Toon posts:

AMD proc na week 43 unlocked?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een duron 1600 uit week 43 gemod naar mobile, vervolgens de L6 bruggen gecut en daarna wat bruggen geschilderd zodat ie post met een mp van 13.5 i.p.v 12. Dit kan ik naar hartelust doen en elke mp schilderen die ik wil van 3 t/m 24.

Maar het gekke is dat ik er nergens wat over gelezen hebt dat de multiplier verandert nadat ie mobile is gemod. Tot nu toe blijkt dat er steeds gepost wordt met mp van 11 en je vervolgens alleen software matig je mp kan veranderen binnen windows.

Heb ik dan per ongeluk iets fout gedaan in mijn voordeel of is dit al oud nieuws? Want je spreekt dan toch over een hardware unlockte AMD proc!

Verwijderd

Normaal moet je proc de multi overnemen die ingesteld staat met de L6 bruggen.
Let wel, als hij mobile via L5 brug gemod is.

Het kan overigens wel zijn dat je bios hier niet juist mee omgaat, en altijd dezelfde multi insteld, nl. 11x of zelfs de waarde van L3.

(dat laatste doet mijn MSI plankje soms....?)

Maak je verder geen zorgen. belangrijkste is dat je mod gelukt is.

Overigens wacht ik met smart op dat nieuwe cpumsr prgtje, waarmee je realtime Powernow! kan gebruiken. Ofwel, je proc past zijn snelheid/voltage aan aan de CPU last.

Bij heavy gaming daarit hij dan op max snelheid en bij een briefje tikken met Word op halve kracht (of de waarde die je zelf hebt ingesteld.,..)

Verwijderd

Topicstarter
Thx duidelijk,.. was voor mij nog niet duidelijk wat betreft die L6 bruggen. Ik dacht nl dat je alleen de mp t/m 24 kon gaan instellen binnen windows met CPUMSR. Maar tot mijn verbazing poste die op met een mp van 24. (teveel dus). Dit heb ik terug geschilderd naar een mp van 13.5.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik hiervoor een Barton 2500 XP om zeep heb geholpen. Dit door de L6 bruggen te cutten en dan even uitschieten met me stanley mes...dag bartonnetje.

Maar goed, zoals ik al zei...voor de rest is het me duidelijk :)

• Dre
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Dre

-

[ Voor 100% gewijzigd door Dre op 20-10-2013 16:59 ]

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 12:36
omdat het zo schijnt te zijn dat de l6 bruggen direct contact maken met de cpu core, en niet zoals bij de l1 bruggen een geisoleerd circuit vormen. als je dus batterijen gebruikt, blaas je in elk geval je cpu op...

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB