agp vddq te laag?

Pagina: 1
Acties:

• Palthe
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:06
kaart: asus 9600xt
moederbord: msi kt3ultra 2

bij smartdoctor (van asus) kan ik aangeven of er een foutmelding gegeven wordt bij te hoge of lage voltages. de agp vddq monitor staat standaard uit, en smartdoctor geeft ook aan dat er geen problemen zijn. wanneer ik echter de agp vddq monitor wel aanvink, geeft het programma een foutmelding dat het moederbord geen 3,3 v kan leveren. Nu heb ik begrepen dat een 9600xt 1,5v nodig heeft, dus waarom die foutmelding?? en kan ik de agp vddq ook zonder problemen verhogen in bios of verklooi ik dan mijn videokaart?
in 3dmark03 heb ik trouwens bijna 3700 markjes, en dat met een xp2000+ @1677 mhz en 512 ram pc 2700. Vond ik eigenlijk beetje laag, moet meer richting 4000, maar goed.

Verwijderd

Je kan makkelijk je voltage iets omhoog gooien, maar daar heb je nix aan als je niet dramatisch gaat overklokken...

je stressed de kaart dan alleen maar extra hard terwijl hij het helemaal niet nodig heeft...

Die smartdoctor wil idd nogweleens problemen geven, maar een echte tuner kwakt die rommel er al als eerste af :9

Verder iks een 3700 score best goed voor een 2000+ (Catalyst 4.10 neem ik aan??)

ik zou er niets aan doen en maak je over die melding geen zorgen, da's alleen maar dat je geen AGP2x kaartjes erin kan zetten, maar wie gebruikt die nu nog dezer dagen :r

suc6 _/-\o_

Verwijderd

Vddq (I/O supply voltage) hoort op 1,5V te staan (mag tussen 1,425~1,575 schommelen). Verhogen van Vddq verhoogt _niet_ de VPU/Memory spanningen. Het enige dat Vddq doet voor tweakers is de signaalspanning (Vswing) verhogen bij een hogere Vddq. Echter, daar heb je zo goed als niks aan in de praktijk (alleen als je AGP frequentie niet gelockt is en op extreem lage temperaturen signaal-stabiliteitsproblemen geeft) en is ook nog eens link voor je kaartje.
De 9600 kaart gebruikt 12V, 5V, 3.3V als voeding en communiceert op 1,5V (4x) of 0,8V (8x).

"Smart"doctor is een prachtig stukje software welke vaak de mist in gaat als zovele software: accurate meting en detectie. Je kunt even kijken of andere softwaretools de AGP Vddq spanning wel correct weergeven. De enige 100% manier om erachter te komen hoe hoog Vddq nu echt is, is met een multimeter.

Verwijderd

Ik heb met ASUS P4P800 deluxe, p4 2.8c HT, ati radeon 9800 pro en 512mb ram maar 2100 punten in 3dmark03 met alle datails op zijn laagst dus jou systeem presteerd echt zo slecht nog niet.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:32

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 10:41:
Ik heb met ASUS P4P800 deluxe, p4 2.8c HT, ati radeon 9800 pro en 512mb ram maar 2100 punten in 3dmark03 met alle datails op zijn laagst dus jou systeem presteerd echt zo slecht nog niet.
dan zou ik maar eens gaan kijken wat er mis is met je pc want jouw pc hoort tog echt rond de 5000 punten te halen of meer ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Shunt schreef op 27 januari 2004 @ 10:44:
[...]

dan zou ik maar eens gaan kijken wat er mis is met je pc want jouw pc hoort tog echt rond de 5000 punten te halen of meer ;)
dat weet ik daar heb ik op een ander forum een topic over lopen, ik had er hier ook 1 gestart maar die was gelijk gelocked :(

Verwijderd

palthe schreef op 26 januari 2004 @ 14:25:
kaart: asus 9600xt
moederbord: msi kt3ultra 2

bij smartdoctor (van asus) kan ik aangeven of er een foutmelding gegeven wordt bij te hoge of lage voltages. de agp vddq monitor staat standaard uit, en smartdoctor geeft ook aan dat er geen problemen zijn. wanneer ik echter de agp vddq monitor wel aanvink, geeft het programma een foutmelding dat het moederbord geen 3,3 v kan leveren. Nu heb ik begrepen dat een 9600xt 1,5v nodig heeft, dus waarom die foutmelding?? en kan ik de agp vddq ook zonder problemen verhogen in bios of verklooi ik dan mijn videokaart?
in 3dmark03 heb ik trouwens bijna 3700 markjes, en dat met een xp2000+ @1677 mhz en 512 ram pc 2700. Vond ik eigenlijk beetje laag, moet meer richting 4000, maar goed.
ik heb ook de asus Ati 9600 XT. Smartdoctor gaf bij mij ook icm de Asus drivers constant problemen... de ene maffe melding na de andere. begon zelfs te zeuren dat de fan kapot was. yeah right. Ik heb de Asus drivers en smartdoctor eraf gegooid en netjes Catalyst 4.2 geinstalleerd. Nu loopt alles als een zonnetje.

Conclusie: Smartdoctor zuigt en gebruik gewoon lekker de Ati Catalyst drivers.
Pagina: 1