Ik heb het volgende probleem,
ik wil een lijst weergeven met allemaal jcomponents in,
het aantal van deze jcomponents is op het voorhand niet geweten.
Ik wil dat de lijst bovenaan de JPanel begint, maar momenteel bevinden de componenten zich in het midden van de panel.
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan bekomen:
ik wil een lijst weergeven met allemaal jcomponents in,
het aantal van deze jcomponents is op het voorhand niet geweten.
Ik wil dat de lijst bovenaan de JPanel begint, maar momenteel bevinden de componenten zich in het midden van de panel.
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan bekomen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| ------- |a a | | | | | ------- ipv ------- | | |a a | | | ------- |
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
| public class ContributionControlPanel extends JPanel { private GridBagLayout _gbl = new GridBagLayout(); private GridBagConstraints _gbc; private NoesisJLabel _output; private JComboBox _outputcombo; public ContributionControlPanel() { this.setLayout(_gbl); createPanel(); } private void createPanel() { _gbc = new GridBagConstraints(); Insets i = new Insets(4,4,4,4); _output= new NoesisJLabel("pp.model.contribution.output"); _outputcombo = new JComboBox(); _gbc = new GridBagConstraints(0,0,1,1,1.0,0.0,GridBagConstraints.WEST,GridBagConstraints.BOTH,i,0,0); _gbl.setConstraints(_output,_gbc); _gbc = new GridBagConstraints(1,0,1,1,1.0,0.0,GridBagConstraints.WEST,GridBagConstraints.BOTH,i,0,0); _gbl.setConstraints(_outputcombo,_gbc); this.add(_output); this.add(_outputcombo); } } |