Toon posts:

wmv converteren naar asf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zoek me rot naar een manier om een wmv om te zetten naar asf.
Dit heb ik nodig om een filmpje online te zetten zodat mensen hem kunnen bekijken zonder dat ie gedownload hoeft te worden.
Het lukt me wel met een wmv, maar die kun je met omwegen op je eigen pc krijgen en dat is niet de bedoeling.
Nu heb ik gelezen dat dit bij een asf niet zo is.
Weet iemand een manier om dit om te zetten, of een andere manier om filmpjes veilig op internet te zetten? (wel gestreamed)

Joyce

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Ook .asf video kun je downloaden.. Een 100% anti-save beveiling is er niet voor Microsoft Media iig..

Wel even een notitie: Het zit hem natuurlijk meer in de wijze _waarop_ je een bestand of stream aanbiedt dan in het type van het bestand.

[ Voor 42% gewijzigd door dominic op 26-01-2004 14:52 ]

Download my music on SoundCloud

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-01 20:10

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

als je zoekt op asf-recorder weet je dat dit ook heel eenvoudig is

Beste film ooit

Verwijderd

Heb je al eens gekeken naar Quicktime of Realplayer opties?

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat het nooit 100% veilig kan, maar het gaat er om de huis-tuin-en-keuken internetter het niet op z'n eigen pc kan krijgen. En naar mijn idee gaat dat bij een wmv wel.
Ik heb ook gehoord van een asx maar dat werkt niet echt. Die verwijst toch naar het wmv-bestand?

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of Quicktime of Realplayer iets is.
Ik doe dit voor het eerst en ik heb zowat alle posts doorgelezen wat er mee te maken heeft maar ik zoek gewoon een manier om streaming video online te zetten welke mensen niet kunnen downloaden.

Verwijderd

Misschien heb je hier wat aan:
http://www.tiscali.nl/content/article/cmulth/583056.htm

En voor de mensen die video willen rippen }) :
http://www.inventio.nl/faq/realaudio/

• e1f
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-12-2025

e1f

Verwijderd schreef op 26 januari 2004 @ 15:18:
Ik weet niet of Quicktime of Realplayer iets is.
Ik doe dit voor het eerst en ik heb zowat alle posts doorgelezen wat er mee te maken heeft maar ik zoek gewoon een manier om streaming video online te zetten welke mensen niet kunnen downloaden.
Kan zoiets niet met flashfilmpjes? Die kan je o.a. maken met Sorenson Squeeze. Ik dacht dat die niet (makkelijk iig) op te slaan zijn.

Als je er asf van wil maken zou je voor tooltjes hier kunnen kijken. Als het niet in één stap kan dan zou je eerst wmv om kunnen zetten naar avi en dan naar asf (levert misschien wel veel kwaliteitsverlies op, beter natuurlijk om direct naar je gewenste formaat te coderen).

[ Voor 28% gewijzigd door e1f op 27-01-2004 01:09 ]

• G1itch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:24
asf, wmv, rm, het maakt niet uit, opslaan kan altijd, hooguit kan je het voor de noob iets minder triviaal maken, of het wmv of asf is maakt daarvoor niets uit.

Je kan proberen om het op rare manieren te embedden zodat de oorspronkelijke filename moeilijk te vinden is, of als je echt moeite wilt doen om mensen die je filmpje willen zien te sarren kan je je filmpje drm-en, zodat mensen het alleen kunnen zien als ze met een 'trusted' mediaplayer een license aanvragen enzo, dan moeten ze geintjes als freeme gaan gebruiken om het op te slaan... Dan gaat het overigens al gauw niet meer om gratis oplossingen.

Je zou op google kunnen zoeken hoe je drm op je files toepast, dan moet je je wel door een hoop resultaten over het omzeilen van diezelfde bescherming heenworstelen... :>

Verwijderd

ASF en WMV zijn zogoed als hetzelfde, als je een WMV renamed naar ASF speelt hij gewoon.

Het valt allebij onder Windows media...

Verwijderd

Topicstarter
Hmm.. Ja, als het niet uitmaakt of ik nu een wmv of een asf gebruik dan kan ik het net zo goed gewoon makkelijk houden en de wmv gebruiken.
Je kunt het er dan wel afhalen, maar ik denk dat de meeste gebruikers dat toch niet weten die de site gaan bekijken. Hoop ik...

Toch bedankt voor jullie reacties!

Joyce
Pagina: 1