Toon posts:

[WinXP] Map uit registry verwijderd...wat nu?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Door een fout van mezelf heb ik de map software (onder HKEY_LOCAL_MACHINE) uit mijn registry verwijderd.
Ik had mijn pc net opnieuw geinstalleerd dus er stond weinig software op. Wel staan er documenten op de C:/ die ik graag wil bewaren.

Hoe kan ik er nu voor zorgen dat ik deze documenten niet kwijt raak maar wel Windows weer kan gebruiken??
Als ik nu nl. mijn pc opstart laat hij wel een laadscherm zien van WinXP maar daarna gebeurt er niets.
Kan ik WinXP via de cd-rom herstellen ofzo?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:35
Probeer het uit, stop de cd erin en kijk wat er gebeurt als je hersteld. Zonder formatteren worden je documenten niet verwijderd.
Als dat niet werkt kan je via DOS een backup maken van je bestanden, voor de zekerheid. Maar het zou ook goed moeten gaan als je Windows gewoon over je huidige (kapotte) installatie zou installeren :)

The devil is in the details.

• gerritman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-04 22:15
Als ik het goed heb onthouden:
- opstarten met linker shifttoets ingedrukt.
- er komt dan een opstartmenu met diverse keuze mogelijkheden.
- kies hier opstarten met de laatste werkende configuratie (of iets wat hier op lijkt)
En dan zou het moeten lukken.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Wellicht kun je nog wat doen met "Last Known Good" (F8 in bootmenu)

Of anders booten van je XP cd, installatie starten, na een tijdje word er gevraagd wat voor installatie je wilt doen; nieuw of repair, kiezen voor repair.

En m.b.t. die documenten: is het mogelijk om je harddisk als slave in een andere XP machine te hangen en dan te kiezen voor de optie 'take ownership'. Dan kun je de documenten overpompen :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
Oke...ga het proberen. En mocht het niet lukken dan probeer ik dat andere wel. Moet ik voor het herstellen mijn boot sequence nog aanpassen?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Verwijderd schreef op 26 januari 2004 @ 14:11:
Oke...ga het proberen. En mocht het niet lukken dan probeer ik dat andere wel. Moet ik voor het herstellen mijn boot sequence nog aanpassen?
Als je vanaf de XP cd-rom wilt gaan booten zal je inderdaad je cdrom speler als first bootdevice moeten instellen :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
Merely schreef op 26 januari 2004 @ 14:11:
Wellicht kun je nog wat doen met "Last Known Good" (F8 in bootmenu)

Of anders booten van je XP cd, installatie starten, na een tijdje word er gevraagd wat voor installatie je wilt doen; nieuw of repair, kiezen voor repair.

En m.b.t. die documenten: is het mogelijk om je harddisk als slave in een andere XP machine te hangen en dan te kiezen voor de optie 'take ownership'. Dan kun je de documenten overpompen :)
Heb ik wel zien staan dat van 'last known good' maar heeft dit geen betrekking op systeemherstel? Want die heb ik nl. uitgezet...net voor ik de fout maakte :'(

En de 2e optie die je geeft zegt me wel een klein beetje iets maar ik heb geen 2e pc waar ik dat zou kunnen doen.....

Verwijderd

Topicstarter
Merely schreef op 26 januari 2004 @ 14:14:
[...]
Als je vanaf de XP cd-rom wilt gaan booten zal je inderdaad je cdrom speler als first bootdevice moeten instellen :)
Oke...thnx. Ga ik dat proberen. Hopen dat het lukt....
Zo niet dan kom ik wel weer ff terug om nog wat meer goede adviezen te vragen ;)

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Verwijderd schreef op 26 januari 2004 @ 14:16:
[...]
Heb ik wel zien staan dat van 'last known good' maar heeft dit geen betrekking op systeemherstel? Want die heb ik nl. uitgezet...net voor ik de fout maakte :'(
Nee, dat is een heel ander mechanisme.

Abort, Retry, Quake ???

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je zou via regedit de originele software hive eens in kunnen laden - door:
• Start regedit op
• Selecteer HKEY_LOCAL_MACHINE
• file -> Registry -> Load hive
• Kies nu C:\Windows\Repair\software uit
• geef een naam ('test')
• Exporteer heel die key naar een reg file
• Open die key met notepad en verander de verwijzingen zodat alle HKEY_LOCAL_MACHINE\Test verwijzen naar HKEY_LOCAL_MACHINE\Software verwijzen
• Unload de 'test' hive
• Importeer die regfile.

Doe dit alleen als je al een backup hebt en dergelijke :)

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-05 22:51

E-Rick

I love it :7

Verwijderd schreef op 26 januari 2004 @ 14:21:
[...]

Oke...thnx. Ga ik dat proberen. Hopen dat het lukt....
Zo niet dan kom ik wel weer ff terug om nog wat meer goede adviezen te vragen ;)
Ik heb nog wel wat advies voor je: zet in het vervolg je belangrijke documenten op een andere partitie, en backup ze ook nog eens regelmatig op een andere hd/cd-rom/dvd. Dan kan je tenminste ten alle tijde en waneer je dat ook maar nodig acht je windows reinstallen of je win-partitie formatteren zonder dat je je zorgen hoeft te maken over belangrijke data.

@elevator: dan moet ie wel in windows kunnen komen...

[ Voor 5% gewijzigd door E-Rick op 26-01-2004 14:29 ]

Choose life

Verwijderd

Topicstarter
Nou het is gelukt! Ik heb WinXP opnieuw geinstalleerd en dat werkte. Hij heeft de nieuwe installatie over de oude heen gezet maar wel alle oude documenten/bestanden bewaart. Heb dus alleen alle software opnieuw moeten installeren om alles werkende te krijgen. Maar nu werkt et weer als een trein :)

Bedankt allemaal voor de adviezen _/-\o_ en E-Rick, ik denk dat ik wel zoiets ga doen om in het vervolg niet met hetzelfde probleem te zitten.
Denk dat ik een losse HD ga kopen waar ik muziek, films en documenten op zet die ik niet kwijt wil raken.
Pagina: 1