[adobe premiere] Hoe film in klein box

Pagina: 1
Acties:

• BasXcore
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-11-2025
Ik ben bezig met premiere een film in elkaar te zetten. En ik wil graag een intro maken waar tekst voorbij scrolt. En met in de boven rechterhoek een filmpje die alvast afspeelt. Dit filmpje komt na zeg 30 sec vergroot naar voren, en dan begint de film.

De scrollende tekst is simpel. Maar hoe krijg ik het voor elkaar om een scene in mijn master scene te krijgen in een kleiner formaat.

Adobe Premiere Pro v7

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik zou de eerste frames die je dus resized laat zien, gewoon renderen naar een lossless formaat (targa sequence met wav spoor los oid), en die dus als movieclip, niet als scene, importeren. Vervolgens kun je vanaf het punt dat die fullsize is, overspringen naar je andere scene.

overigens, xang, jij zult dit topic zo ook zien; kun jij mij eventjes mailen of icq'en? Wil je wat vragen, maar je reageert niet op ICQ :P

[ Voor 21% gewijzigd door HunterPro op 26-01-2004 14:55 ]

Verwijderd

probeer eens de videotutorials van
http://www.wrigleyvideo.com/videotutorial/tutorials.htm

volgens mij zit daar wel iets bruikbaars bij, al zal je een en ander moeten combineren

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 08:42

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

in premiere pro is vergroten en verkleinen van footage heel eenvoudig geworden, alleen moet je even weten waar het zit. Namelijk onder je effect controls tab vind je (ook zonder dat je effecten toewijst) een grootte, opacity en nog wat opties. Daar kun je keyframes zetten binnen je clip en zo het gewenste effect bereiken :)

succes!

edit: trouwens op die tutorial site moet je denk ik deze hebben http://www.wrigleyvideo.c...tutdes_ppro_photowall.htm

[ Voor 17% gewijzigd door XangadiX op 26-01-2004 15:08 ]

Stoer; Marduq

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-05 15:35

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Ik doe dat soort dingen met de motion optie, dan ben je in één keer klaar :). Gewoon op de clip rechtermuisknop en dan staat er ergens in zo'n submenuutje wel motion staan.

Motion vindt ik een van de krachtigste tools in premiere, je kan er zo veel mee :) _/-\o_

Als je niet bekend bent met motion moet je je er maar 's in verdiepen :>

www.nintendocasemods.com

• BasXcore
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-11-2025
Bedankt allemaal, ik kan hier zeker mee verder !

[ Voor 7% gewijzigd door BasXcore op 26-01-2004 15:46 ]

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 08:42

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

Digital-DNA schreef op 26 januari 2004 @ 15:15:
Ik doe dat soort dingen met de motion optie, dan ben je in één keer klaar :). Gewoon op de clip rechtermuisknop en dan staat er ergens in zo'n submenuutje wel motion staan.

Motion vindt ik een van de krachtigste tools in premiere, je kan er zo veel mee :) _/-\o_

Als je niet bekend bent met motion moet je je er maar 's in verdiepen :>
je hebt het over premiere 6, in premiere Pro is dit veranderd en zit het onder clip effects. Het grote nadeel van het motion menu is de nare kleine preview, die je verhinderd om netjes clips te alignen en dergelijke. Maar verder is het idd een fantastische tool

Stoer; Marduq

Pagina: 1