wat ik uit je verhaal haal. Kunnen ze toch een monteur laten komen en dan zeggen er staat info in mijn documenten die bewaart moet worden?
Zou op zich geen probleem moeten zijn. |:(
ik denk dat software niet onder de garantie valt? maar schijnt dat als ik die dell open maak om de schijf fftjes in mijn pc te hangen dat er ergens zo een leuk garantiezegeltje sneuvelt waardoor er geen garantie meer op de hardware zit (?) is mij verteld iig.

dat knoppix lijkt me zowiezo een handige optie dan...of wat ik laatst hoorde: een windows xp bootcd

oja is knoppix gewoon erin doen en klaar? (anders ga ik voor de windows xp bootcd namelijk)

[ Voor 7% gewijzigd door savale op 26-01-2004 16:32 ]

Verwijderd

Je kunt met NTFS for DOS bestanden kopieren vanuit je harddisk. Of met ghost een image maken vervolgens met Ghost explorer bestanden kopieren. Met ghost kun je vanuit dos branden.

• tstrik
  • Laatst online: 15-08-2021
knoppix er in en opstarten, en dan even je schijftoegang instellen want die staat standaard readonly.

Knoppix is erg handig want je ducumenten zijn zelfs bereikbaar als ze beveiligd zijn door windows.

[ Voor 34% gewijzigd door tstrik op 26-01-2004 16:41 ]

MSI GNB Max-FISR, P4 3,06GHz, MSI Ti4800SE-VTD8X

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-05 19:46
Dell doet niet mieterig over garantie zegeltjes etc, ze weten allang dat dat geen enkele rechtsgeldige basis heeft. Sowieso maakt het niet uit wie de computer heeft geleverd, en het is jouw goed recht om dat ding ook open te maken.

Mijn advies is dus om hem open te maken en de disk in een andere computer te hangen, volgens mij raakt alles nogal in de war als je een nieuwe documents and settings map aanmaakt met een herinstall. Eventueel kun je nog een nieuwe partitie maken en daar windows xp op installeren (tijdelijk).

Mocht je knoppix willen gebruiken, bedenk dan dat enige linux kennis dan zeker een pre is, het is niet totaal intuitief :X

• htol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04-2024
Meestal betekenen die garantie stickertjes dat je garantie hebt op het geheel. Dat betekent dat je wel garantie hebt op de onderdelen, alleen als je nu een probleem hebt met de pc en je brengt hem terug naar de computerzaak gaan ze onderzoekskosten rekenen, omdat jij de kast hebt opengemaakt.

Dus dat wordt een afweging, of alle bestanden hebben of ALS je pc kapot gaat en terug gaat dat je "pak em beet" 20 euro onderzoekskosten betaald ;)

Ik had het wel geweten :P
Pagina: 1